2019-10-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
hex27 är som en gammal och hackig grammofonskiva. Samma visa varje dag
Faktan och verkligheten håller dock inte med dig gubbe lilla.
Varenda diskussion du ger dig in i har du bevisligen haft fel i. När faktan har blivit för obekväm för dig har du sprungit iväg med svansen mellan benen.

Ingen tror på dina lögner! Ingen tror på dina bortförklaringar! Ingen köper dina hjärndöda "analyser".
Jag har större behållning av att låta min 5-åriga dotter analysera samhället än att höra dig rapa upp verklighetsfrånvända PK-floskler för tusende gången.

Ja, du har skrivit det ett antal gånger i att antal olika trådar, som en hackig grammofonskiva nästan.
Fast du har inte haft några som helst konkreta belägg att presentera.
Jodå, de flesta tror på mina analyser och argument....i den riktiga världen utanför flashback.
Tråkigt för din dotter ifall du har lyckats radikaliseras henne redan.
Jag håller tummarna för henne.

Hade du något du ville föra fram ang. det vi diskuterade?
Citera
2019-10-14, 22:04
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Antar att det är mig du tillfrågar?
Ja, det är väl rubriker från några olika brott riktat mot rättsväsendet.
Ganska vanligt när kriminella känner sig pressade eller har något generellt emot just rättsväsendet.
Här säkerligen ökat numera när det inte enkom är MC-gäng och wt-drägg som använder sig av denna metod, utan fler av gängen.

Hur många polishus ska explodera tycker du innan rättsväsendet ska anses hotat?
Citera
2019-10-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är inte kontroversiellt för mig alls att dela upp befolkningen, jag ställer däremot frågan när en person anses tillhöra befolkningen; är det när den har fått uppehållstillstånd, medborgarskap, när den har ett jobb som den kan försörja sig på eller när den har ändrat hudfärg?
Med risk att glida OT: Det finns förstås allt det du räknar upp, men det är framför allt något som känns, snarare än något som låter sig beskrivas genom uppfyllandet av formaliteter som t ex medborgarskap (som dessutom är utspätt i värde, när det lättvindigt delas ut till kreti och pleti utan några som helst svenska sympatier eller värderingar). Det rent faktiska, optiska igenkännandet (hudfärg, om du så vill) är viktigt. Jag hävdar inte att det inte kan i enstaka fall övertrumfas om allt det andra är helt rätt: utmärkta språkkunskaper och kanske rent av dialekt som infödd, svenska värderingar osv. Att det optiska, utseendemässiga är viktigt, är inget jag hittat på; det är evolutionärt grundat och erfarenhetsmässigt bevisat. En rasfrämling syns på långt håll, medan en europé må vara främmande men kan smälta in och många gånger bli en del av en annan europeisk kultur.
Citera
2019-10-14, 22:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har själv inte visat en enda källa på någon kollaps eller att något har väsentligt havererat.
Vad du gör är att du visar olika källor på enskilda händelser, brott m.m. och sedan tolkar du det som bevis för något du egentligen inte kan bevisa.

Jo du har redan berättat vilken fantastisk insyn och expertis du har inom alla områden som passar din kollapsfetisch.
När du inte reser världen runt och har insyn över samtliga världsdelar i din världsomsegling.
Du har berättat detta några gånger och jag lovar, jag är extremt imponerad.
Själv har jag också besökt alla kontinenter och har god insyn i väl fungerande offentliga verksamheter, politik och medier.
Du ljuger och tar dessutom upp sådant som inte är relevant och OT. Hela denna tråd är full av ”artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps” som TS efterfrågade. Merparten av mina inlägg innehåller någon länk och alla inlägg innehåller någon form av resonemang i enlighet med trådens ämne. Du tycks inte förstå begreppet ”saklighet” eller vad det innebär att hålla sig till ämnet.

Citat:
Är du självironisk på flit.
Jag har inte använt en bråkdel av antalet floskler du rabblar upp i varje inlägg ens totalt i den här tråden.
Fast berätta gärna vad det är för PK-floskler(där har du själv en floskel) jag använder?
Helt förväntat är det istället de vanliga individerna som kommer med div. personangrepp i brist på verkliga argument mot vad jag skrivit.
Och det är helt okej, jag förväntar mig inget annat.
Floskler är tomma och innehållslösa ord – strängt taget allt du skriver är tomt och innehållslöst samt oförskämda eller hånfulla personangrepp. Det är så PK ”diskuterar” – kalla det ”PK-retorik” om du förstår det bättre.

”PK-retorik” är en bärande mekanism i systemkollapsen. Kan du förstå det?
Citera
2019-10-14, 22:26
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Självklart ska vi ställa mer krav på invandrarna, de ska inte få något gratis.
Att ta in redan utbildade fillipinskor är en lösning, fast nu utgick jag ju från att vi inte skulle ta in några invandare.
Just Filippinskorna gör bra ifrån sig i många länder, England har en stor kontingent på sina sjukhus.
Sjuksköterskorna, hembiträden, m.fl. har sina familjer kvar i hemlandet och arbetar som gästarbetare.
För pengarna sjuksystrarna tjänar i England så sker en rejäl uppgradering av livskvaliteten hemma i Filippinerna.

