2019-11-20, 11:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fyfan alltså. Nu måste man stå ut med det narcissistiska rövhålet igen. Säger lite om premier league och england att han trots alla sina misslyckande fortfarande har det höga ryktet han har i landet. Alla andra klubbar och ligor har distanserat sig från honom.

Men värst av allt är alla tottenham fans som nu ska hylla och älska den mannen dem under flera år hata och aldrig velat se i sitt spurs. Man har suttit och moraliserat över hur tottenham som klubb aldrig skulle kunna tillåta ett rövhål som mourinho där utan det är bara själlösa ryssarna i chelsea. Hycklare i nivå med united.

Här har du iaf ett fan (nåja, men Tottenham har alltid varit mitt favoritlag i England) som fullständigt kräks av beskedet att Mourinho tar över. Blev smått chockad när jag slog på text-TV i morse och möttes av den nyheten. Jag antar att jag inte ville ta ryktena på allvar för att det kändes så fel. Mourinho har lyckats få lagen han har tränat att bli mina hatobjekt, framför allt på grund av hans personlighet men också för att fotbollen ofta har varit rätt trist (om än framgångsrik stundtals).

Så hur f*n ska man förhålla sig till det här som Tottenhamsupporter? Ska man gå i ide i fyra år eller hoppas att kontraktet bryts relativt omgående (vilket jag tror att det gör, jag ger honom ett år) trots att det lär betyda en rejäl ekonomisk smäll för klubben? Hur tänker de f.ö. när de signar honom ända till 2023 med tanke på den resultatmässiga nedförsbacke som Mourinho uppenbarligen befinner sig i? Obegripligt rakt igenom.
Citera
2019-11-20, 12:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Här har du iaf ett fan (nåja, men Tottenham har alltid varit mitt favoritlag i England) som fullständigt kräks av beskedet att Mourinho tar över. Blev smått chockad när jag slog på text-TV i morse och möttes av den nyheten. Jag antar att jag inte ville ta ryktena på allvar för att det kändes så fel. Mourinho har lyckats få lagen han har tränat att bli mina hatobjekt, framför allt på grund av hans personlighet men också för att fotbollen ofta har varit rätt trist (om än framgångsrik stundtals).

Så hur f*n ska man förhålla sig till det här som Tottenhamsupporter? Ska man gå i ide i fyra år eller hoppas att kontraktet bryts relativt omgående (vilket jag tror att det gör, jag ger honom ett år) trots att det lär betyda en rejäl ekonomisk smäll för klubben? Hur tänker de f.ö. när de signar honom ända till 2023 med tanke på den resultatmässiga nedförsbacke som Mourinho uppenbarligen befinner sig i? Obegripligt rakt igenom.
Kanske orättvist av mig och hänga "spurs fansen". Kan mycket väl vara som så att majoriteten faktiskt tycker som du. Svårt och avgöra. Tittar man exempelvis på fighting cock är 70 % positiva till det. Å andra sidan bara 100 röster. På daily mail mest positva kommentarer om mourinho. På BBC mest negativa. Men då räknar man in övriga fans också. Kanske säger något om just dem två hemsidorna när den ena är överväldigande positiv till mourinho och den andra negativ. Men så har ju daily mail ett speciellt rykte om sig också.... Men fans glömmer snabbt och allt moraliskt betyder inte mycket i slutändan. United tiden var ju bra exempel på det. Dem hade samma negativa syn på mou innan han kom, sen accepterade majoriteten det. Och vi såg ju vart det slutade med

Mourinho är verkligen anti pochettino. Dem är varandras motsatser, sett till fotboll, hur deras karriärer sett ut, hur man hanterar spelare osv. Snacka om helomvändning nu. Man undrar också hur snacket kring pochettino gått. Pratas en del om att det varit på gång under en längre tid. Mourinho har ju redan tidigare medgett att han haft kontakter och väntat på rätt jobb. Kan mycket väl varit hemliga kontakter med levy under senaste månaden han haft. Men också konstigt att det kommer så sent under uppehållet. Känns som man borde kunna komma till beslut tidigare, direkt när uppehållet började. Vet inte vad som skulle ändrats från tidigt förra veckan. Men kanske massa detaljer kring kontrakt och sånt som skulle redas ut.

Mouirnho kommer för övrigt tjäna det dubbla mot vad pochettino gjorde. Vad har han gjort för att förtjäna det kan man undra. Känns smutsigt mot pochettino efter allt han gjort.
Citera
2019-11-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Mourinho måste ju ha blivit lovad att värva ex antal spelare annars hade han knappast hoppat på det här jobbet. Vilka spelare tror vi ansluter till Tottenham i januari? Ruiz? Han är väldigt het på marknaden.

Haha, han kommer tjäna 200 miljoner om året och få bo i en stad som han dessutom älskar att bo i.
Redan där är han såld skulle jag tro.

