Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-06, 21:52
  #1
Medlem
Lantbruks avatar
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?
Citera
2014-08-06, 21:54
  #2
Medlem
För att dom är avundsjuka på att horor får betalt för att ha det skönt
Citera
2014-08-06, 22:09
  #3
Medlem
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.
Citera
2014-08-06, 22:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

Givetvis handlar det om att tjejer inte vill förlora den sexuella makt de har över killar och män. Då gäller det att begränsa utbudet av sex. För med sex kan man locka till sig fördelar. Konkurrens är inte populärt.
Citera
2014-08-06, 22:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

Bullshit. Förbud ökar riskerna jämfört med en laglig och kontrollerad marknad.
Citera
2014-08-06, 22:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Bullshit. Förbud ökar riskerna jämfört med en laglig och kontrollerad marknad.

Det var det dummaste jag hört idag, finns ingen fakta eller statistik som stödjer det. Hur förklarar du då att länder med laglig prostitution har mycket mer sexköp och trafficking, och att Sverige nästan har den lägsta andelen trafficking och mindre prostitution än andra västländer?
Citera
2014-08-06, 22:22
  #7
Medlem
Vad du behöver är inte fitta utan att bygga karaktär genom bildning och fysiskt arbete. När du är en vuxen och säker man så kommer kvinnfolket.

Tycker man ska förbjuda den som säljer sex också med samma motivering som de har för att ha droganvändning för privatbruk kriminaliserat.
Citera
2014-08-06, 22:24
  #8
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Det var det dummaste jag hört idag, finns ingen fakta eller statistik som stödjer det. Hur förklarar du då att länder med laglig prostitution har mycket mer sexköp och trafficking, och att Sverige nästan har den lägsta andelen trafficking och mindre prostitution än andra västländer?

Källa på att ex Nya Zeeland har mer trafficking än Sverige.
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2014-08-06 kl. 22:39.
Citera
2014-08-06, 22:24
  #9
Medlem
avmans avatar
Det handlar helt enkelt om makt, den nya könsmaktordningen där kvinnan har absolut makt i vårt samhälle.
Citera
2014-08-06, 22:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Det var det dummaste jag hört idag, finns ingen fakta eller statistik som stödjer det. Hur förklarar du då att länder med laglig prostitution har mycket mer sexköp och trafficking, och att Sverige nästan har den lägsta andelen trafficking och mindre prostitution än andra västländer?

Det finns massor med god forskning som visar att förbud mot prostitution och sexköp leder till en svart och underjordisk marknad som gör kvinnor i branschen mer utsatta. Läs i prostitutionforat.

Sverige har mer trafficking per capita än Tyskland, som har legal prostitution, exempelvis.

Återgå till topic.
Citera
2014-08-06, 22:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Givetvis handlar det om att tjejer inte vill förlora den sexuella makt de har över killar och män. Då gäller det att begränsa utbudet av sex. För med sex kan man locka till sig fördelar. Konkurrens är inte populärt.

Denna "sexuella makt" du talar om, är ju en illusion feminister vill motverka genom att avsexualisera kvinnokroppen och låta kroppar få vara kroppar.

Det är lustigt hur du kan vrida på hela situationen, konkurrens är inte populärt säger du. Jag tycker det verkar som du inte vill ha konkurrens på din sexuella makt, alltså att kunna köpa sex och på så vis kunna kontrollera sexet. Den som betalar har makten, och den som riskerar utnyttjas är det som är i behov av pengarna, det är så sexköpsmarknaden ser ut och det inser du också om du tänker förbi din egen kränkthet.
Citera
2014-08-06, 22:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Det finns massor med god forskning som visar att förbud mot prostitution och sexköp leder till en svart och underjordisk marknad som gör kvinnor i brancshen mer utsatta. Läs i prostitutionforat.

Det är inte forskning du refererar till, det är propaganda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback