2019-11-21, 18:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Apropå hennes terapeut, som tillhör den ”psykosyntetiska” skolan - är det någon som har gett sig på att granska det, och vad det eventuellt har för relevans för CW:s minnesbild?

Nu är jag ingen psykolog, men så mycket har jag förstått att det inte direkt tillhör mittfåran inom den psykologiska vetenskapen.

Dess upphovsman, Roberto Assagioli, delar vad jag förstår in det mänskliga psyket i sju delar format som ett ägg, med tre olika nivåer av omedvetande. Låter lite flummigt, men kanske inte så relevant - vet ej.
Jag har inte koll på psyksyntarna men vill inskjuta att det enligt tidigare inlägg i tråden var sociala medier-feministen Hanna Fridén som först hjälpte henne på traven om "insikten" att hon blivit våldtagen. Jag kan inte gå i god för sanningshalten i det, utan nämner det för att påpeka att det här inte är ett självklart fall av "terapeut drar fram 'förträngda minnen'".
Citera
2019-11-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag har inte koll på psyksyntarna men vill inskjuta att det enligt tidigare inlägg i tråden var sociala medier-feministen Hanna Fridén som först hjälpte henne på traven om "insikten" att hon blivit våldtagen. Jag kan inte gå i god för sanningshalten i det, utan nämner det för att påpeka att det här inte är ett självklart fall av "terapeut drar fram 'förträngda minnen'".

Och H F är en precis lika galen psykbrud som CW. Inget ont alls om galna psykbrudar de är ofta hur smarta och snälla som helst. Men det blir ändå lite tokigt ibland när de är framme. Lite stora proportioner kan en del saker få, när deras ångest riktas åt det hållet.
Citera
2019-11-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Apropå hennes terapeut, som tillhör den ”psykosyntetiska” skolan - är det någon som har gett sig på att granska det, och vad det eventuellt har för relevans för CW:s minnesbild?
CWs make har påstått i en kommentar på Instagram att det inte var psykosyntes. Se https://www.instagram.com/p/Bk0csOsB3Wb/. Om han har rätt eller fel har jag ingen aning om:
limpan73 @x [min anonymisering] Nej, du har helt fel. Cissi skrev offentligt om våldtäkten redan 2010, bla här https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...tanen-valdtakt. Samtalsterapin (som ej heller var psykosyntes) började hon först 2011. Känns det inte lite pinsamt att bli totalt överbevisad? Du har kanske fler 'sanningar' som du borde omvärdera...

Jag tycker annars att min hypotes om sömnparalys och hypnopompa hallucinationer (se (FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)) stämmer bra överens med vad CW säger i sitt förhör. Om man tolkar en sådan upplevelse i sammanhanget att man skulle ha blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp så är steget inte långt till ett falskt minne.
Citera
2019-11-21, 18:59
Medlem
Intressant att H*nn* Fri*d*n togs upp här. Det ante mig att hon haft samröre med CW (om det nu stämmer).
Vet inte vilken av dessa två som är "värst" (eller bäst) på det de gör men CW har känts mer polerad och rumsren.
Citera
2019-11-21, 19:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Och H F är en precis lika galen psykbrud som CW. Inget ont alls om galna psykbrudar de är ofta hur smarta och snälla som helst. Men det blir ändå lite tokigt ibland när de är framme. Lite stora proportioner kan en del saker få, när deras ångest riktas åt det hållet.
Sociala medier som plattform är också en faktor som gör det hela värre. Dumhet och slarv uppmuntras, bara den producerar lättfattliga budskap. Inte för att någon av de här brudarna är underbegåvad, men belöningssystemet kräver tydlighet, vilken gärna får vara skenbar, och bestraffar noggrannhet. Rent allmänt sett är det skrämmande vilka djävla nöt som blir "stjärnor" på sociala medier, oavsett politisk inriktning. Vilken flock primitiva gaphalsar! Åtminstone Wallin av dessa två är en sådan.
Citera
2019-11-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Sociala medier som plattform är också en faktor som gör det hela värre. Dumhet och slarv uppmuntras, bara den producerar lättfattliga budskap. Inte för att någon av de här brudarna är underbegåvad, men belöningssystemet kräver tydlighet, vilken gärna får vara skenbar, och bestraffar noggrannhet. Rent allmänt sett är det skrämmande vilka djävla nöt som blir "stjärnor" på sociala medier, oavsett politisk inriktning. Vilken flock primitiva gaphalsar! Åtminstone Wallin av dessa två är en sådan.

