2019-11-14, 22:14
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Tror inte ett dugg på det där! Klart att tjejen känner sig hotad - nu från hela haverist-klanen!

Du är alltså missat vad vännen skrev?

https://minfil.com/meD8HaAfne/771855...01379072_o_jpg
Citera
2019-11-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Så här skriver Henko på Haveristernas slutna FB. Nog tyder det på att den som utpekas på Cissis IG är han själv. Eller?

Hej allesammans!

Det har varit ett par minst sagt pissiga veckor som passerat. Jag har granskat olika typer av högerextrema organisationer i snart ett decennium men aldrig varit med om något liknande.

Men när allt kommer ikring är det inte jag som drabbats hårdast. Vilket också varit en stor orsak till att jag inte ville ha kommentarsfältet på när jag skrev min förra uppdatering. För det är inte mig man ska tyckas synd om eller skicka hjärtan till. Samtidigt vet jag om någon att mina nära också ogillar att utmålas som några viljelösa offer.

Jag får stå mitt kast och jag vet inte ännu hur min tillvaro kommer att se ut i framtiden. Så även om jag kommer att kunna fortsätta med denna podd.

Men samtidigt vägrar jag att utmålas som en jävla våldtäktsman av något nyrikt gränslöst slödder och dennes hejdukar. Jag har aldrig i mitt liv höjt min hand mot, hotat eller på annat sätt våldfört mig på en kvinna.

Precis som jag skrev tidigare idag gjorde jag allt för att vi som grupp skulle göra rätt för oss när vi fick den information som idag publicerades hos Wallin. Jag fick också någon dag senare till mig att saken var utagerad från den som pekades ut som offer. Jag var då tydlig med att personen såklart hade rätt att ångra sig när som helst och att det allra viktigaste var att hon var okej.

Vi försökte alltså inte sopa nått under mattan eller på annat sätt dölja skit.

Trots detta var jag idag tvungen att ringa hem och förklara att jag inte våldtagit någon. Risken är också att jag kommer tvingas ringa min chef imorgon för att förklara min situation.
Om ni tror att det är ett skämt eller på annat sätt en sak man gottar sig åt så tror ni fel.

Jag vet inte vad som händer härnäst men jag vet var mina prioriteringar kommer ligga. Dessa är inte att svara på PM eller grundlösa anklagelser om att jag skulle ha våldfört mig på någon.

Tiden får utvisa vad vi tar vägen härnäst. All kärlek till er som stöttat med fina ord, men som sagt, det är inte jag som drabbats hårdast. Och därför kan jag bara ödmjukast be er om en sak: Låt inte det här bli en shitshow, respektera att det finns ickeoffentliga personer inblandande och att dessa inte är ert fredagscontent.

https://www.facebook.com/groups/6219...3793935389467/

Hur var själva knullet då?
Citera
2019-11-14, 22:17
Medlem
Citat:
Så här skriver Henko på Haveristernas slutna FB. Nog tyder det på att den som utpekas på Cissis IG är han själv. Eller?

Hej allesammans!

Det har varit ett par minst sagt pissiga veckor som passerat. Jag har granskat olika typer av högerextrema organisationer i snart ett decennium men aldrig varit med om något liknande.

Men när allt kommer ikring är det inte jag som drabbats hårdast. Vilket också varit en stor orsak till att jag inte ville ha kommentarsfältet på när jag skrev min förra uppdatering. För det är inte mig man ska tyckas synd om eller skicka hjärtan till. Samtidigt vet jag om någon att mina nära också ogillar att utmålas som några viljelösa offer.

Jag får stå mitt kast och jag vet inte ännu hur min tillvaro kommer att se ut i framtiden. Så även om jag kommer att kunna fortsätta med denna podd.

Men samtidigt vägrar jag att utmålas som en jävla våldtäktsman av något nyrikt gränslöst slödder och dennes hejdukar. Jag har aldrig i mitt liv höjt min hand mot, hotat eller på annat sätt våldfört mig på en kvinna.

Precis som jag skrev tidigare idag gjorde jag allt för att vi som grupp skulle göra rätt för oss när vi fick den information som idag publicerades hos Wallin. Jag fick också någon dag senare till mig att saken var utagerad från den som pekades ut som offer. Jag var då tydlig med att personen såklart hade rätt att ångra sig när som helst och att det allra viktigaste var att hon var okej.

Vi försökte alltså inte sopa nått under mattan eller på annat sätt dölja skit.

Trots detta var jag idag tvungen att ringa hem och förklara att jag inte våldtagit någon. Risken är också att jag kommer tvingas ringa min chef imorgon för att förklara min situation.
Om ni tror att det är ett skämt eller på annat sätt en sak man gottar sig åt så tror ni fel.

Jag vet inte vad som händer härnäst men jag vet var mina prioriteringar kommer ligga. Dessa är inte att svara på PM eller grundlösa anklagelser om att jag skulle ha våldfört mig på någon.

