2019-09-29, 16:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast vad är jämställdhet enligt dig?
Enligt mig är jämställdhet bara att vi har lika rättigheter inför lagen. Vi föds med samma grundvärde. Fria att bestämma över våra egna liv.
Däremot är det inte samma sak som att utfallet ska vara lika.

Jag har alltid haft samma syn.

Men på senare år har jag börjat ifrågasätta hur det ska kunna fungera. På något sätt måste vi ju hantera kvinnors hypergami.

Förresten, hur rimmar din idé om att vi ska vara fria att bestämma över våra egna liv med att förbjuda prostitution? (Vet att det är lagligt att sälja men säljarens möjligheter begränsas ju kraftigt om köpandet förbjuds.)
Citera
2019-09-29, 16:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Lägg ner.

1. Det kommer aldrig att ske i Sverige att gemene kvinna börjar sälja sex. Dream on.

2. Självklart finns det många fattiga prostituerade. Varför gör du dig dum?

När ekonomin rasar, vilket vi redan ser början på, så kommer svenska kvinnor att tvingas hora i stor skala. Många är dessutom högbelånade och kommer inte klara av att betala tillbaka sina skulder. Samtidigt håller välfärdssystemet, som män betalat största delen av, på att rasa. Allt på grund av blatteimporten och på hur kvinnor valt att rösta.

Pay back och karma - äntligen!
Citera
2019-09-29, 16:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad får dig ens att tro att män skulle vilja ha sex med mig?
Du och Babben verkar överens om det mesta, och hon brukar ju hävda att män likt dig själv ändå inte vill ha sex med vanliga kvinnor som enligt er är fula tjocka kärringar. Sååå...det blir nog inte aktuellt med någon sexutdelning från svenska kvinnor till svenska män.

Är du ful och tjock? Är det därför du motsätter dig sexhandel? Då stämmer ju min teori. I annat fall så sätter jag gärna på dig om du är gratis. Du vill att sexköpare ska ge bort sina pengar utan att få sex. Då kan ju du ge bort sex till oss utan att ta betalt. Fullständigt logiskt.
Citera
2019-09-29, 16:58
Medlem
Newsflash till feminister som lever i förnekelse: Kvinnor säljer redan sig själva, helt lagligt.

Kvinna: "Jag knullar X, för han är värsta snygg". Nästa dag vill kvinnan köpa ett par nya skor, och SMS:ar denna X och säger åt honom att om han swischar henne 500 för dem här skorna så "betalar hon tillbaka" senare, och gör då det i form av en avsugning. Badabing, badaboom. X får en avsugning, hon får nya skor. Klart och betalt. 500 spänn via swisch, förklätt som ett "köp av skor". Men något horeri är det inte, nej, sånt är ju olagligt.

Kvinnor vill ha alla val men inte ge männen några, det är helt enkelt vad det hela mynnar ut i. Sex när kvinnan vill för kvinnor, och sex för män när kvinnan vill. Låter inte särskilt rättvist tycker jag. Men att kvinnan skulle behöva BETALA för sex om hon också skulle vilja köpa det utifall det blev lagligt, det är ju så klart helt bortom rim och reson..

Sexköp går att få till med schyssta villkor och allt. Lagliga bordeller till folket! Det skulle man fan gå till val på. Bli politiker och ha "Lagliga bordeller till folket" som slagord. Fatta vad det skulle gynna alla. Kaozblattarna kan betala för att få ta ut sina lustar när dem vill, tillsammans med de svenska männen. Gör det statligt ägt så pengarna hamnar i statskassan. Fy fan, välfärden räddad. Alla tjänar på det.
Citera
2019-09-29, 17:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har alltid haft samma syn.

Men på senare år har jag börjat ifrågasätta hur det ska kunna fungera. På något sätt måste vi ju hantera kvinnors hypergami.

Förresten, hur rimmar din idé om att vi ska vara fria att bestämma över våra egna liv med att förbjuda prostitution? (Vet att det är lagligt att sälja men säljarens möjligheter begränsas ju kraftigt om köpandet förbjuds.)

