Citat:
Fyfan alltså. Nu måste man stå ut med det narcissistiska rövhålet igen. Säger lite om premier league och england att han trots alla sina misslyckande fortfarande har det höga ryktet han har i landet. Alla andra klubbar och ligor har distanserat sig från honom.
Men värst av allt är alla tottenham fans som nu ska hylla och älska den mannen dem under flera år hata och aldrig velat se i sitt spurs. Man har suttit och moraliserat över hur tottenham som klubb aldrig skulle kunna tillåta ett rövhål som mourinho där utan det är bara själlösa ryssarna i chelsea. Hycklare i nivå med united.
Men värst av allt är alla tottenham fans som nu ska hylla och älska den mannen dem under flera år hata och aldrig velat se i sitt spurs. Man har suttit och moraliserat över hur tottenham som klubb aldrig skulle kunna tillåta ett rövhål som mourinho där utan det är bara själlösa ryssarna i chelsea. Hycklare i nivå med united.
Här har du iaf ett fan (nåja, men Tottenham har alltid varit mitt favoritlag i England) som fullständigt kräks av beskedet att Mourinho tar över. Blev smått chockad när jag slog på text-TV i morse och möttes av den nyheten. Jag antar att jag inte ville ta ryktena på allvar för att det kändes så fel. Mourinho har lyckats få lagen han har tränat att bli mina hatobjekt, framför allt på grund av hans personlighet men också för att fotbollen ofta har varit rätt trist (om än framgångsrik stundtals).
Så hur f*n ska man förhålla sig till det här som Tottenhamsupporter? Ska man gå i ide i fyra år eller hoppas att kontraktet bryts relativt omgående (vilket jag tror att det gör, jag ger honom ett år) trots att det lär betyda en rejäl ekonomisk smäll för klubben? Hur tänker de f.ö. när de signar honom ända till 2023 med tanke på den resultatmässiga nedförsbacke som Mourinho uppenbarligen befinner sig i? Obegripligt rakt igenom.