2019-10-11, 23:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De män som gör de tunga smutsiga jobben tillhör inte de män som har problem med att få till relationer, det är få industriarbetare, gruvarbetare, byggarbetare och vägarbetare som är ofrivilligt singlar eftersom de har råd med egen bostad, vara trevligt klädda och kunna gå ut och träffa människor på nöjesställen. De som inte har råd med aktiviteter där man kan träffa människor är de som förblir singlar.

Så varför finns det massor av IT-killar som tjänar ännu mer som är ofrivilliga singlar?

Självklart finns det massor av män inom industri som är ofrivilliga singlar också. Det eller fast i sexlösa relationer.

Jag hade också egen bostad i Sverige, var också trevligt klädd, var också ute på nöjesställen. Träffa människor är gratis.
Citera
2019-10-11, 23:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror det skulle vara bra om både kvinnor och män lärde sig att skapa och bibehålla kärlek till varandra. Kan de göra det skulle inte så många skilsmässor ske , tror det skulle var möjligt få ner antalet till omkring 25 %.

Ja, säg åt kvinnor att öka sin kärlek till män. Män älskar kvinnor sanslöst mycket mer än vice versa.

Citat:
Fysisk uppmärksamhet kan vara att någon rör vid en.

Fick aldrig vara med om det innan jag besökte en prostituerad

Citat:
Man kan knappast få någon kärlek från en prostituerad , två saker tror jag leder till att det är en dålig affär för män att ha sex med prostituerade:

1. Man måste betala , vilket cementerar ens låga värde , till slut tror man att man har ett lågt värde och mår sämre och man kan t.o.m bli mentalt sjuk.

2. Kontakten med den prostituerade är en kontakt på mycket låg kärleksnivå ,att ha det som minne gör en inte speciellt lycklig. Den prostituerade föraktar ofta kunden. Sen de som väljer bli prostituerade är oftast knepiga personligheter som inte är speciellt mentalt friska , ofta väljer de att ta droger och det finns ingen vettig framtid för dem eftersom de har så dåligt rykte , hon kommer inte mötas av så mycket kärlek från omgivningen.

1. Man måste betala för alla kvinnor. Bättre då att betala för en som garanterar sex, än för någon som inte gör det.

2. Jag har några fantastiska minnen från besök hos prostituerade. Några av de mest stimulerande upplevelserna i mitt liv. Mycket glad över att jag fått vara med om dessa upplevelser. Kan drömma mig tillbaka till dem ibland när jag har tråkigt på jobbet, och ser fram emot nästa besök.

- att prostituerade ofta föraktar kunden är sannolikt en myt. Iaf föraktar de knappast män mer än vad civila kvinnor gör.

Det finns såklart olika, och det är ganska lätt att se vilka horor som respekterar kunderna och vilka som föraktar dem. Jag väljer alltid bort den sistnämnda kategorin när de försöker sälja sex till mig. Dessa tillhör ofta de mindre attraktiva tjejerna på bordellen också, som typ blir sura och himlar med ögonen när man säger nej. De snyggaste, som jag alltid väljer, framstår oftast som trevliga, harmoniska och respektfulla.

Citat:
De bästa män kan göra för att få sex är alltså att skruva upp sin kärleksnivå till kvinnor , skulle eran kärlek till kvinnor vara oreserverad skulle ni män ha lättare få sex.

Vi ska lyfta de bortskämda kvinnorna ännu mer till skyarna alltså? Jag tror snarare att kvinnor behöver komma ner på jorden.
Citera
2019-10-11, 23:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Enligt en studie kostar varje kvinna samhället $150.000 över sitt liv.

2) Det betyder att varje man måste betala $150.000 till en kvinna för att kvinnan ska få saker som utbildning och sjukvård.

3) Kan man tänka sig att kvinnan får arbeta av den summan genom att knulla mannen som betalar för henne?

4) Om män inte betalade in mer pengar än de tar ut skulle kvinnor inte ha saker som sjukvård och utbildning.

Ingen skulle ha sjukvård eftersom en stor del av personalen inte skulle bistå med sina tjänster.
Dina snittuträkningar här är ju helkorkade. Det är inte så att varje man betalar detta eller att varje kvinna nyttjar dessa pengar. Dessutom ligger det i mäns intresse att kvinnor får sjukvård vid graviditet, födsel och eventuella biverkningar efter.
Kom igen när du har ett enda vettigt argument.
Citera
2019-10-12, 00:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Dessa curlade småpojkar som tror att staten ska ordna allt åt dem.

Men oj vad jobbigt det är för dig att män kan köpa sex

Som sagt, du ska vara glad att de kan det. Om du värdesätter din bekväma tillvaro dvs.

Själv har jag inte förväntat mig något alls av staten (till skillnad från dig som förväntar dig att män ska slita ut sina kroppar för att finansiera din bekväma tillvaro).

