Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Bästa matchen från Liverpool denna säsongen. Kul också att man har haft rätt hela tiden, då jag har varit på rätt mycket om att det behövs roteras på spelartruppen. Origi och Shaq visar att dom visst kan konkurrera mot Firmino och Salah..
Behövdes speciellt med tanke på spelarschemat som är tufft. Dock är försvaret rätt osäkert och dom släpper igenom många chanser.
Är orolig för Salzburg matchen känns som 50/50 vilket skulle vara ett stort fiasko om man inte går vidare..
Mane är i sjuk form dock måste han sätta dom två lägerna han missar i slutet. Känns som det går rakare och fortare med Origi-Mane-Shaq
Origi och Shaq var mycket bra igår. Samtidigt tror jag denna typ av match funkade bättre för dem än de två föregående matcherna (Brighton / Napoli hemma) där motståndarna typ parkerar buss hela matchen. Vad Evertons taktik var igår fattar jag då rakt inte, som de läckte bakåt. Väldigt kul att det roterades och ännu roligare att det funkade.
Manes insats igår var top shelf. Många världsklass-aktioner. Hur han vänder bort Iwobi för sitt mål, tar löpningen och sen one-touch-avslut med fel fot för sitt mål. Helt makalöst. Båda assisten är fotbollsporr. Riktigt synd att han inte gjorde två till på sina frilägen.
Kan man komma upp i nivå ska inte Salzburg vara ett problem. Liverpool är enormt mycket bättre än dem. Problemet är väl spelschemat då, hur mycket Liverpool har råd att satsa för att slå dem.
Inledde kvällen igår med United - Spurs och slog sen över för Merseyside-derbyt, sen tillbaka till Old Trafford i halvtid - otrolig skillnad i intensitet, underhållning och kvalitet. Kanske inte så konstigt då Merseyside-derbyt var exceptionellt (första halvlek iaf), den sortens karusell får man inte varje gång när man kollar fotboll. United var väldigt bra för att var United första, men ändå inte superbra. De trivs bättre när de får ge bort initiativet och vara reaktiva, helt klart. Måste till en hel del för att göra det där laget till en toppkandidat igen, som konstaterats tidigare är Ole inte mannen för att genomföra det jobbet. Lovely bloke men i fel jobb vid fel tidpunkt. Lever för att slåss ännu en dag efter vinsten igår dock. Tar United en endaste liten poäng mot City blir jag väldigt förvånad.