2019-10-10, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilket nonsens. Ta av dig offerkoftan och gör nånting rätt i stället. Det är så jävla lätt att skrika rasism så fort man misslyckas eller inte får precis som man vill.

Handlar inte om offerkofta. Har gått bra för mig i livet och Sverige är ett bra land men det går inte förneka att smygrasismen är utbrett. Detta är något man ju fått höra själv av etniska svenskar att du måste vara bättre för att synas få chans osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Utifrån egna erfarenheter måste jag hävda att det där låter som ren bullshit.

Självklart är det ingen bullshit. Ett land där SD snart är största partiet och där det räcker läsa flashback för se vad svenskar egentligen tycker annoymt.

Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Vilket skitsnack, både när det kommer till företag och idrott. Det är sjukt vanligt att man kvoterar in invandrare bara för att det är just en invandrare och inte för att det är den bästa för jobbet. Att man sedan ser fler etniska svenskar är för att vi befinner oss just i Sverige där svenskar är i majoritet befolkningsmässigt.

Som sagt svårt med generalisering men visst känns det som invandraren har fått gå igenom mycket mer och haft det svårare för nå samma position. Gäller tex komma till landslaget för är man redan inne så är det annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Knappast. Herregud.

Kan tänka mig hur det är för dom svarta och arab invandrarna..
Citera
2019-10-10, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det där hör man ibland, själv blivit kallad rasist av spelare.
Du förstår väl också hur orimligt det där är, visst det är säkert någon invandrare som fått det tufft för att han just är invandrare men många gånger får ni frikort.

Jag har haft turen att träna många bra invandrare men det är även också bara invandrare som har ifrågasatt mina beslut och då t.ex. kallat mig rasist, ni är oftare också mer egoistiska, har inte lika bra skolning och ser inte fotboll som en lagsport, att kunna dribbla gör dig inte till en bra fotbollsspelare.

Zlatan pratar om att han har öppnat dörrar för invandrarna, han har även förstört en hel del av dem då de tror att de ska bete sig som honom och att det är okej.
Zlatan är 38 år men argumenterar som om han vore 15.

Självklart är det en hel del som missbrukar ordet men det går ju inte förneka att rasismen är utbredd i samhället och där i bland fotbollen med.

Att invandrare är mer själviska är halvsant. Dom bästa spelarna jag har spelat med(var rätt lovande) oavsett position var blattar. Allt från mittbackar till mittfältare.

Skulle ej vilja kalla en hårt jobbande afrikan i vårt defensiva mittfält som självisk då han sprang mest vann mest boll osv.

Sett så sjukt mycket värdelösa svenskar få chansen eller tas ut för dom har rätt ”inställning”.

Att Zlatan som är blatte är Sveriges utan tvekan bästa spelare genom tiderna säger en hel del.
Citera
2019-10-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Självklart är det en hel del som missbrukar ordet men det går ju inte förneka att rasismen är utbredd i samhället och där i bland fotbollen med.

"Går inte att förneka" Om rasismen är "utbredd" i det svenska samhället undrar jag hur det ser ut i övriga världen. Måste vara inbördeskrig överallt.

troll
Citera
2019-10-10, 19:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Självklart är det ingen bullshit. Ett land där SD snart är största partiet och där det räcker läsa flashback för se vad svenskar egentligen tycker annoymt.
Att SD snart är största parti handlar väl mer om att invandringspolitiken varit fel enligt många och SD är väl det enda etablerade partiet som sagt ifrån i frågan. Jag upplever ditt inlägg som totalt bullshit men kan inte säga att du har fel, jag kan inte ta dina minnen och erfarenheter ifrån dig och då kan jag inte dra din slutsats ifrån dig heller. Samma sak gällande dig om du anser att jag är full av skit.

Nu är vi galet OT dock så om nödvändigt får vi väl flytta snacket till en lämplig tråd?
Citera
2019-10-10, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingount
"Går inte att förneka" Om rasismen är "utbredd" i det svenska samhället undrar jag hur det ser ut i övriga världen. Måste vara inbördeskrig överallt.

troll

Nu snackar vi om Sverige och inte hela världen. Försök hålla dig lite till temat.

Ja ett troll med 1500 inlägg och medlem sen 2012 lilla pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att SD snart är största parti handlar väl mer om att invandringspolitiken varit fel enligt många och SD är väl det enda etablerade partiet som sagt ifrån i frågan. Jag upplever ditt inlägg som totalt bullshit men kan inte säga att du har fel, jag kan inte ta dina minnen och erfarenheter ifrån dig och då kan jag inte dra din slutsats ifrån dig heller. Samma sak gällande dig om du anser att jag är full av skit.

