2019-09-10, 12:38
Medlem
11433.08s avatar
Varför låser hon sin IG? Snacka om att skärma av sig från verkligheten när man bara stoppar huvudet i sanden sådär, strutswallin.

Hoppas hon mår skit.
Citera
2019-09-10, 13:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Varför låser hon sin IG? Snacka om att skärma av sig från verkligheten när man bara stoppar huvudet i sanden sådär, strutswallin.

Hoppas hon mår skit.
Det gör hon. En sådan människa söker kickar genom snabba segrar över andra, och det ska ske offentligt till applåder. Det går inget vidare för henne nu, alltså lider hon.
Citera
2019-09-12, 00:35
Medlem
Nu är ikonen Cissi i blåsväder med sina forna kompisar. Hon har skrivit flera inlägg om hur barn(pojkar) med diagnoser, typ adhd o liknande, alltid ursäktas för sitt dåliga beteende. Flera av hennes forna vänner typ LD o Karinkajjan m.fl har reagerat hårt på hennes instainlägg om detta. Kriget pågår och ingen vill förstå den andra.
Citera
2019-09-12, 00:40
Medlem
Alla kommentarer är borttagna under de senaste inläggen. Är det svårt att diskutera när man plötsligt får mothugg? Jag tycker att det är en intressant diskussion hon tar fram, men då måste man väl också tillåta olika åsikter.
Citera
2019-09-12, 01:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskoj
Nu är ikonen Cissi i blåsväder med sina forna kompisar. Hon har skrivit flera inlägg om hur barn(pojkar) med diagnoser, typ adhd o liknande, alltid ursäktas för sitt dåliga beteende. Flera av hennes forna vänner typ LD o Karinkajjan m.fl har reagerat hårt på hennes instainlägg om detta. Kriget pågår och ingen vill förstå den andra.

Ursäktas?

Nej, men det förklarar en hel del. Väldigt många män som begått brott får just ADHD och liknande diagnoser i fängelset, vilket i sig inte är förvånande. Det leder trots allt till mindre impulskontroll och har du massor av testosteron som rusar i kroppen så är det inte underligt om det blir våldsamt.

Att förstå betyder att man helt enkelt kan minska på killar som begår våldsbrott som en ren dum impuls. Och minska på missbrukare som börjar ta saker för att lätta på besvären etc. Ingen säger att de ska få lättare straff, oavsett vad som nu spökar i Cissi Wallins huvud - däremot så kan man hjälpa dom i fängelset så att dom inte begår fler brott när dom väl släpps.
Citera
2019-09-12, 01:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hon har pekat ut en någorlunda känd och inflytelserik medieman för övergrepp i det förflutna. Det är vad #metoo- rörelsen bl a gick ut på. Det är vad kvinnorna i USA också gjort. Om Cissi Wallin är en näthatare för detta undrar jag om dessa kvinnor då också är näthatare?

Du har fått vissa saker helt om bakfoten, bara för att det finns vissa kvinnor i USA som riktat anklagelser mot vissa män så betyder inte det automatiskt att den fd drinkaren CW talar sanning.

Citat:
Cissi Wallin hävdar att det man gör när man åtalar henne är att tysta offer får övergrepp.

Men nu finns det inga bevis för några övergrepp i det förgångna och polisutredningen lades ned 2012. Hon är endast ett offer för sig själv och sin destruktiva tokfeminism.

Citat:
Genom att dra parallellerna med amerikanska fall visar jag att hon har rätt.

Hon har rätt i vad? Hennes lögner kommer troligtvis att bli hennes fall.
Citera
2019-09-12, 01:51
Medlem
moralhoras avatar
Angående Cissis senaste om NPF-diagnoser:

”Cissi Wallin: Tack vare diagnosen fick jag rätt hjälp”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...jag-ratt-hjalp

Hashtagg #tillräcklig. Kommer människan ens ihåg sina egna tidningsrubriker vid det här laget?
Citera
2019-09-12, 12:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har fått vissa saker helt om bakfoten, bara för att det finns vissa kvinnor i USA som riktat anklagelser mot vissa män så betyder inte det automatiskt att den fd drinkaren CW talar sanning.

Men nu finns det inga bevis för några övergrepp i det förgångna och polisutredningen lades ned 2012. Hon är endast ett offer för sig själv och sin destruktiva tokfeminism.

Hon har rätt i vad? Hennes lögner kommer troligtvis att bli hennes fall.

Jag har inte heller påstått att de amerikanska #metoofallen betyder att Cissi Wallin talar sanning.

