Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Jag har alltid haft samma syn.
Men på senare år har jag börjat ifrågasätta hur det ska kunna fungera. På något sätt måste vi ju hantera kvinnors hypergami.
Förresten, hur rimmar din idé om att vi ska vara fria att bestämma över våra egna liv med att förbjuda prostitution? (Vet att det är lagligt att sälja men säljarens möjligheter begränsas ju kraftigt om köpandet förbjuds.)
Att få bestämma över sina egna liv innebär inte laglöshet. Jag anser att jag får bestämma över mitt liv även fast jag inte får sälja droger eller sälja sex. Precis som en man får bestämma över sitt liv även om han inte får köpa sex, sälja sex eller droger för den delen.
Vad jag menar här är att jag inte anser att det ska finnas en lagstiftning som begränsar den enskildes frihet i jämförelse med andra människors frihet. Till exempel ska män och kvinnor ha samma grundläggande rättigheter. Så som det var förr, att kvinnor inte fick jobba eller räknades som myndiga vuxna personer fullt ut tycker jag är helt förkastligt.
Sen är inte livet rättvist. Kan aldrig bli rättvist. Men vi ska ha samma grundläggande rättigheter.