Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag skrev ingenting om åsikter. Jag skrev om hat, rena lögner och tunna argument.
Logga ut om det är så jobbigt.
Citat:
"Ingen"? Du är verkligen allvetandes.
Japp, ingen kvinna kommer att bli fullständigt ratad av det motsatta könet.
Okej, några personer.
Citat:
Eftersom du inte länkar till något kan jag inte uttala mig om detta. Och din tolkning av texter ger jag inte mycket för. De kanske skrev "typ" så, svårt att veta med dig.
På denna punkt har du inget att hämta. Jag citerade några rubriker jag minns ordagrant. Rent manshat och mansförakt är vardagsmat i mainstreammedia. Du ser inte tillstymmelse till kvinnohat där.
Citat:
Din syn på kvinnor är väldigt påverkad av dina egna dåliga erfarenheter av kvinnor, så som DU har blivit bemött. Nu tror du att du kan uttala dig om hur kvinnor tänker och agerar i alla livets skeenden och situationer. Precis det här som jag skrev om.
Jag är långt ifrån ensam om den här synen. Detta är ett ganska stort fenomen idag.
Citat:
Vad är ni eniga om? Att kvinnor är bortskämda och behöver tas ner på jorden?
Ja, absolut.
Citat:
Hade du hängt med i tråden hade du vetat varför. Jag tror jag har upprepat mig om detta ca 5000 gånger nu. Men du tolkar det såklart som att alla kvinnor är bortskämda och ute efter dig och andra män.
Mm, det kan vara någon enstaka som "far illa" så bäst att förbjuda det totalt. Ok, då är frågan: hur ser vi då till att män är sexuellt tillfredsställda? Vi kan inte ha sexköp, så hur löser vi det?
Citat:
Jag menade inte bara äldre män. Fakta kvarstår, majoriteten av de som vårdar och hjälper svaga och sjuka är kvinnor och inte män. Men det är såklart för att kvinnor är bortskämda enligt dig då.
Ja, de gör det ju inte gratis.
Citat:
Alltså den här svart/vita autistiska argumentationen. "Kvinnor har ingen som helst sympati för män som inte är framgångsrika" skriver du. Vad menar du? Vad menar du med "framgångsrika"? Du menar att alla kvinnor i Sverige är tillsammans med rika män ur överklassen?
Nej, status behöver inte bara vara ekonomi. Kvinnor har ingen sympati för män som är arbetslösa, låginkomsttagare, singlar, "incels", oskulder. Jag säger inte att de måste ha det, men du påstod att kvinnor generellt är förstående och respektfulla vilket är totalt bullshit. Kvinnor har ingen som helst förståelse för "male struggles".
Citat:
Nej män bryr sig bara om utseendet enligt "antifeministerna" här på forumet. Mäns hypergami är tydligen lika ytlig som kvinnors hypergami.
Män är generellt sett inte speciellt kräsna. Även oattraktiva kvinnor kan lätt få sex med någon som befinner sig högre upp i statushierarkin. Det hade varit bra om fler män var lika kräsna som jag.
Citat:
Personligen hade jag inte brytt mig om den jag blev kär i var arbetslös, har aldrig brytt mig om det. Men det finns olika anledningar till varför människor är långtidsarbetslösa. Vissa psykiska sjukdomar/tillstånd tex är svåra att leva med.
Kvinnor generellt bryr sig jättemycket om det. Han behöver inte vara arbetslös - han kan vara t ex diskare på mcdonalds.
Citat:
Jag bad kvinnohatarna här på forumet att "piss off".
Att vilja få ner bortskämda egoistiska kvinnor från sina höga hästar = kvinnohatare
Citat:
Nej inte självgodhet, men ilska och uppgivenhet.
"Kvinnor är SÅ förstående och respektfulla och duktiga" eller vad du nu skrev. Det var det jag syftade på. Ungefär som i mainstreammedia när kvinnor målas upp som så duktiga och ansvarstagande gällande miljön och klimatet medan dumma män fortsätter köra runt i sina miljövidriga bilar och äta mängder med kött så svarta kvinnor dör i Sudan. Denna kvinnliga självgodhet man ser varje dag blir man spyfärdig på. Hur många kvinnor tror du inte skulle svara ja på frågan om alla krig skulle upphöra om vi bara hade kvinnliga styrande?
Tycker den här videon är rätt talande:
https://www.youtube.com/watch?v=oxpX6IQ3GY4
Jag är rätt övertygad om att så här ser kvinnor generellt påsig själva kontra män. Kvinnlig självgodhet finner inga gränser.
Citat:
De är inte satta i Gulagläger så kalla mig inte bortskämd prinsessa.
Nej, det är mycket mer subtilt än så.
Citat:
Som sagt, finns inget Gulagläger-system i Sverige.
Som sagt. Män förväntas stå för allt detta i samhället.
Citat:
Din livsåskådning och ditt sätt att uttrycka dig på utgår i stort sätt bara från din person och dina egna erfarenheter och det är därför det blir "personangrepp". Du har en väldigt snäv och oflexibel tankegång.
Som sagt, finns massor av män med liknande tankegångar. Det är ett ganska stort fenomen vi ser i hela västvärlden. "Du är bara en bitter incel" är inte ett argument. Eller tycker du själv om att bemötas med "feminister är bara sura för att de inte får kuk"? Samma sak.
Citat:
Många kvinnor väljer män på samma utbildningsnivå ja, eller högre.
För betabux ja.
Citat:
Vad barn väljer på högstadiet kan du inte rätta dig efter. Många förändras väldigt mycket från barn till vuxen.
Hur det ut på valfri nattklubb? Vem väljer tjejerna? Biffiga dörrvakten eller tanige och blyge IT-teknikern som vågat sig dit för första gången? Detta gäller inte bara barn.
Citat:
Hur är den kvinnliga hypergamin inte anpassad till dagens samhälle enligt dig?
Ja, de väljer ju hellre att ligga runt med biffiga dörrvakter framför snälla IT-killar som kan ge dem en bättre ekonomisk trygghet. En gång i tiden var det ett smart val om man ville öka sina chanser till överlevnad och trygghet, men inte idag.
Citat:
Tendenser var det ja.
Ja?