Att få bestämma över sina egna liv innebär inte laglöshet. Jag anser att jag får bestämma över mitt liv även fast jag inte får sälja droger eller sälja sex. Precis som en man får bestämma över sitt liv även om han inte får köpa sex, sälja sex eller droger för den delen.

Vad jag menar här är att jag inte anser att det ska finnas en lagstiftning som begränsar den enskildes frihet i jämförelse med andra människors frihet. Till exempel ska män och kvinnor ha samma grundläggande rättigheter. Så som det var förr, att kvinnor inte fick jobba eller räknades som myndiga vuxna personer fullt ut tycker jag är helt förkastligt.
Sen är inte livet rättvist. Kan aldrig bli rättvist. Men vi ska ha samma grundläggande rättigheter.
Citera
2019-09-29, 17:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
När ekonomin rasar, vilket vi redan ser början på, så kommer svenska kvinnor att tvingas hora i stor skala. Många är dessutom högbelånade och kommer inte klara av att betala tillbaka sina skulder. Samtidigt håller välfärdssystemet, som män betalat största delen av, på att rasa. Allt på grund av blatteimporten och på hur kvinnor valt att rösta.

Pay back och karma - äntligen!
Jag kan slå vad om min högra hand att detta inte kommer att bli konsekvenserna av lågkonjunkturen.
Sorry att jag spräcker din dröm, din psykopatiska ofattbart vidriga skithög.
Citera
2019-09-29, 17:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Är du ful och tjock? Är det därför du motsätter dig sexhandel? Då stämmer ju min teori. I annat fall så sätter jag gärna på dig om du är gratis. Du vill att sexköpare ska ge bort sina pengar utan att få sex. Då kan ju du ge bort sex till oss utan att ta betalt. Fullständigt logiskt.

Som en luftballong. Riktigt rund och go. Och fruktansvärt ful.
Citera
2019-09-29, 17:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Att få bestämma över sina egna liv innebär inte laglöshet. Jag anser att jag får bestämma över mitt liv även fast jag inte får sälja droger eller sälja sex. Precis som en man får bestämma över sitt liv även om han inte får köpa sex, sälja sex eller droger för den delen.

Vad jag menar här är att jag inte anser att det ska finnas en lagstiftning som begränsar den enskildes frihet i jämförelse med andra människors frihet. Till exempel ska män och kvinnor ha samma grundläggande rättigheter. Så som det var förr, att kvinnor inte fick jobba eller räknades som myndiga vuxna personer fullt ut tycker jag är helt förkastligt.
Sen är inte livet rättvist. Kan aldrig bli rättvist. Men vi ska ha samma grundläggande rättigheter.

Lagstiftning som begränsar individens frihet måste kunna motiveras med att den är proportionerlig och har önskvärd effekt. Det finns inget som talar för att sexköpslagen uppfyller något av dessa kriterier. Därför ska den väck.
Citera
2019-09-29, 17:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag kan slå vad om min högra hand att detta inte kommer att bli konsekvenserna av lågkonjunkturen.
Sorry att jag spräcker din dröm, din psykopatiska ofattbart vidriga skithög.

Den som lever får se, moralkärring.
Citera
2019-09-29, 17:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Den som lever får se, moralkärring.

Kommer inte hända mig, pappa betalar vettu
Citera
2019-09-29, 17:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Lagstiftning som begränsar individens frihet måste kunna motiveras med att den är proportionerlig och har önskvärd effekt. Det finns inget som talar för att sexköpslagen uppfyller något av dessa kriterier. Därför ska den väck.

Det är egentligen inte det jag bryr mig om. Lagen kan försvinna, skiter jag i. Däremot ska det vara förbjudet att driva bordeller och medverka till sexförsäljning genom att agera direkt kontakt mellan köpare och säljare.
Citera
2019-09-29, 17:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är egentligen inte det jag bryr mig om. Lagen kan försvinna, skiter jag i. Däremot ska det vara förbjudet att driva bordeller och medverka till sexförsäljning genom att agera direkt kontakt mellan köpare och säljare.

Även i detta fall så är det dina känslor som styr, och inte fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in