2019-11-10, 02:05
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Då var det dags för att kolla med flashbacks expertpanel igen...

Förra gången jag frågade om Leicester var en Topp 4-kandidat blev det tveksamma svar. Ingen trodde riktigt på Leicester.

Leicester är nu tvåa i tabellen och vi är vid en punkt då följande fråga är oundviklig:

Är Leicester från och med idag en titel-kandidat?

Häls /Gareth The Golfer

Hade varit jävligt fett om dom vann igen. Varje omgång sitter jag och hoppas på dom precis som den säsongen dom vann ligan.

Om Liverpool inte vinner ligan i år, när ska dom då vinna den?
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2019-11-10 kl. 02:08.
Citera
2019-11-10, 09:37
Moderator
zanteras avatar
Leicester känns väldigt bra men samtidigt känns Liverpool och City en storlek större. Det beror dock helt på vilken typ av säsong vi har. Om Liverpool och City snittar samma poäng som förra säsongen tror jag inte Leicester kan vinna, men skulle däremot snitt-poängen vara ~10 poäng lägre och det är en jämnare säsong där Liverpool och City tappar mer, så visst, varför inte? Gäller bara för Leicester att fokusera på sina egna matcher och ta 3 poängare och inte kolla för mycket på Liverpool eller City. Chelsea ser ju bättre ut än förväntat också. Top4 känns nästan helt avgjort och vi är bara i början av November...
Citera
2019-11-10, 09:59
Medlem
Det ska också bli intressant och ser hur det går i Citys kommande matcher. Det enda av de tänkbara topp 6 lagen de har mött är Tottenham och då tappade de poäng.

Kul att se att det går bra för Leicester. Mycket troligt att det blir en topp 4 placering vilket jag tror klubben är mer än nöjd med.
Citera
2019-11-10, 10:39
Medlem
Säsongens största match hittills ikväll och en grym möjlighet för Liverpool att rycka i toppen. Rätta mig om jag har fel (vet nämligen inte var jag bäst hittar statistik på detta) men har inte lagen brutit varandras förlustfria sviter två säsonger i rad nu? Under City's 100-poängssäsong kom första förlusten mot Liverpool och för Liverpool kom förra säsongens första förlust mot City?

Vore kul för titelracet om Man City faktiskt gick och vann idag men Anfield är tufft och jag tror Edersons frånvaro kan bli avgörande.

---

Jag såg inte Leicester - Arsenal igår men såg om delar av matchen nu på morgonen. Svårt att få en helhetsbild av hur lagen presterade spelmässigt över 90 minuter men jag tycker Arsenals försvar såg oerhört stillastående och bolltittande ut vid båda målen. Tielemans assist går mellan benen på Chambers (?) och även Maddisons avslut var en tunnel på Bellerín.

Leicester gäller det att se upp med. Helvete vad de spelar bra just nu! 5 poäng från första platsen just nu men det kan givetvis bli ändring på det ikväll. Vardy är bättre än någonsin och öser in mål. Maddison och Tielemans är i en klass för sig och Maguire sålde man för stora pengar och ersatte med befintliga spelare man ändå släpper man in minst mål i hela ligan. Hatten av för Brendan Rodgers och hans spelare.
Citera
2019-11-10, 13:28
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Då var det dags för att kolla med flashbacks expertpanel igen...

Förra gången jag frågade om Leicester var en Topp 4-kandidat blev det tveksamma svar. Ingen trodde riktigt på Leicester.

Leicester är nu tvåa i tabellen och vi är vid en punkt då följande fråga är oundviklig:

Är Leicester från och med idag en titel-kandidat?

Häls /Gareth The Golfer

Titelkandidat är väl att ta i men de är definitivt en kraft att räkna med som en toppklubb som mycket väl kan sluta topp tre. Om de kan utmana om titeln är nog mer en fråga om hur hårt drabbade framförallt Reds men också Shitty blir. Skulle Reds vinna idag (vilket jag utgår ifrån) så ser det mycket svårt ut för något lag att komma ikapp.

