2019-11-14, 13:50
Medlem
muminfjants avatar
Cissi är igång igen och postar screenshots. Hon pratar om en man som, enligt henne, skulle ha begått övergrepp, samt efterlyser fler som utsatts för samma man (ny blogg på g?). Inget namn har nämnts men det insinueras (både i hennes text och i kommentarer) om att det skulle handla om HJ.
Citera
2019-11-14, 13:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Intressant att man på gruppen Haveristerna uttrycker samma tvivel på det som Cissi just la ut på sin IG som det jag skrev om det Camilla la ut på sin blogg.

Det står väl helt klart att det Cissi tidigare hintat om Henrik är lite mer klandervärt än ett snedsprång med Myra. Och, det lär komma mer här.

Min åsikt? Jag tycker de personliga konflikter som finns mellan Cissi och Henko borde hållits internt. Men den här typen av konflikter följer samma logik som ett kärnvapenkrig när MAD inte längre fungerar som avskräckning.

https://www.facebook.com/groups/6219...3525608749633/

https://www.instagram.com/p/B42Fz-Hn...=1ng5vgxr2twzd

På Cissis stories hittar man mer. Detta skedde i somras och enligt C är tjejen hälften så gammal som Henrik. Rapesex med en tonåring. Klandervärt?
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-14 kl. 14:15.
Citera
2019-11-14, 14:04
Medlem
Vilken pajas hon är alltså... Nu försöker hon rädda sitt eget skinn och vifta bort kritiken genom att säga att hennes beteende är ok då Haveristerna har gjort något mycket värre. Det är lite som att mörda någon och påstå att det är ok för att grannen mördade ju ett barn och det är mycket värre.

Edit: Har det ens skett ett övergrepp? Jag ser en man som uttryckt sig hårt i text. Sen höll han en tjej om halsen och i håret när han blev avsugen vilket hon har accepterat. Samtycke fanns där.

I ett senare skede har hon kommit fram till att det inte kändes bra och har därmed dragit tillbaka samtycket retroaktivt.

Låter väldigt skumt.
Senast redigerad av vargtrojan 2019-11-14 kl. 14:09.
Citera
2019-11-14, 14:06
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Intressant att man på gruppen Haveristerna uttrycker samma tvivel på det som Cissi just la ut på sin IG som det jag skrev om det Camilla la ut på sin blogg.

Det står väl helt klart att det Cissi tidigare hintat om Henrik är lite mer klandervärt än ett snedsprång med Myra. Och, det lär komma mer här.

Min åsikt? Jag tycker de personliga konflikter som finns mellan Cissi och Henko borde hållits internt. Men den här typen av konflikter följer samma logik som ett kärnvapenkrig när MAD inte längre fungerar som avskräckning.

Nej, det är faktiskt långt från intressant. Precis som alla dina åsikter om olika konflikter CW är inblandad i, som går ut på att alla inblandade har "goda och onda" sidor och att Cissis offer borde hålla hennes angrepp "privat". Vad som är intressant är att du jobbar hårt på att få det att se ut som att det ligger något allvarligt bakom CW's hot mot HJ. Det är jävligt intressant faktiskt.

Har du lust att svara på vad du som "insatt" (ibland som ytligt bekant till CW, ibland så nära att du tvärsäkert kan yttra dig om hur det står till med hennes äktenskap) tror om "trovärdigheten" i de anklagelser hon har kastat på Virtanen om att han har knullat flera barn tills de blödde och att ett av dessa barn senare tog livet av sig.
?
Citera
2019-11-14, 14:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Nej, det är faktiskt långt från intressant. Precis som alla dina åsikter om olika konflikter CW är inblandad i, som går ut på att alla inblandade har "goda och onda" sidor och att Cissis offer borde hålla hennes angrepp "privat". Vad som är intressant är att du jobbar hårt på att få det att se ut som att det ligger något allvarligt bakom CW's hot mot HJ. Det är jävligt intressant faktiskt.

Har du lust att svara på vad du som "insatt" (ibland som ytligt bekant till CW, ibland så nära att du tvärsäkert kan yttra dig om hur det står till med hennes äktenskap) tror om "trovärdigheten" i de anklagelser hon har kastat på Virtanen om att han har knullat flera barn tills de blödde och att ett av dessa barn senare tog livet av sig.
?
Finns dessa uppgifter dokumenterade? Är det med i förtalsmålet?
För detta känns ju som betydligt allvarligare förtal än det tidigare förtalet.