Inte underbegåvade alls, jag tycker båda är skärpta men som du skriver har deras verktyg sociala medierna uppmuntrat till sånt här. Det blir en hysterisk stämning och de jagar på varandra, mediet självt uppmuntrar till gränslösa saker. Jag skulle nog kategorisera båda som dramaqueens, som de var förut i alla fall.
Citera
2019-11-21, 19:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
CWs make har påstått i en kommentar på Instagram att det inte var psykosyntes. Se https://www.instagram.com/p/Bk0csOsB3Wb/. Om han har rätt eller fel har jag ingen aning om:
limpan73 @x [min anonymisering] Nej, du har helt fel. Cissi skrev offentligt om våldtäkten redan 2010, bla här https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...tanen-valdtakt. Samtalsterapin (som ej heller var psykosyntes) började hon först 2011. Känns det inte lite pinsamt att bli totalt överbevisad? Du har kanske fler 'sanningar' som du borde omvärdera...

Jag tycker annars att min hypotes om sömnparalys och hypnopompa hallucinationer (se (FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)) stämmer bra överens med vad CW säger i sitt förhör. Om man tolkar en sådan upplevelse i sammanhanget att man skulle ha blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp så är steget inte långt till ett falskt minne.

Jag har för mig att när terapeutens namn var uppe så gick det att googla henne och fann då att psykosyntes var hennes grej. Idag skrev Aftonbladet i liverapporteringen att terapeuten ägnade sig åt den formen av terapi.

Men det behöver ju som sagt inte vara relevant. En kvinna som blivit våldtagen är ju inte mindre våldtagen för att hon träffar en kontroversiell terapeut.
Citera
2019-11-21, 20:00
Medlem
dialektikers avatar
Det där argumentet med "att varna" för Virtanen håller inte. (Cissi Wallin försöker ju med det argumentet) Han var gängad och gift.
Hon hade varit ute efter honom i åratal, och hon ville sätta dit honom som hämnd för att han blivit friad?

Hon har ingen gräddfil för att överträda lag och rätt för att få sin vilja fram.
Citera
2019-11-21, 20:07
Medlem
Har Cissi någon sjukdom eller är hon så sjukligt vit för att hon aldrig går ut?
Citera
2019-11-21, 20:18
Medlem
Finns det inget skit på cissis man?
Han verkar ju onekligt dum i huvudet han med, har han några skelett i garderoben eller har han bara varit en datornörd som äntligen fått ligga lite?
Vad ser man hos en person som cissi? Är hon känd för något annat än att vara en idiot?
Allt kring henne har ju bara handlat om feminism, vad har dom gemensamt öht?
Jag förstår inte vad hon har att erbjuda?
Allt handlar om att ge och ta i relationer, men vad ger hon förutom sin pluffsiga kropp och sjuka åsikter?

Jag förstår inte hur man kan som man vara så cuckad. Är mannen och hans bror som är tillsammans med "Lady damer" bägge sinnesslöa? Är föräldrarna syskon eller kusiner?

Cissi är ju en misslyckad journalist, som gärna påpekar att hon varit skådespelare också vid varje chans hon får.
Vad har hon egentligen som kan ses attraktivt?
Hon är ju bara en väldigt misslyckad människa som vänder sitt eget självhat mot andra.
Kan inte cissi lyckas så ska ingen lyckas.
För.....

Allt handlar om cissi wallin.
Citera
2019-11-21, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Har Cissi någon sjukdom eller är hon så sjukligt vit för att hon aldrig går ut?

Hennes mormor var från Polen. Folk från Polen brukar ju vara vita som Iprentabletter.
Citera
2019-11-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Hennes mormor var från Polen. Folk från Polen brukar ju vara vita som Iprentabletter.

Mjo jag känner polacker, men hon är en annan typ av vit tycker jag. Typ som en rödhårig irländare som bara avlats genom rödhåringar i flera hundra år.
Jag tycker iaf att hon ser sjuk ut och har en hel del vitaminbrister.
Det funkar liksom inte att bara dricka vin och smutta rikemansballe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in