Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är uppenbart att du inte förstår hur det svenska samhället är avsett att fungera. Du kan därför inte förstå vad som fungerar och vad som inte fungerar på avsett vis. Du saknar helt enkelt mentala förutsättningar för att förstå den svenska systemkollapsen. Att försöka förklara detta för dig är som att försöka förklara färg för en blind. Förstår du? Vad är färg för den blinde? Vad är svensk systemkollaps för hex27?
Håller man inte med om att samhället har kollapsat så förstår man inte och tycker man inte att vi har en diktatur så förstår man inte. Vad gulligt.
Jag förstår mer än du har en aning om och jag har absolut ett visst medlidande med bl.a. dig.
Fast det är ju lite tudelat när man inser vad och vilka ni är med och underblåser....
F.ö finns det väl en jävla massa blinda som vet precis vad färg är och innebär.
T.o.m du, som annars är så fantasifull, borde ju förstå att det beror väldigt mycket på när de blev blinda.
När vi ändå är inne på att förstå saker och sådär...
Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Återigen handlar det inte om samhället, utan systemet. Men om du tycker att USA är fint och dandy så borde du vara den störtsta förespråkaren av att införa deras samhällsordning.
Det var ett osmidigt sätt att inte svara på mina frågor.
Tycker du att systemet i USA har kollapsat alltså?