Tiden får utvisa vad vi tar vägen härnäst. All kärlek till er som stöttat med fina ord, men som sagt, det är inte jag som drabbats hårdast. Och därför kan jag bara ödmjukast be er om en sak: Låt inte det här bli en shitshow, respektera att det finns ickeoffentliga personer inblandande och att dessa inte är ert fredagscontent.

https://www.facebook.com/groups/6219...3793935389467/
Ytterligare dolda hot. Det är väl inte någon annans problem att någon/några i deras grupp betett sig som svin,

De börjar göra skäl för sitt namn
Senast redigerad av bazaar 2019-11-14 kl. 22:20.
Citera
2019-11-14, 22:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag skrev troligen Henko. Cissi har som jag förstår det material om båda två ( även om Axel).

Att Henko gått ut och skrivit två långa inlägg på Haveristernas slutna Facebook utan att direkt förneka sin skuld ( trots att många frågar) tyder nog på att han är den som nämns i skärmdumparna. Han skriver ju också att han haft kontakt med kvinnan i frågan .

Alternativet vore att han vill "skydda" Axel men isåfall gör han det till ett väldigt högt pris.

Vad tycker du om att Cissi har ljugit om att en kvinna har stulit "metoo-pengar"?
Citera
2019-11-14, 22:20
Medlem
Jag brukar inte bli irriterad över vad c-kändisar håller på med, det rinner av. Men CW verkar ha kommit åt en öm punkt för jäklar vad pulsen går upp, och hon bara fortsätter?!

Att skriva nedsättande om en annan människa på fb känns väl sisådär ofräscht, men någonstans går en gräns och nu vill jag bara se galningen brinna.

Jag har inte följt henne i tio år, men de flesta säger att hon alltid varit narcissistisk mytoman. Men nu lär det väl ha eskalerat? Eller vad förklarar hennes beteende den senaste tiden. Hon gräver ju sin egen grav snabbare än vad någon någonsin kommer kunna rädda henne.

Därefter vill jag kalla henne för alla vidriga och fula ord jag kan, men för att inte sjunka så lågt så får ni visualisera texten.
Citera
2019-11-14, 22:25
Medlem
Det gagnar i allra högsta grad Cissi Wallins syfte om diskussionerna här fortsätter att handla om haveristerna istället för om henne och alla hennes misslyckade projekt.
Citera
2019-11-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Ytterligare dolda hot. Det är väl inte någon annans problem att någon/några i deras grupp betett sig som svin,

De börjar göra skäl för sitt namn

Självklart inte. Derailing som det så populärt heter i kretsarna. Och whataboutism. Så oändligt töntiga ord.
Cirkus-Wallin med makens ekonomi, se: https://en.wikipedia.org/wiki/Avalanche_Studios fortsätter göra inga bidrag till mänskligheten utan raka motsatsen.
Citera
2019-11-14, 22:27
Medlem
oskar2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Så kan det ju vara, men det förutsätter ju att flickan INTE ville att skärmdumparna skulle publiceras. Vet man det?

Det ville hon inte. Läs mer i FB-gruppen Haveristerna
Citera
2019-11-14, 22:27
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Du är alltså missat vad vännen skrev?

https://minfil.com/meD8HaAfne/771855...01379072_o_jpg

Uhm troligt. ”Vännen”...
Citera
2019-11-14, 22:31
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Strypsex betyder ju inte nödvändigtvis att man totalt blockerar luftvägarna på den andra personen, så att den är 100% oförmögen att tala eller andas. Det är alltså inte omöjligt att yttra ett stoppord under strypsex. Man kan även kommunicera icke-verbalt, t ex genom att klappa som man gör i kampsport.

Det finns alltid en risk att luftvägarna blockeras totalt, därför är man en idiot om man väljer att använda ett safe-word istället för att kommunicera icke-verbalt. Speciellt om det beslutet tas av den blytunga anledningen: "Det är alltså inte omöjligt att yttra ett stoppord".

För mig är säkerhet det viktigaste, men du är förstås fri att ha andra prioriteringar
Citera
2019-11-14, 22:33
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar

Den podd (Haveristerna) som drivs av Henko och Axel tillsammans med Myra rotar fram sådant som är klandervärt hos andra. De kallar det granskning.

Ofta har de gjort det bra och avslöjat vidriga beteenden hos tex kända nazister.

Men på senare tid har nästan allt handlat om Cissi och Linnea Claesson. Det handlar om ett flertal avsnitt om var och en på över två timmar där man på olika sätt försöker ta heder och ära av de båda. Uppenbarligen lockar det en större publik att ge sig på kända feminister än relativt okända nazister och rasister.

Såväl Axel som Henko är tydliga med att de hatar både Cissi och Linnea vilket givetvis gör att varje tänkande person ifrågasätter deras granskningar av de utpekades moral.

Om man granskar andra på det sättet får man givetvis räkna med att bli granskad själv. Och vi har alla lik i garderoben.
Citera
2019-11-14, 22:33
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Uhm troligt. ”Vännen”...

Varför skulle personen skicka de privata skärmdumparna till Cissi? Alla inblandade vet vem hon är och det vore därför konstigt/vågat om det handlade om en våldtäkt och personen var rädd.

Personen kan däremot inte själv gå ut offentligt och försvara sig mot Cissi utan att avslöja sin identitet, så på så sätt är det ju ett smart drag av Cissi. Jag skulle också be en vän om hjälp i en sån situation för att få fram sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in