Det kommer inte synas än på ett tag, men när han märker att lagbygget har brister eller Spurs spelar dåligt så kommer det börja krackelera i fasaden när han inte får in spelarna han vill ha.
Blir intressant att följa utvecklingen. Oavsett så är det alltid underhållande att få se Mourinho.
Har han lämnat sin defensiva filosofi bakom sig eller kommer han ställa upp precis som med United?

Han har inte haft ett jobb på typ 10 månader och har nog hunnit tänka till några varv extra. Vi får se.
Citera
2019-11-20, 12:37
Medlem
Hirvis avatar
Då börjar jag bry mig om premier league alltså.
Kul att Mou är tillbaka även om jag hellre sett honom i Arsenal faktiskt.
Citera
2019-11-20, 12:42
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jo men då missar du poängen. United arsenal och chelsea har alla spenderat och satsat för att vinna. Vilket spurs aldrig gjort. Hela pochs tid i klubben har man varit det lag med sämst förutsättningar. Trots detta har man slutat för united i tabellen alla säsongen utom en (tror jag) hälften gentemot chelsea. Sen har man tre raka säsonger nu före arsenal väl. Ett lag man typ aldrig kom före innan pochettino kom till klubben. Han har garanterat klubben CL fotboll. Något man knappt fick veta av innan han kom. Han har konstant överpresterat.

Det hade varit en sak om tottenham som klubb under den tiden gjort en historisk satsning, blivit köpt av någon rik shejk eller liknande. Men nu är det inte så utan snarare har man trots levys snålande lyckats etablera sig bland dem stora.

Leicester var en one-of. Ett mirakel. Något som händer en gång var 100 år typ. Knappast värt att jämföra med.
Här är jämförelsen mellan värvningarna för de senaste 5 åren. https://www.transfermarkt.com/premier-league/fuenfjahresvergleich/wettbewerb/GB1 Tottenham har värvat för 6 miljoner euro mindre i netto än vad Liverpool har.

Men som jag skrev tidigare, Tottenham och Levy har blandat och gett i deras satsningar på tränaren. Tottenham är ett lag som underpresterar enormt sett till spelarmaterialet man har tillgängligt. Man har också gjort en del väldigt tveksamma värvningar och försäljningar som är svårt att veta vems fel det är. Personligen så känns det som att Pochettino är en bra tränare, men att han har några väldigt stora svagheter som gör det tveksamt att han är tränarmaterial för en storklubb. Att han dessutom gått ut och sagt att troféer har ingen betydelse är inte precis något som talar gott om honom.

Han har gjort det bra med Tottenham för att få upp de stabilt till att vara topp 4. Men han såg inte ut att vara den tränare som kunde ta de ett steg till. Det var också under en tid då flera andra storlag gått knackigt och haft problem. Tottenham är just nu på väg in i en väldigt svår situation med flera spelare som kan försvinna när kontrakten går ut, samtidigt som man blir av med väldigt viktiga spelare som måste ersättas.

Ska bli intressant att se vad Mourinho kan göra med laget. Men, väldigt snart så måste det satsas stora summor och då främst i försvaret och en bra spelfördelare.
Citera
2019-11-20, 12:45
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Mourinho måste ju ha blivit lovad att värva ex antal spelare annars hade han knappast hoppat på det här jobbet. Vilka spelare tror vi ansluter till Tottenham i januari? Ruiz? Han är väldigt het på marknaden.
Min gissning är att första värvningen sker i januari och att det blir Matic från United.
Citera
2019-11-20, 13:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi

Jag hoppas att du skämtar? JM i Arsenal hade varit en mardröm.
Citera
2019-11-20, 13:53
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag hoppas att du skämtar? JM i Arsenal hade varit en mardröm.
Varför? För att han inte är känd för en offensivt sprudlande fotboll?

Arsenal behöver någon som kräver mer.
Citera
2019-11-20, 14:53
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi

Blir någon förvånad om han även blir tränare för arsenal inom 10år?

Han kommer absolut vinna titlar och arsenal får stå i skuggan och titta på med hängande läpp.

Tror vi får se en ny Mou nu, han vet nog att detta är sista chansen i en stor klubb inom en stor och bra liga.
Citera
2019-11-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Min gissning är att första värvningen sker i januari och att det blir Matic från United.
Kan inte blir bättre, ge oss £40M för Matic så kan vi lägga dem och netto 20M för Fernandes i Sporting.
Citera
2019-11-20, 15:24
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Kan inte blir bättre, ge oss £40M för Matic så kan vi lägga dem och netto 20M för Fernandes i Sporting.
Kommer aldrig ens vara i närheten av £40m. max £10m troligtvis £5m om han går till Tottenham. Sitter på utgående kontrakt och är en bra bit ifrån startelvan.
Citera
2019-11-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Kommer aldrig ens vara i närheten av £40m. max £10m troligtvis £5m om han går till Tottenham. Sitter på utgående kontrakt och är en bra bit ifrån startelvan.
Nej så klart inte, var lite sarkastisk gällande hur högt Mou håller Matic fortfarande (har gillat Matic innan men det är ett bra tag sedan han presterade något speciellt) och med dagens prisklimat så kunde man ju drömma en liten stund :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in