Vad hon har rätt i är att det svenska systemet med förtalsrättegångar bekostade och hjälpta av staten mot de som hävdar att de utsatts för sexuella övergrepp innebär att offer generellt tystas i Sverige. De kvinnor som trätt fram mot Weinsten, Epstein och R Kelly hade här betraktats som brottslingar för att de berättade offentligt om vad allt tyder på är verkliga övergrepp.
Citera
2019-09-12, 13:03
Medlem
WordWarriors avatar
Man kan inte komma undan känslan av att det som driver CW och kvinnor som henne, är att de är butt hurt och vill hämnas att deras pojkvänner varit otrogna med intressantare och snyggare tjejer. Detta tillsammans med en diagnos. Visst har jag rätt? Någon har krossat CW:s lilla sköra flickehjärta?
Citera
2019-09-12, 13:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har inte heller påstått att de amerikanska #metoofallen betyder att Cissi Wallin talar sanning.

Vad hon har rätt i är att det svenska systemet med förtalsrättegångar bekostade och hjälpta av staten mot de som hävdar att de utsatts för sexuella övergrepp innebär att offer generellt tystas i Sverige. De kvinnor som trätt fram mot Weinsten, Epstein och R Kelly hade här betraktats som brottslingar för att de berättade offentligt om vad allt tyder på är verkliga övergrepp.

Samtidigt är falska våldtäktsanklagelser tyvärr väldigt vanliga, det är bara att googla på ämnet ifråga så dyker det upp massvis med länkar till fall ur verkligheten där kvinnor dömts för falsk tillvitelse och FV anmälde väl också CW för detta brott i samband med den nu nedlagda utredningen 2011-2012 om jag minns rätt?

Borde inte åklagaren baka in brottet falsk tillvitelse i åtalet för grovt förtal? Att CW fortsätter att hävda sin osannolika version har noll betydelse, det finns inga bevis för att FV gjort sig skyldig till någon våldtäkt överhuvudtaget och har aldrig funnits.

Citera
2019-09-12, 16:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt är falska våldtäktsanklagelser tyvärr väldigt vanliga, det är bara att googla på ämnet ifråga så dyker det upp massvis med länkar till fall ur verkligheten där kvinnor dömts för falsk tillvitelse och FV anmälde väl också CW för detta brott i samband med den nu nedlagda utredningen 2011-2012 om jag minns rätt?

Borde inte åklagaren baka in brottet falsk tillvitelse i åtalet för grovt förtal? Att CW fortsätter att hävda sin osannolika version har noll betydelse, det finns inga bevis för att FV gjort sig skyldig till någon våldtäkt överhuvudtaget och har aldrig funnits.

Falsk tillvitelse är ett brott där åklagaren måste bevisa uppsåt och annat besvärligt som han slipper vid förtal, så det aktar han sig för. Jag kan inte minnas att Virtanen anmält för detta, men visa gärna en källa på det om det är så.

Ja, man bör gå till botten med varje fall och åtala vid falska anmälningar. Det är förstås ett otyg. Men först måste anklagelserna få framföras offentligt. Hemlighetsmakeri är sämre för alla parter i längden Och det tillhör yttrandefriheten att fritt få berätta sin historia. De verkliga förövarna - och du måste medge att sådana också finns - skyddas när offren tystas rutinmässigt.
Citera
2019-09-12, 17:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Falsk tillvitelse är ett brott där åklagaren måste bevisa uppsåt och annat besvärligt som han slipper vid förtal, så det aktar han sig för. Jag kan inte minnas att Virtanen anmält för detta, men visa gärna en källa på det om det är så.

FV anmälde CW för falsk tillvitelse i augusti 2012, källa är FUP:et som finns i Virtanens tråd. Hinner inte leta nu. Du förstår säkert.

Citat:
Ja, man bör gå till botten med varje fall och åtala vid falska anmälningar.

Du utesluter alltså inte att CW kan ha ljugit?

Citat:
Det är förstås ett otyg.

Minst sagt.

Citat:
Men först måste anklagelserna få framföras offentligt

Men nu får istället CW skörda sina anklagelser offentligt fast på ett sätt hon kanske inte räknade med?

Citat:
Hemlighetsmakeri är sämre för alla parter i längden Och det tillhör yttrandefriheten att fritt få berätta sin historia.

CW har redan berättat sin historia för polisen och åklagaren 2011-2012 men förundersökningen lades ned. Vad som sedan hände hösten 2017 var endast en hämnddriven kvinnas försök att nita dit sin forne vän.

Citat:
De verkliga förövarna - och du måste medge att sådana också finns - skyddas när offren tystas rutinmässigt.

I det här fallet tycks CW vara förövaren och FV är istället offret som snart får upprättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in