2019-12-03, 18:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
När ni vill kolla höjdpunkter/sammandrag från helgens matcher, var kollar ni då?

Jag brukar titta på youtube nu för tiden.
Citera
2019-12-04, 19:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Läste nyss på Arsenal Mania att Brendan Rodgers kommer att presenteras som ny Arsenal manager nästa vecka, och att Rodgers kommer att ta med sig sin assisterande tränare från Leicester Chris Davies till klubben men att även Ljunberg kommer att fortsätta som assisterande i Arsenal. Tvekar dock på att det är ngn sanning i dessa uppgifter, Rodgers vore vansinnig att lämna Leicester för Arsenal mitt under den här säsongen.
Citera
2019-12-04, 23:27
Avslutad
Bästa matchen från Liverpool denna säsongen. Kul också att man har haft rätt hela tiden, då jag har varit på rätt mycket om att det behövs roteras på spelartruppen. Origi och Shaq visar att dom visst kan konkurrera mot Firmino och Salah..

Behövdes speciellt med tanke på spelarschemat som är tufft. Dock är försvaret rätt osäkert och dom släpper igenom många chanser.

Är orolig för Salzburg matchen känns som 50/50 vilket skulle vara ett stort fiasko om man inte går vidare..

Mane är i sjuk form dock måste han sätta dom två lägerna han missar i slutet. Känns som det går rakare och fortare med Origi-Mane-Shaq
Citera
2019-12-04, 23:51
Medlem
Varje vecka OGS tar poäng är en förlorad vecka i Manchester Uniteds jakt på en titel. Det jag skrev om laget inför säsongen kan verkligen petsonifieras av Harry Maguire. Man är på väg absolut ingenstans och köper världens dyraste mittback. Efter det är man fortfarande på väg absolut ingenstans. Försöker United ta en CL-plats i år? Ingen vet. Man köpte världens dyraste back ändå. Försöker United komma tillbaka till världstoppen inom 5 år? Ja vem fan vet? Inget vet vad de försöker göra. Ska Maguire, Pogba och Gunnar vara stommen i en ny storhetstid? Ska de rentav ha en storhetstid just nu? Jävla nollor.
Citera
2019-12-04, 23:55
Medlem
Manes 1+2 idag är sån jävla klass. Inte ens förra året när han var så bra trodde jag att han skulle dominera så här (som i denna specifika match). Tycker han ser så komplett ut jämfört med ifjol. Alla tre aktionerna är sådan världsklass.
Citera
2019-12-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Läste nyss på Arsenal Mania att Brendan Rodgers kommer att presenteras som ny Arsenal manager nästa vecka, och att Rodgers kommer att ta med sig sin assisterande tränare från Leicester Chris Davies till klubben men att även Ljunberg kommer att fortsätta som assisterande i Arsenal. Tvekar dock på att det är ngn sanning i dessa uppgifter, Rodgers vore vansinnig att lämna Leicester för Arsenal mitt under den här säsongen.

Jag kan se Arsenal vara så efterblivna att de köper loss Rodgers för att rädda en plats på övre halvan istället för att ta ett mellanår och utvärdera alternativen fram till sommaren.

Jag kan dock inte se Rodgers eller Leicester (fast de kanske har utköpsklausul?) vara så infernaliskt idiotiska.

Om Arsenal nu skulle vilja ha Rodgers så borde han naturligtvis vänta tills säsongen är slut då han har mycket bättre möjligheter med Leicester. Men iofs kan jag mycket väl se Arsenal i desperation skriva 6-årskontrakt med Henke Larsson om inte Rodgers skriver på första bästa förslag.
Citera
2019-12-05, 00:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag kan se Arsenal vara så efterblivna att de köper loss Rodgers för att rädda en plats på övre halvan istället för att ta ett mellanår och utvärdera alternativen fram till sommaren.

Jag kan dock inte se Rodgers eller Leicester (fast de kanske har utköpsklausul?) vara så infernaliskt idiotiska.