Lägg därtill att ManU, Gunners och Spurs har mer eller mindre stora problem som gör att de troligen kommer att befinna sig i limbo under en längre tid samt att det är svårt att förutse vilka konsekvenser ägarens problem med inresetillstånd och UEFA:s värvningsförbud får för CFC så är det idag rätt meningslöst att tala om topp 6 ...
Citera
2019-11-10, 13:36
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Jag såg inte Leicester - Arsenal igår men såg om delar av matchen nu på morgonen. Svårt att få en helhetsbild av hur lagen presterade spelmässigt över 90 minuter men jag tycker Arsenals försvar såg oerhört stillastående och bolltittande ut vid båda målen. Tielemans assist går mellan benen på Chambers (?) och även Maddisons avslut var en tunnel på Bellerín.

Leicester gäller det att se upp med. Helvete vad de spelar bra just nu! 5 poäng från första platsen just nu men det kan givetvis bli ändring på det ikväll. Vardy är bättre än någonsin och öser in mål. Maddison och Tielemans är i en klass för sig och Maguire sålde man för stora pengar och ersatte med befintliga spelare man ändå släpper man in minst mål i hela ligan. Hatten av för Brendan Rodgers och hans spelare.
Leicester, och även Chelsea i viss mån, påminner om Tottenham för 3-4 år sen. Ett ungt, hungrigt lag som köper sin tränares idéer och spelar med tempo och fart. Tycker att Leicester såg bra ut stundtals under Puel också men Rodgers har tagit dem ytterligare ett steg.

Medan Tottenham å andra sidan påminner om hur det såg ut under Villas-Boas sista månader. Slött, ointresserat och många spelare som antingen har passerat sin peak (Lloris, Vertonghen, Alderweireld, Rose, Wanyama) eller helt enkelt inte är tillräckligt bra (Winks, Sissoko, Aurier, Davies, Dier).
Citera
2019-11-10, 13:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Leicester känns väldigt bra men samtidigt känns Liverpool och City en storlek större. Det beror dock helt på vilken typ av säsong vi har. Om Liverpool och City snittar samma poäng som förra säsongen tror jag inte Leicester kan vinna, men skulle däremot snitt-poängen vara ~10 poäng lägre och det är en jämnare säsong där Liverpool och City tappar mer, så visst, varför inte? Gäller bara för Leicester att fokusera på sina egna matcher och ta 3 poängare och inte kolla för mycket på Liverpool eller City. Chelsea ser ju bättre ut än förväntat också. Top4 känns nästan helt avgjort och vi är bara i början av November...
Leicester har nu 2 poäng mer efter 15 omgångar än vad de hade vid samma tidspunkt i 2015/16 säsongen också har Leicester fördelen av att inte spela i Europa, skulle det bli X i matchen mellan Liverpool och City så vill ju både Chelsea och Leicester gå förbi City med 1 poäng medans Liverpool vill då leda PL med 6/7 poäng. Dessutom så tror jag att Liverpool kommer att åka på några smällar i december/januari. Tror som sagt inte att Leicester kommer att vinna titeln men det är förtidigt att avfärda varken Leicester eller Chelsea i titelracet, särskilt Leicester som jag tycker spelar en effektiv fotboll. Brendan Rodgers är verkligen en underskattad manager.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-10 kl. 14:40.
Citera
2019-11-10, 14:33
Medlem
zebra121s avatar
Jonathan Woodgate klev in i Middlesbrough och lovade att man skulle spela "finare fotboll" efter Tony Pulis. Jo tjena, nu ligger man i den absoluta botten.

Tycker inte alls om denna vidriga possessionfotbollen. Rätt åt Boro.
Citera
2019-11-10, 17:43
Avslutad
Som sagt, jag tycker inte att Citys försvar håller för tyngre titlar denna säsong. För virrigt och för många misstag mellan lagdelarna för att det ska hålla. Jag tippar att den enda titeln de har en bra chans på 19/20 är FA-cupen.

