2019-10-10, 22:12
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Brigade har albanskt ursprung, han har skrivit det förut i fotbollstrådarna.

Om det stämmer som du skriver så är ju den personen den sista som ska prata. Hur många serber, greker, turkar, romer, makedoner, italienare finns i Albaniens landslag? Inga antagligen. Men snubben har mage att prata om "brist på mångfald" i svenska landslaget. Nu är jag väl medveten om att det inte finns mycket afrikaner och araber i Albanien, eftersom att albanerna inte vill ha några av dessa där (Rasism?). Men ingen minoritetsgrupp tycks representera deras landslag, möjligtvis 1-2, som i möjliga mån är kosovalban. Komedi på hög nivå när en alban pratar om rasism och står upp för araber och afrikaner, när albaner samtidigt är kända för att hata alla utom sig själva och dessutom oftast varit en part i de etniska konflikterna som finns i vissa svenska städer, mot just araber. Brigade du är alltså alban och ska snacka om rasism och leka försvare för araber.
Citera
2019-10-10, 22:27
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om det stämmer som du skriver så är ju den personen den sista som ska prata. Hur många serber, greker, turkar, romer, makedoner, italienare finns i Albaniens landslag? Inga antagligen. Men snubben har mage att prata om "brist på mångfald" i svenska landslaget. Nu är jag väl medveten om att det inte finns mycket afrikaner och araber i Albanien, eftersom att albanerna inte vill ha några av dessa där (Rasism?). Men ingen minoritetsgrupp tycks representera deras landslag, möjligtvis 1-2, som i möjliga mån är kosovalban. Komedi på hög nivå när en alban pratar om rasism och står upp för araber och afrikaner, när albaner samtidigt är kända för att hata alla utom sig själva och dessutom oftast varit en part i de etniska konflikterna som finns i vissa svenska städer, mot just araber. Brigade du är alltså alban och ska snacka om rasism och leka försvare för araber.

Det är ju bara att kolla på twitter. Extremt många som gapar om "rasistiska strukturer" när de själva har sina rötter från verkliga konfliktszoner mellan olika folkslag.

Jag har gått mångkulturellt gymnasium där cirka hälften var invandrare och sakerna som vissa grupper kallade varandra skulle aldrig en svensk komma undan med.

Fy fan för detta jävla hycklande.
Citera
2019-10-11, 13:57
Medlem
Min startelva mot Spanien:

GK: Robin Olsen

RB: Lustig/Krafth Har väldigt svårt att bestämma mig vem som borde spela, är det dags för Krafth att få chansen nu?
CB: Victor Nilsson Lindelöf
CB: Andreas Granqvist Hade Jansson varit med så hade jag velat att han stått bredvid Lindelöf.
LB: Riccardo Gagliolo Har spelat LB i Parma nu några matcher.

RM: Sebastian Larsson
CM: Kristoffer Olsson
CM: Albin Ekdal
LM: Emil Forsberg

ST: Robin Quaison
ST: Alexander Isak
Citera
2019-10-11, 23:10
Medlem
BarryHeros avatar
Ryktas tydligen om denna elva mot Malta:

Olsen

Lustig - Granqvist - Danielson (!) - Bengtsson

Larsson - Olsson - Ekdal - Forsberg

Berg - Quaison

Vilka känns hetast för inhopp? Isak, Gurra, och Krafth?
Citera
2019-10-12, 00:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Olsen

Berg - Quaison

Sportbladets uppgifter igen?
Vill ju se Isak från start.
Citera
2019-10-12, 01:24
Medlem
Hade gärna sett att Krafth får chansen från start. Lustig tvingas ju ändå ofta utgå pga mindre skadekänningar. Dessutom viktigt att Lustig är helt fräsch inför Spanien-matchen.
Citera
2019-10-12, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Olsen

Berg - Quaison

Märkligt att Danielson går före italienaren. Han borde alla dagar i veckan vara före Pierre Bengtsson som VB också, killen spelar i Serie A för fan.
Citera
2019-10-12, 06:59
Medlem
Tycker för övrigt att Janne borde peta Johnny G som inte gör någon glad och ersätta honom med någon inhemsk som Marcus Antonsson eller Totte Nyman som båda har ett bra målsnitt i allsvenskan. Alexander Jeremejeff vore spännande att se också.
Senast redigerad av Menace.II.Society 2019-10-12 kl. 07:02.
Citera
2019-10-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Japp sportbladets uppgifter.
Citera
2019-10-12, 10:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Jag tror inte att Isak och Qauison passar så bra ihop. Larsson borde ersättas av Quaison mot Malta och då blir det plats för Isak på topp.

Larsson mot Spanien, ja.
Citera
2019-10-12, 11:06
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror inte att Isak och Qauison passar så bra ihop. Larsson borde ersättas av Quaison mot Malta och då blir det plats för Isak på topp.

Larsson mot Spanien, ja.
Därför jag vill se Berg och Isak på topp, vila Larsson så han är fräsch mot Spanien.
Citera
2019-10-12, 11:14
Medlem
eternussermos avatar
Lutar åt att Zlatan har lite rätt ändå, ingen isak, ingen Tankovic, ingen sema etc. Bara samvetsnegern Queerson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in