Om Arsenal nu skulle vilja ha Rodgers så borde han naturligtvis vänta tills säsongen är slut då han har mycket bättre möjligheter med Leicester. Men iofs kan jag mycket väl se Arsenal i desperation skriva 6-årskontrakt med Henke Larsson om inte Rodgers skriver på första bästa förslag.
Det roliga med Kroenke, Raul, Edu och gänget är ju att de hade chansen att anställa karaktärer som Thomas Tuchel, Max Allegri, Luis Enrique, Julian Nagelsmann, Leonardo Jardim eller Brendan Rodgers som ersättare för Wenger för 18 månader sedan, men istället så gick de för en Europa League tränare som förlorade en gruppselmatch i EL mot Solskjaer`s Molde, mislyckades att kvala Sevilla till CL 2 gånger och som inte vann en enda bortamatch i La Liga i hans sista säsong med Sevilla. Styrelsen i Arsenal är verkligen ett prime example av inkompetenta idioter. Annars så är alla Arsenal fans redan trötta på att ha mellanår.

Dock så tror jag inte jag ett dugg på dessa uppgifter om att Arsenal kommer att köpa loss BR, Arsenal är en alldelsen för snål klubb för det. Samtidigt så tror jag inte heller att Rodgers vill lämna Leicester i dagsläget.

Men i ärlighetens namn så vet jag inte om Fredrik Ljungberg är ngn bättre tränare än vad Henke Larsson är.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-05 kl. 00:25.
Citera
2019-12-05, 06:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Bästa matchen från Liverpool denna säsongen. Kul också att man har haft rätt hela tiden, då jag har varit på rätt mycket om att det behövs roteras på spelartruppen. Origi och Shaq visar att dom visst kan konkurrera mot Firmino och Salah..

Behövdes speciellt med tanke på spelarschemat som är tufft. Dock är försvaret rätt osäkert och dom släpper igenom många chanser.

Är orolig för Salzburg matchen känns som 50/50 vilket skulle vara ett stort fiasko om man inte går vidare..

Mane är i sjuk form dock måste han sätta dom två lägerna han missar i slutet. Känns som det går rakare och fortare med Origi-Mane-Shaq

Origi och Shaq var mycket bra igår. Samtidigt tror jag denna typ av match funkade bättre för dem än de två föregående matcherna (Brighton / Napoli hemma) där motståndarna typ parkerar buss hela matchen. Vad Evertons taktik var igår fattar jag då rakt inte, som de läckte bakåt. Väldigt kul att det roterades och ännu roligare att det funkade.

Manes insats igår var top shelf. Många världsklass-aktioner. Hur han vänder bort Iwobi för sitt mål, tar löpningen och sen one-touch-avslut med fel fot för sitt mål. Helt makalöst. Båda assisten är fotbollsporr. Riktigt synd att han inte gjorde två till på sina frilägen.

Kan man komma upp i nivå ska inte Salzburg vara ett problem. Liverpool är enormt mycket bättre än dem. Problemet är väl spelschemat då, hur mycket Liverpool har råd att satsa för att slå dem.

Inledde kvällen igår med United - Spurs och slog sen över för Merseyside-derbyt, sen tillbaka till Old Trafford i halvtid - otrolig skillnad i intensitet, underhållning och kvalitet. Kanske inte så konstigt då Merseyside-derbyt var exceptionellt (första halvlek iaf), den sortens karusell får man inte varje gång när man kollar fotboll. United var väldigt bra för att var United första, men ändå inte superbra. De trivs bättre när de får ge bort initiativet och vara reaktiva, helt klart. Måste till en hel del för att göra det där laget till en toppkandidat igen, som konstaterats tidigare är Ole inte mannen för att genomföra det jobbet. Lovely bloke men i fel jobb vid fel tidpunkt. Lever för att slåss ännu en dag efter vinsten igår dock. Tar United en endaste liten poäng mot City blir jag väldigt förvånad.
Citera
2019-12-05, 06:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Det är inga dåliga spelare i Tottenham. Det hjälper inte att skälla på dom.

