2019-10-15, 17:11
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
sök själv på vilken sökmotor du önskar och motbevisa mig. Tyvärr har massa rubriker tagits bort från nätet kring detta.

Jag tror dig, den kändes bara surrealistisk.
Citera
2019-10-15, 17:18
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Mitt bidrag: En vän har anmält ett mord till polisen men har fått som svar att det kan dröja 1 år innan en förundersökning är igång. De har inga resurser i nuläget.... förutom vid vissa demonstrioner, då sätts det in 10 poliser per demonstrant i tåget.

Det betyder mer eller mindre att morden kan börja härja fritt mot oss svenskar i landet snart utan konsekvenser.
Citera
2019-10-15, 19:25
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag anser man kan sammanfatta det väldigt kort. Varenda byråkratisk pil pekar åt ett håll och det är nedåt. Prognosen dyker på samtliga fronter. Det finns heller inga argument att pilarna ska vända. Lycka till, till de dårar som tror det här sjunkande skeppet ska flyta.

Betänk dock att detta tillstånd är globalt och att det är vårt tankesätt som dör. Vår skedmatade begreppsvärld dör och drar med sig en hel del skit i avgrunden. Tankegången bör starta vid hur vi inte ska återupprepa den här idiotin, om och om igen?

Hela det här tankesättet är dödsdömt, från grunden.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-10-15 kl. 19:28.
Citera
2019-10-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Hur många polishus ska explodera tycker du innan rättsväsendet ska anses hotat?

Det är väl hotat varje gång ett polishus exploderar, om det nu gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du ljuger och tar dessutom upp sådant som inte är relevant och OT. Hela denna tråd är full av ”artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps” som TS efterfrågade. Merparten av mina inlägg innehåller någon länk och alla inlägg innehåller någon form av resonemang i enlighet med trådens ämne. Du tycks inte förstå begreppet ”saklighet” eller vad det innebär att hålla sig till ämnet.

Floskler är tomma och innehållslösa ord – strängt taget allt du skriver är tomt och innehållslöst samt oförskämda eller hånfulla personangrepp. Det är så PK ”diskuterar” – kalla det ”PK-retorik” om du förstår det bättre.

”PK-retorik” är en bärande mekanism i systemkollapsen. Kan du förstå det?

I så fall är dina och många andras inlägg här inte heller relevanta eller berörande ämnet, då det är just dessa inlägg jag besvarar och har åsikter om.
Man kan vara on topic fast man inte håller med dig om allt du skriver, du är medveten om det va?
Citera
2019-10-15, 20:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
I så fall är dina och många andras inlägg här inte heller relevanta eller berörande ämnet, då det är just dessa inlägg jag besvarar och har åsikter om.
Man kan vara on topic fast man inte håller med dig om allt du skriver, du är medveten om det va?
Du måste ge något konkret exempel för att det ska gå att bemöta inom trådens ämne: Topic är argument för och emot att Sverige går mot en systemkollaps.
Citera
2019-10-15, 20:27
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
@hex27 Lycka till med din begreppsvärld. Du kommer bli grymt besviken. Du har inte ens börjat tvivla. Din misshandel mot ditt eget psyke och ditt eget ego har inte ens börjat. Du har två val, antingen börjar du tvivla redan nu och det gör väldigt ont, eller så kommer verkligheten slå sönder din begreppsvärld och du kommer begå självmord, eller dö av en kula i pannan.

Jag anser du bör börja vänja ditt psyke vid misär redan nu, istället för att ta hela baletten på en gång.

Varför tror du människor börjar tvivla? Därför att den förmedlade, auktioritära verkligheten inte på något sätt överensstämmer med den faktiska verkligheten. Har du ens funderat kring detta samband?

Har du sett TV-serien "Chernobyl"? Reflekterade du någonsin över hur lögnerna i Sovjet aldrig kan fly från verkligheten och hur verkligheten enbart tar en ränta, som kommer ifatt samhället, till slut? Nähä? Du kanske borde börja fundera över lögner. Det är bara ett exempel. Vår verklighet är frånskiljd från vilken ideologi som ljuger för oss för tillfället, det är samma lögner och samma konsekvenser, i en enda soppa av vansinne.

Sverige är ännu ett exempel på en global, döende civilisation, där ideologi, indoktrinering, dogmer och annat nonsens inte har någonting med verkligheten att göra.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-10-15 kl. 20:36.
Citera
2019-10-15, 21:07
Medlem
Totiuss avatar
Det kanske mest obegripliga är att människor låter sig luras TROTS att mänskligheten aldrig tidigare i historien haft så mycket information så lätt tillgänglig. Webben har fullständigt ritat om informationskartan – ändå låter sig människor luras av makthavarnas lögner.

Systemkollapsen är i grunden en moralisk kollaps som orsakas av lögnarna och de som tror på dem.
Citera
2019-10-15, 21:40
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.gp.se/ekonomi/varning-f%...org-1.19156870

Varning för kommande elbrist i Göteborg..

Hur fan tänker politiker? Ökande elbehov, sen ska de tvinga på oss att köra elbilar och lägger ner kärnkraftsreaktorer? Det går inte ihop.
Citera
2019-10-15, 21:41
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.gp.se/ekonomi/varning-f%...org-1.19156870

Varning för kommande elbrist i Göteborg..

Hur fan tänker politiker? Ökande elbehov eftersom de tvingar på oss att köra elbilar sen lägger man ner kärnkraftsreaktorer? Det går inte ihop.
När det mesta av industrin lägger ned nu snart igen när skuldbubblan kollapsar, så minskar efterfrågan på el så att det går ihop.
Citera
2019-10-15, 21:43
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
När det mesta av industrin lägger ned nu snart igen när skuldbubblan kollapsar, så minskar efterfrågan på el så att det går ihop.

Då blir nog Greta och hennes aktivister nöjda
Citera
2019-10-15, 22:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Då blir nog Greta och hennes aktivister nöjda
Ja, sen behöver bara Kommunals förbundsordförande (mitt inlägg 15:18) uppdatera sin debattartikel med en förklaring av hur ”Den Demografiska Utmaningen” ska klaras utan inkomsterna från industrin.
Citera
2019-10-15, 23:51
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Det betyder mer eller mindre att morden kan börja härja fritt mot oss svenskar i landet snart utan konsekvenser.
I princip. Men bor du i Sthlm så borde det än så länge vara lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in