Citat:
Jag skrev ingenting om åsikter. Jag skrev om hat, rena lögner och tunna argument.
Citat:
Ingen kvinna blir fullständigt ratad av det motsatta könet.
"Ingen"? Du är verkligen allvetandes.
Citat:
Ja, typ.
Nej.
Att bara ta sig rätten att överlägset uttala sig om kvinnor som om de vore EN person. EN person som de ofta påstår sig ha 100% kunskap om eftersom de under sitt liv träffat på några kvinnor och nu tar de sig rätten att klistra på sin lilla erfarenhet, sin version, på hela kvinnligheten och all världens kvinnor. Dessa "antifeminister" verkar lida av svår hybris. Vem fan tror de att de är?
Citat:
Typ.
Nej.
Citat:
Några få exempel jag kommer att tänka på spontant:
att kvinnor är ansvarstagande medan män förstör klimatet (Överallt men i synnerhet t ex Johanna Fränden)
att män är korkade (Rubrik i SvD runt 2015)
att män som ler mot kvinnor är sexister (Aftonbladet här om året)
Zara Larsson "hatar hatar hatar killar!" - möter på motstånd från män och då är dessa män boven i dramat medan Zara hyllas
Metro kopplade ihop PUA-rörelsen (män som samlas på forum för att lära sig ragga) med terrorism och kvinnohat
"Manlighet hotar planeten"
etc...
Detta är ett fåtal jag minns på rak arm men finns massor. Gå in på t ex toklandet, genusdebatten, AVFM så kan du läsa tusentals exempel på rent manshat i mainstreammedier.
att kvinnor är ansvarstagande medan män förstör klimatet (Överallt men i synnerhet t ex Johanna Fränden)
att män är korkade (Rubrik i SvD runt 2015)
att män som ler mot kvinnor är sexister (Aftonbladet här om året)
Zara Larsson "hatar hatar hatar killar!" - möter på motstånd från män och då är dessa män boven i dramat medan Zara hyllas
Metro kopplade ihop PUA-rörelsen (män som samlas på forum för att lära sig ragga) med terrorism och kvinnohat
"Manlighet hotar planeten"
etc...
Detta är ett fåtal jag minns på rak arm men finns massor. Gå in på t ex toklandet, genusdebatten, AVFM så kan du läsa tusentals exempel på rent manshat i mainstreammedier.
Eftersom du inte länkar till något kan jag inte uttala mig om detta. Och din tolkning av texter ger jag inte mycket för. De kanske skrev "typ" så, svårt att veta med dig.
Citat:
De flesta? Hur många kvinnor i t ex Sverige tror du är för förbud mot sexköp t ex? Jag pratar inte om mig personligen. Kvinnor generellt vill ha kakan och samtidigt äta den, och de går fullständigt i taket när det kommer en man som vill ta ner dom på jorden och jämna ut saker och ting.
Din syn på kvinnor är väldigt påverkad av dina egna dåliga erfarenheter av kvinnor, så som DU har blivit bemött. Nu tror du att du kan uttala dig om hur kvinnor tänker och agerar i alla livets skeenden och situationer. Precis det här som jag skrev om.
Citat:
Vore smakfullt om du kunde föra en debatt utan ad hominem. Men verkar tyvärr väldigt vanligt bland kvinnor - finns gott om män som är framgångsrika bland kvinnor som har samma åsikter som jag så ingen ide att komma med "du är bara en bitter incel"-"argumentet". Jag har två kompisar som garanterat är mer framgångsrika bland tjejer än 99% av Sveriges män, och märkligt nog är de eniga med mig om dessa saker.
Vad är ni eniga om? Att kvinnor är bortskämda och behöver tas ner på jorden?
Citat:
Var ju ungefär det jag sa. Evolutionen är skoningslös och strävar endast efter att utveckla arten, med resultatet att den stora majoriteten, framförallt av männen, anses odugliga att föra sina gener vidare. Lyckligtvis kan vi parera detta. Fast det vill du stoppa.
Hade du hängt med i tråden hade du vetat varför. Jag tror jag har upprepat mig om detta ca 5000 gånger nu. Men du tolkar det såklart som att alla kvinnor är bortskämda och ute efter dig och andra män.
Citat:
Haha, att kvinnor som är sjuksköterskor vårdar äldre sjuka män är inte samma sak som att de bryr sig män generellt. Med svaga män menar jag inte äldre och sjuka, vilket du vet, men antar att du var tvungen att leta länge efter ett motargument här. Tyvärr för din del är det på tok för långsökt.