Det enda staten behöver göra att sluta aktivt förhindra sexköp. Inte speciellt svårt.
Citera
2019-10-12, 00:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Men du vet väl inte vad alla män eller horor känner och hur dom upplever det? Ändå får vi höra alla möjliga generaliserande slutsatser från er som tycker att prostitution är så hemskt.

Och jag VET inte, ingen vet väl egentligen. Men nej jag tror nog att jag träffa en öm tå lite när det gäller er egen uppfattning om sexualitet och hur en kvinna ska vara.

Jag har heller aldrig utgett mig för att veta hur andra män och/ eller kvinnor fungerar. Jag har främst talat på samhällsnivå, hur jag tror att bordeller påverkar ett samhälle negativt.
Citera
2019-10-12, 00:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om män är nöjda med att bo i föräldrahemmet och jobba i hop lite fickpengar på 1000 kr för att gå på bordell ger det svar på varför de inte lyckas med relationer. Kanske kan bordellerna sälja presentkort som föräldrar och övrig släkt kan köpa och ge bort i julklapp till sexlösa anförvanter

Varför måste män ha egen lägenhet och tjäna mycket pengar för att lyckas med relationer? Är inte sådana saker irrelevanta för alla kvinnor som inte är horor? Är en man oattraktiv om han bor i föräldrahemmet? Isf, varför? Dissar män kvinnor för att de bor kvar hemma?

Presentkorten du talar om skulle förresten stå högt på min önskelista.
Citera
2019-10-12, 00:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men oj vad jobbigt det är för dig att män kan köpa sex

Som sagt, du ska vara glad att de kan det. Om du värdesätter din bekväma tillvaro dvs.

Själv har jag inte förväntat mig något alls av staten (till skillnad från dig som förväntar dig att män ska slita ut sina kroppar för att finansiera din bekväma tillvaro).

Det enda staten behöver göra att sluta aktivt förhindra sexköp. Inte speciellt svårt.

Nja det är inte så "bara" eftersom det kommer komma en hel del problem med sexköp och framförallt bordeller. Polis och andra samhällsresurser blir givetvis påverkade.
Citera
2019-10-12, 00:16
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har heller aldrig utgett mig för att veta hur andra män och/ eller kvinnor fungerar. Jag har främst talat på samhällsnivå, hur jag tror att bordeller påverkar ett samhälle negativt.

Vänta bara till fler män börja inse hur samhället riggat spelet så mycket mot män och deras möjlighet att få ett liv värt att leva. Så ska du få se hur fel du har.
Senast redigerad av I don't care 2019-10-12 kl. 00:20.
Citera
2019-10-12, 00:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Vänta bara till fler män börja inse hur samhället riggat spelet så mycket mot män och deras möjlighet att få ett liv värt att leva. Så ska du få se hur fel du har.

Sorry, men den dagen existerar främst i era fantasier. Jag skulle bli uppriktigt mycket förvånad om jag får se denna domedag du förutspår bryter ut under min livstid.
Citera
2019-10-12, 00:20
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Sorry, men den dagen existerar främst i era fantasier. Jag skulle bli uppriktigt mycket förvånad om jag får se denna domedag du förutspår bryter ut under min livstid.

Tyvärr finns ingen fungerande sammanhållning eller organisation för detta än, men flera försök har gjorts. Så det är bara en tidsfråga. Sen är det ju väldigt stigmatiserande vilket ju försvårar öppen debatt. Men jag tror det kommer.
Citera
2019-10-12, 00:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity

Riktiga alfa-hannar är oftast muskulösa, starka och kan ge andra män stryk som försöker hindra deras framfart med kvinnor.

På så sätt får man vid brist på fitta förr eller senare mera våld i samhället då män tenderar slåss om de kvinnor som finns. Detta vet kvinnor, därför försöker kvinnor skapa brist på fitta för att få män att slåss istället för att samarbeta.

En bordell är ett civiliserat sätt att skaffa sex på utan behöva slåss med andra män om kvinnorna.

Alla civiliserade samhällen tillåter sexförsäljning, då får man ett mera jämlikt samhälle där mäns våld mot andra män förlorar sin mening.

Exakt detta.

Kvinnor som är motståndare till sexköp:

Är det inte bra att män kan köpa sex om det minskar våldet i samhället?

Det verkar nästan som om ni vill att män ska döda varandra så att ni kan utse vilken man som förtjänar att sprida sina gener. Att män som enligt er inte förtjänat det får ligga verkar skava något enormt inom er. Det är därför er automatrespons är att sexköp och prostitution är hemskt och måste förbjudas. Eller?
Citera
2019-10-12, 00:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nja det är inte så "bara" eftersom det kommer komma en hel del problem med sexköp och framförallt bordeller. Polis och andra samhällsresurser blir givetvis påverkade.

Kanske kommer det ännu större problem utan lagliga sexköp och bordeller dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in