Filippinskorna flyttar i stort sätt alltid hem. Det är inte outbildade "flyktingar" med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner som den Svenska vården skall vila på, det borde vara välutbildade gästarbetare.
Citera
2019-10-14, 22:32
Stefan Löfven måste vara det yttersta beviset för en pågående systemkollaps. Aldrig för, aldrig efter, har en person varit så malplacerad.
Citera
2019-10-14, 22:33
Medlem
U.S.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
De viktigaste indikatorerna på systemkollapsen är att staten inte förmår upprätthålla sina grundlägande funktioner. Några tydliga exempel:

1) Rättsväsendets haveri. Varken polis, tull, åklagarväsende eller domstolar klarar av att upprätthålla lagar och skydda skötsamma svenskar.

2) Försvarets haveri. Ett enveckasförsvar 2018 - om man får pengar. Det får man inte...

3) Utbildningsväsendets förfall. PISA-rapporterna beskriver närmast en rutschkana för utbildningsresultaten.

4) Sjukvårdshaveriet. Akutmottagningarna är rena slagfälten tidvis, ambulanserna överfalls och BB invaderas av hela klaner.

Tja, det är litet motbjudande att gå vidare, men det vi åser framför våra ögon är en samhällskollaps. Den händer inte över natten, utan över en längre tid, men kollaps lika fullt.

Jag håller fullständigt med! De flesta upptäcker inte systemkollapsen förrän de själva drabbas. Kollapsen är här när det är försent att backa, med andra ord nu!
Citera
2019-10-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Om detta är en sann lista är det helt sjukt.

sök själv på vilken sökmotor du önskar och motbevisa mig. Tyvärr har massa rubriker tagits bort från nätet kring detta.
Citera
2019-10-14, 23:21
Avstängd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.

Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?

Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.
Mitt bidrag: En vän har anmält ett mord till polisen men har fått som svar att det kan dröja 1 år innan en förundersökning är igång. De har inga resurser i nuläget.... förutom vid vissa demonstrioner, då sätts det in 10 poliser per demonstrant i tåget.
Citera
2019-10-14, 23:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Mitt bidrag: En vän har anmält ett mord till polisen men har fått som svar att det kan dröja 1 år innan en förundersökning är igång. De har inga resurser i nuläget....
Så är det. Först måste polisen prioritera frihetsberövade personer (som tenderar att öka). Sedan måste de beta av tidigare års ärenden som ligger på kö.

Samtidigt som brottslighet och otrygghet ökar ligger Sverige i bottenligan när det gäller polistäthet:
2017-02-21: Sverige i botten för polistäthet i EU – Ygeman försvarar
Citat:
År 2014, de senast tillgängliga siffrorna från Eurostat, hade Sverige 208 poliser per 100 000 invånare. Det innebär att Sverige hamnar på femte plats över länderna med lägst polistäthet i Europa. Bara Ungern, Finland, Norge och Danmark har färre poliser per invånare.
https://www.svd.se/sverige-i-botten-...eman-forsvarar

Siffrorna börjar bli gamla men det har snarast blivit sämre med tiden. Rättssäkerheten har mer eller mindre upphört i Sverige.
Citera
2019-10-15, 13:26
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Säger SCB det så är det ju jättebra siffror, märkligt då att det existerar en diskussion om minskande arbetsför befolkning i Sverige. Kanske det bara är svammel då, eller?
Tino formulerade det väldigt väl:

https://twitter.com/avpublicservice/...83977013051395

Svammel? Nej, en medveten strategi. Det är enklare att lägga skulden på en "åldrande befolkning" än den usla matchningen på arbetsmarknaden för vissa grupper.
Citera
2019-10-15, 15:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tino formulerade det väldigt väl:

https://twitter.com/avpublicservice/...83977013051395

Svammel? Nej, en medveten strategi. Det är enklare att lägga skulden på en "åldrande befolkning" än den usla matchningen på arbetsmarknaden för vissa grupper.
Ja, det är enklare att lägga skulden på den ”demografiska utvecklingen med fler barn och många fler äldre som ska försörjas av färre” för att fortsätta det skådespel som försörjer mängder av makthavare inom offentligheten.

Kommunals förbundsordförande i en floskelfylld debattartikel i Dagens Samhälle igår:
Regeringen måste försvara och utveckla välfärden
Det är imponerande. Att denna fantastiska välfärdsmodell nu står inför flera stora utmaningar är väl känt. Det handlar om den demografiska utvecklingen med fler barn och många fler äldre som ska försörjas av färre. De nu alltmer märkbara effekterna av så väl vinstdriften som den långvariga underbemanningen i äldreomsorgen är också värda att nämna särskilt.

Det är inga problem vi löser i en handvändning – men det är inte omöjligt. Dock krävs det att alla vi som ser den generella välfärdens unika styrka som både välfärdsskapare och välfärdsfördelare presenterar offensiva och långsiktiga lösningar.

[...]

Jag ser fram emot resultatet av Välfärdskommissionens arbete. Vår fantastiska välfärdsmodell är värd att både försvara och att utveckla. Därmed är kommissionens uppdrag kärnverksamhet för oss som bestämt oss för att framtiden är full av möjligheter – om vi agerar.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt...alfarden-29656

Mer pengar från staten. Fler ”kommissioner” som kan tugga samma frågor om och om igen. Fler makthavare med höga löner och ersättningar från skattemedel. Dansen kring guldkalven Välfärden kan virvla ännu snabbare.

Många människor som livnärs av skattepengar har ett personligt ekonomiskt intresse av ”Den Demografiska Utmaningen” – ”bilden” måste därför bevaras. Men i verkligheten havererar systemet på grund av inkompetens och vanskötsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in