Liverpool känns mer kompletta över hela planen och det finns egentligen inget hinder för den första PL-titeln mer än dem själva. Det är nu eller aldrig.

City har dock sin genuint fina offensiv och alla sina spelare där, men nej, jag ser inte det hända.
Citera
2019-11-10, 17:45
Medlem
zebra121s avatar
Nio poäng. Lugn nu. Det är klart och har så varit lääänge. Kul för de röda i staden.
Citera
2019-11-10, 19:52
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Med tanke på hur ojämnt handssituationer bedöms kunde City absolut fått någon straff idag. Om de borde kan, har och kommer diskuteras och folk kommer inte enas i en åsikt.

City kände att de behövde vinna och var mer offensivt än senast de var på Anfield. Det straffade sig men om Agüero kunde göra mål på Anfield så kunde det blivit annorlunda. Tycker också att Sterling gör sin bästa insats på Anfield sedan han gick till City.

Underbart att leda ligan med 8 poäng och att ha City på 4:e plats men inget är avgjort vad än folk försöker påstå. Även om Liverpool absolut kan stå som segrare när säsongen är över.
Citera
2019-11-10, 19:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Phew, vilken match. Liverpool alltså, har de någonsin varit bättre?

Det gnälls lite när de nätt och jämnt tar sig förbi Villa, Genk, Sheffield United - men för den som tvivlar på kapaciteten är det bara hänvisa till dagens match. De kan skruva upp volymen när det behövs. Enda anledningen till att de håller tillbaka är att säsongen är lång och man vill vinna alla matcher. Och då var inte Liverpool superbra idag, ändå väldigt mycket bättre än City.

Målen - sytråd genom knappnål. Fabinhos skott, TAAs cross med vänstern (!) till Robertson för 2-0, Robertsons inlägg och Salahs nick, Hendersons inlägg till 3-0 och Manes nick - alla högsta kvalitet. Det var inte mycket utrymme som gavs att göra något, men Liverpool maximerade vad de fick.

Många som förtjänar hyllningar idag, men Wijnaldum står ut för mig. Vilken nyttig liten spelare. Jobbar stenhårt, tappar sällan en boll, spelar enkelt och tryggt. Visst, han har inte tekniken eller tempot för att matcha gudabenådade spelare som KdB men han är otroligt viktig för Liverpool.

Trist att ettan föregås av omdiskuterad situation. Tycker nog TAA söker boll med hand, kunde gott blivit straff där och annan match. Som supporter ser jag helst vinster utan såna kontroverser för annars blir det konspirationsteorier och anklagelser om fusk. Även fast Liverpool är bästa laget med god marginal denna säsong så långt, föredrar jag att det inte finns något att gnälla på även om haters gonna hate som det heter.

City då? Ptja. Nämnde KdB har ingen superdag på jobbet, ändå är det han som levererar passningarna framåt. Klackar, inlägg, öppnande passningar. Vilken jävla spelare, hur kunde Chelsea inte se vad de hade framför sig. Bernardos mål är klass-avslut, precis som Liverpools. Sterling ett ständigt hot med sin fart och teknik, men mycket gnäll och energi på fel saker. Angelino var både ett och två snäpp sämre än de flesta på plan, syntes tydligt. Liverpool ville gärna att han hade bollen och sökte upp honom. Kvalitén på inlägg var usel, han slog in den och hoppades. Blev extra tydligt att han höll nivå under de andra då. Ja, jag vet att han assisterade reduceringen.

Lite kul hur Pep flippar ur för ”andra handsen” och skriker sig tokig, sen följer upp med att skrika ”THANK YOU VERY MUCH” till Michael Oliver och resten av domarteamet när han tackar av dem. Uppenbart förbannad på dem.

Jaha, allt i egna händer, 8p försprång, 26 omgångar kvar och två matcher i veckan till i januari. Bara att nöta på, titeln kan vi prata om när det är klart, inte en sekund före dess. Liverpool är fortfarande en skada på Robertson, van Dijk, Salah, Firmino, Mane från att börja kryssa mot sämre motstånd.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-11-10 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in