Inte för att jag är någon vän av Virtanen, han har själv varit med att skapa det samhällsklimat som fällde honom, men dessa anklagelser om våldsam pedofili tycker till och med jag känns helt surrealistiska.
Citera
2019-11-14, 14:15
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
WHOA! Nu postar Cissi en helt anonym, odaterad privat konversation om "hårt" sex och antyder kraftigt att det skulle handla om en av de som granskat dem. Bilderna är beskurna så att datum och profilbilder inte syns.

Kan du snälla posta prints här, jag är blockad.

Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Vilken pajas hon är alltså... Nu försöker hon rädda sitt eget skinn och vifta bort kritiken genom att säga att hennes beteende är ok då Haveristerna har gjort något mycket värre.

Classic Sankta Cecilia
Citera
2019-11-14, 14:16
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Vilken pajas hon är alltså... Nu försöker hon rädda sitt eget skinn och vifta bort kritiken genom att säga att hennes beteende är ok då Haveristerna har gjort något mycket värre. Det är lite som att mörda någon och påstå att det är ok för att grannen mördade ju ett barn och det är mycket värre.

Edit: Har det ens skett ett övergrepp? Jag ser en man som uttryckt sig hårt i text. Sen höll han en tjej om halsen och i håret när han blev avsugen vilket hon har accepterat. Samtycke fanns där.

I ett senare skede har hon kommit fram till att det inte kändes bra och har därmed dragit tillbaka samtycket retroaktivt.

Låter väldigt skumt.

Tja, om du hade en tonårsdotter hur skulle du beskriva det?
Citera
2019-11-14, 14:19
Medlem
Ledarens avatar
Citat:

På Cissis stories hittar man mer. Detta skedde i somras och enligt C är tjejen hälften så gammal som Henrik. Rapesex med en tonåring. Klandervärt?

Hade varit nice med screenshots i fortsättningen istället för länkar till stängda instagram och facebookgrupper.
Citera
2019-11-14, 14:21
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns dessa uppgifter dokumenterade? Är det med i förtalsmålet?
För detta känns ju som betydligt allvarligare förtal än det tidigare förtalet.

Inte för att jag är någon vän av Virtanen, han har själv varit med att skapa det samhällsklimat som fällde honom, men dessa anklagelser om våldsam pedofili tycker till och med jag känns helt surrealistiska.

Japp, det finns att hitta i fup 2. Bloggen hon startade (virtanensoffer) verkar bland annat ha haft syftet att "bekräfta" dessa uppgifter om övergrepp på barn, som för övrigt (också) kom direkt ur CW's käft och inte går att hitta någon annanstans, trots att folk (CW) har gjort sitt yttersta för att leta

(Jag håller inte med dig om att Virtanen är skyldig till att ha skapat det här samhällsklimatet, att klimatet är något dåligt eller att såna här exempel genomsyrar samhället på ett sätt som direkt påverkar det i negativ riktning. Men det vet du redan )
Citera
2019-11-14, 14:24
Medlem
Citat:

Hur vet du att detta är en tonårsdotter? Hmmm...

Jag skulle beskriva det som en situation där någon gjort något som inte kändes bra på grund av osäkerhet och dåligt självförtroende. Jag har också ångrat saker jag gjort i efterhand, men det är ju inte den andra partens fel att jag inte säger nej till saker som inte känns bra om den personen inte har en aning om hur jag är som individ.

I övrigt tycker jag texten är alldeles för croppad för att jag ska kunna göra någon mer ingående analys.
Citera
2019-11-14, 14:25
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:

Ursäkta, men det där är helt obegripligt och saknar logik. Vad menar du?
Att man om man har en tonårsdotter kan bedöma någons upplevelse av en situation bättre än någon annan?

Svara på frågan nu: Vad tror du om anklagelserna att Virtanen har förgripit sig på barn som Cissi spridit? Att han knullat flera barn tills de blödde och att ett av barnen senare tog sitt liv? Är det sant, eller kan vi lägga det i samma låda som anklagelserna mot Henrik?

OM du tror att det Cissi sprider om HJ är sant; vad tycker du om att hon har suttit på de här uppgifterna utan att varna andra (som enligt dig och henne är hennes livsgärning) utan istället använder dem som vapen i en personlig konflikt och inte ens DÅ namnger honom?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-14 kl. 14:49.
Citera
2019-11-14, 14:28
Medlem
Är detta som Cissi sysslar med nu whataboutism förresten? Trodde hon haaaaaatade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in