Dele har vuxit. Behåll honom. Son är fantastisk. Men resten ser trötta ut, inklusive Harry.

Målvakstituationen måste lösas.

Försök få igång Lo Celso.
Kör med Dele.
Köp en målvakt.
Sälj Harry (United betalar säker dyrt för honom)

Sen är det fixat. Då är det värsta gjort. Ta det därifrån.
Citera
2019-12-05, 08:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det är inga dåliga spelare i Tottenham. Det hjälper inte att skälla på dom.

Dele har vuxit. Behåll honom. Son är fantastisk. Men resten ser trötta ut, inklusive Harry.

Målvakstituationen måste lösas.

Försök få igång Lo Celso.
Kör med Dele.
Köp en målvakt.
Sälj Harry (United betalar säker dyrt för honom)

Sen är det fixat. Då är det värsta gjort. Ta det därifrån.

Jag ser inte Spurs varje vecka men tycker att de är hyfsat solida på målvaktssidan. Lloris är en bra etta, Gazzaniga en bra tvåa. 1-0 igår ska han iofs ta men annars så. Från någon som haft Mignolet/Karius som målvaktsbesättning är Lloris/Gazzaniga en enorm uppgradering.

Sälja Kane vore galenskap. Kane är klass och klubbar som Tottenham kan aldrig köpa spelare i den klassen, bara utveckla och behålla den. Jag är inte Kanes största supporter men det han gjort och gör för Spurs kan de inte få av någon annan. En eventuell köpare skulle dessutom vara en konkurrent - City, United eller Chelsea - och stärka dem vore inte heller smart.

Kane är en underskattad framspelare dessutom. Ruskigt fina öppnande passningar när han droppar ner i planen, tittar uppåt och ser en löpning.
Citera
2019-12-05, 09:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag ser inte Spurs varje vecka men tycker att de är hyfsat solida på målvaktssidan. Lloris är en bra etta, Gazzaniga en bra tvåa. 1-0 igår ska han iofs ta men annars så. Från någon som haft Mignolet/Karius som målvaktsbesättning är Lloris/Gazzaniga en enorm uppgradering.

Sälja Kane vore galenskap. Kane är klass och klubbar som Tottenham kan aldrig köpa spelare i den klassen, bara utveckla och behålla den. Jag är inte Kanes största supporter men det han gjort och gör för Spurs kan de inte få av någon annan. En eventuell köpare skulle dessutom vara en konkurrent - City, United eller Chelsea - och stärka dem vore inte heller smart.

Kane är en underskattad framspelare dessutom. Ruskigt fina öppnande passningar när han droppar ner i planen, tittar uppåt och ser en löpning.

Lloris är hyfsad. Vill de vara hyfsade?

Kane är trött. Casha in, ta in nytt.
Citera
2019-12-05, 10:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lloris är hyfsad. Vill de vara hyfsade?

Kane är trött. Casha in, ta in nytt.

Ptja, vet inte om Tottenham kan ha ambitionen att vara världsklass med deras budget. Sen är hyfsad inte fy skam. Leicester vann med Schmeichel i målet. Hyfsad. City med Joe Hart i målet. Hyfsad eller rentav ganska dålig.

Finns gott om lag där viktiga spelare i truppen varit 3+. Om managern får ihop helheten kan de spelarna vara ovärdeliga trots att de inte är världsklass. Jordan Henderson, Wijnaldum i Liverpool t.ex. (Nu tycker jag iofs Wijnaldum är sjukt bra - en favorit - men hade han spelat i Newcastle fortfarande hade han knappt märkts av.)

Klart det finns utrymme för förbättring på målvaktsposten men tycker Lloris/Gazza är en rätt stark duo i målet ändå. Finns punkter i större behov av renovering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in