Nu är vi galet OT dock så om nödvändigt får vi väl flytta snacket till en lämplig tråd?

Som sagt det är svårt då vi båda har olika erfarenheter och syn på saken men tror en majoritet av invandrarna skulle hålla om mig även om ordet rasism missbrukas en del och överdrivs.
Citera
2019-10-10, 20:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Att invandrare är mer själviska är halvsant. Dom bästa spelarna jag har spelat med(var rätt lovande) oavsett position var blattar. Allt från mittbackar till mittfältare.

Skulle ej vilja kalla en hårt jobbande afrikan i vårt defensiva mittfält som självisk då han sprang mest vann mest boll osv.

Sett så sjukt mycket värdelösa svenskar få chansen eller tas ut för dom har rätt ”inställning”.

Att Zlatan som är blatte är Sveriges utan tvekan bästa spelare genom tiderna säger en hel del.

Sveriges mest kände spelare genom tiderna är helt rätt men Sveriges mest komplette och bäste spelare heter Bosse Larsson även han från MALMÖ FF.
Citera
2019-10-10, 20:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Gäller tex komma till landslaget för är man redan inne så är det annorlunda.
Om vi ska hålla det on topic. Här är du ute och cyklar. Finns inte en invandrare som har hållits borta från landslaget på andra grunder än rent spelmässiga.
Det finns nog ett par stycken som har varit på gränsen under korta tider men precis samma är det med infödda svenskar. "Ingen" kommer med i landslaget på grund av en kort formtopp.

Kan du säga en enda invandrare som under en längre tid har visat att han borde varit uttagen till landslaget som inte har blivit det?
Citera
2019-10-10, 21:13
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Handlar inte om offerkofta. Har gått bra för mig i livet och Sverige är ett bra land men det går inte förneka att smygrasismen är utbrett. Detta är något man ju fått höra själv av etniska svenskar att du måste vara bättre för att synas få chans osv.

Som sagt svårt med generalisering men visst känns det som invandraren har fått gå igenom mycket mer och haft det svårare för nå samma position. Gäller tex komma till landslaget för är man redan inne så är det annorlunda.

Kan tänka mig hur det är för dom svarta och arab invandrarna..

Förlåt måste få fråga, vilket land kommer du ifrån? Bara väldigt intresserad eftersom du kan svartmåla och förtala ett helt folk/land anonymt baserat på dina egna hitte-på teorier som saknar förankring i verkligheten. Om du inte vågar säga det, eller kommer draggande med ett patetiskt "Det ska du skita i eller det är inte relevant för ämnet" så kan du ta dina teorier och ditt skitsnack och köra upp i röven. Säger du inte det skitar du indirekt på dina rötter. Hatar den jävla offermentaliteten ni invandrare kör med, svenskar är dåliga och rasister och allt annat skitsnack ni kommer med så fort ni inte blir strukna medhårs. Ni har blivit curlade av svenska pappastaten och media sen ni var barn och klarar aldrig av att ta konstruktiv kritik eller nyttja förmågan att vara självkritiska. Sluta spela offer.

Smygrasismen är utbred, bland alla människor i Sverige. Det gäller invandrare såsom svenskar. Att kalla svenskar för smygrasister är magstarkt i sig och faller direkt på sin egen orimlighet med tanke på att svenskar varit öppna för andra kulturer de senaste decennierna och visat prov på stort tålamod för människor som egentligen inte har här att göra. Detta trots att vi har fått gruppvåldtäkter, terrordåd och mord på köpet. Och det är inte konstigt att ett parti som SD existerar som är långt ifrån rasister, snarare ett parti som står för självförsvar, motstånd och självbestämmanderätt. Dina uttalanden är jävligt fega med anonymiteten som skydd. Hela svenska befolkningen är dessutom inte representerad på flashback.