Jag menade inte bara äldre män. Fakta kvarstår, majoriteten av de som vårdar och hjälper svaga och sjuka är kvinnor och inte män. Men det är såklart för att kvinnor är bortskämda enligt dig då.
Citat:
Kvinnor har ingen som helst sympati för män som inte är framgångsrika, det har vi sett ett flertal mycket tydliga exempel på i den här tråden om inte annat.
Alltså den här svart/vita autistiska argumentationen. "Kvinnor har ingen som helst sympati för män som inte är framgångsrika" skriver du. Vad menar du? Vad menar du med "framgångsrika"? Du menar att alla kvinnor i Sverige är tillsammans med rika män ur överklassen?
Citat:
Varför är en mans inkomst relevant? Bryr sig män om kvinnors inkomst?
Nej män bryr sig bara om utseendet enligt "antifeministerna" här på forumet. Mäns hypergami är tydligen lika ytlig som kvinnors hypergami.
Citat:
Ännu ett exempel i tråden på en kvinna som tycker att en mans arbetssituation är viktig, och därmed illustrerar den poäng många av oss här försöker göra.
Personligen hade jag inte brytt mig om den jag blev kär i var arbetslös, har aldrig brytt mig om det. Men det finns olika anledningar till varför människor är långtidsarbetslösa. Vissa psykiska sjukdomar/tillstånd tex är svåra att leva med.
Citat:
Ja, du hade en ganska känslosam rant där du bad alla män som uttalade kritik mot kvinnor att "piss off".
Jag bad kvinnohatarna här på forumet att "piss off".
Citat:
Detta efter att du själv just spytt ur dig mängder med kvinnlig självgodhet...Fantastiskt att du inte ser det själv.
Detta efter att du själv just spytt ur dig mängder med kvinnlig självgodhet...Fantastiskt att du inte ser det själv.
Nej inte självgodhet, men ilska och uppgivenhet.
Citat:
Något som vi ser precis hela tiden och överallt, precis som misandri.
Ok du gör det, men har egentligen inte kommit med något av substans.
Citat:
Är det svammel att det är en överväldigande majoritet män som gör tunga, farliga och smutsiga jobb? Eller tycker du att alla dessa män är dina undersåtar som bara ska fortsätta jobba och hålla käften så du kan fortsätta leva ditt bekväma liv? Som sagt, du är en bortskämd prinsessa. Är det någon som ska ner på jorden så är det du.
De är inte satta i Gulagläger så kalla mig inte bortskämd prinsessa.
Citat:
Alla män som utför alla tunga, farliga och smutsiga jobb.
Som sagt, finns inget Gulagläger-system i Sverige.
Citat:
Personangreppen igen. Haha, försök vara lite oförutsägbar för en gångs skull. Humor när du agerar exakt likadant som precis alla kvinnor gör, i just denna diskussion 
Att kvinnor väljer ubersmarta män:

Att kvinnor väljer ubersmarta män:
Din livsåskådning och ditt sätt att uttrycka dig på utgår i stort sätt bara från din person och dina egna erfarenheter och det är därför det blir "personangrepp". Du har en väldigt snäv och oflexibel tankegång.
Många kvinnor väljer män på samma utbildningsnivå ja, eller högre.
Citat:
Ja, det minns jag tydligt från högstadiet där de smarta datanördarna fick tjejerna medan de snygga machosportkillarna förblev okyssta ...
Vad barn väljer på högstadiet kan du inte rätta dig efter. Många förändras väldigt mycket från barn till vuxen.
Citat:
Det är först när vi sätter den kvinnliga hypergamin ur spel som vi får dessa ubersmarta män som uppfinner så mycket viktiga saker, och dessa kan fortplanta sig. Den kvinnliga hypergamin är inte speciellt intelligent, iaf inte anpassad efter dagens samhälle. Ni väljer hellre korkade gymbiffar framför snälla, smarta och taniga IT-killar.
Visa statistik på hur många IT- killar i tex Silicon Valley som är bortvalda.
Hur är den kvinnliga hypergamin inte anpassad till dagens samhälle enligt dig?
Citat:
Jag kan säga såhär:
Det finns tendenser, som pekar åt det hållet.
Det finns tendenser, som pekar åt det hållet.
Tendenser var det ja.