Att sedan invandrare har svårare att ta sig in i landslaget är ren skitsnack det också, kolla på Durmaz, som varit totalt jävla usel sedan Janne tillkom. Han kostade oss avancemang till slutspelet i EM 2016 och var nära att kosta oss avancemang i VM-slutspelet. Sedan bölar han ut i media så fort någon skriver något kritiskt om honom. Janne har dock nästan alltid tagit hans rygg. Man kan även misstänka att han ringt pappa Zlatan nu när han inte blivit uttagen och fått Zlatan att göra bort sig när han trodde att Durmaz inte kom med på Jannes första trupputtagning. Sedan måste du ta hänsyn till den kulturella biten som råder i Sverige, svenska landslag har i alltid varit lagbaserade där man förlitat sig på en stark laganda och starkt lagspel. Det är allmänt känt att invandrare är grymma på individuellt, kanske till och med bättre än svenskar rent tekniskt men fotboll är fortfarande en lagsport. Den biten har svenskar lättare för, det är vanligare att svenskar stöttar och försöker hjälpa varandra medan invandrare oftare gestikulerar och skäller. Du pratar om dina erfarenheter om invandrare hur bra de varit, jag har också en egen erfarenhet att dela med mig av. Spelade i ett lag, utan att nämna vilket, så är det idag i en av Sverige högst rankade divisioner som hade en väldigt bra generation på g med både invandrare och svenskar i laget. Vad hände? Laget fick lägga ner eftersom att spelare började sluta komma, varför? För att vissa spelare i gruppen (Invandrare) var hotfulla på träningarna, förstörde stämningen, skyllde på varandra och bidrog till en usel jävla stämning varje träning som var. Tyvärr slutade det med att såväl svenskar som invandrare fick sluta och hamnade i olika sämre klubbar och nu har man ingen aning vad som hände med alla som siktade högt.
Senast redigerad av OvissFramtid 2019-10-10 kl. 21:16.
Citera
2019-10-10, 21:38
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Sveriges modell har grundat sig i att fotboll är ett lagspel och att laget ska kunna räkna med rätt inställning från spelare och att de "fogar in sig i ledet". Man har också hellre kollat efter en hög lägstanivå än en hög högstanivå. Larsson, Dahlin, Lucic var gjutna, Zetterberg hade det svårare.

Zlatans framgång gav under en period spelare som Zengin, Sana, Kacaniklic, Bajrami, Durmaz osv chansen, vissa tog den under en längre eller kortare period, andra inte. Laget var hela tiden sämre än det kunde ha varit.

För att använda ditt språk så är våra blattar inte tillräckligt bra jämfört med andra länders blattar.

När jag var 15-20 var det också ofta blattarna var lite bättre (med några stora undantag, de allra bästa var svenskar, genuina talanger med touch och timing som inte kom "från gatan" utan verkade vara medfödd), 20-25 var svenskarna ofta ikapp och förbi, även i de fall där de "fått" likvärdiga chanser.
Citera
2019-10-10, 21:44
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Nu snackar vi om Sverige och inte hela världen. Försök hålla dig lite till temat.

Ja ett troll med 1500 inlägg och medlem sen 2012 lilla pajas.

Som sagt det är svårt då vi båda har olika erfarenheter och syn på saken men tror en majoritet av invandrarna skulle hålla om mig även om ordet rasism missbrukas en del och överdrivs.

Bor du ens i Sverige? Läser du inte om skjutningar och bomber och rån och allt annat trevligt som är vardag numera i Sverige i absurda mängder. Vilka tror du det är som står för förvandlingen av Sverige från ett av världens säkraste till ett av Europas numera mest våldsamma?

Att ens ta ordet rasism i sin mun i världens mest generösa välfärdsstat är ett skämt.

Sverige har gett upp allt, både trygghet och framtid för det här mångkulturella kaossamhället.
Citera
2019-10-10, 21:52
Medlem
Citat:

Kollar man på ungdomslandslagen så kan man inte påstå att spelare med utländsk bakgrund är underrepresenterade.

Senaste u21 truppen... kanske missade någon

Benjamin Kimpioka
Dejan Kulusevski
Daleho Irandust
Bilal Hussain
Anel Ahmedhodzic
Jens Cajuste
Dennis Hadzikadunic

P19 truppen

Adnan Catic
York Rafael
Peter Gwargis
Abdelrahman Saidi
Adil Titi
Ali Youssef

P18

Rami Hajal
Manasse Kasu
Amel Mujanic
Jack Lahne

etc

Edit:

I u21 borde såklart Koffe Da Graca fått en plats istället för Hugo Andersson.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-10-10 kl. 21:58.
Citera
2019-10-10, 21:58
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förlåt måste få fråga, vilket land kommer du ifrån?

Brigade har albanskt ursprung, han har skrivit det förut i fotbollstrådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in