2019-10-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fuck that. Gå all out offense.

"Jag tar ut de spelare som jag tror kan vinna matcher. Tar jag ut något annat än det bästa laget, är det karriärsjälvmord. Sen struntar jag i vad spelaren heter och hans bakgrund, han ska vara duktig på fotboll och spela en roll i min trupp för att bli uttagen. Zlatan är svensk fotbolls störste spelare och jag har respekt för det - men uppenbarligen inte svensk fotbolls störste tänkare. När han anklagar mig för rasism har han inga belägg och ingen aning om vad han pratar om. Han borde göra oss alla en tjänst och tänka före han pratar."

Underförstått: Håll käften föredetting, du vet inte vad du pratar om. Idiot.

Haha, det hade varit något det!

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nä, det var ett bra svar av Janne. Menlöst att lägga för mycket fokus på en föredetting. Ibra försöker bara hålla sig relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jag tycker att det bästa som spelarna och Janne kan göra är att ignorera fjanten så gott det går. Ger man tråkiga och icke konfliktsökande svar så ger man inte media något bränsle till att elda på konflikten och Zlatan får inte den uppmärksamhet han suktar efter.

Men faktiskt. Vad har förbundskapten och spelarna att vinna på att bli kränkta och gå in i något debattkrig? Sin heder? Men vem bryr sig, bättre att fokusera på att vinna matcher och ta ut bästa laget.
Citera
2019-10-08, 18:56
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Lätt för er som inte har invandrarbakgrund att spy galla på Zlatan. Även om jag inte håller med han helt så går det ju inte komma i från att blattarna oftast måste vara 2-3 gånger bättre än etniska svenskar för få samma chans. Spelar fan ingen roll om det är företag idrott eller whatever.

Sverige är smygrasismens vagga.

Knappast. Herregud.
Citera
2019-10-08, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Knappast. Herregud.

Självklart är det svårt då jag generaliserar men det är bilden jag har av att växa upp i Sverige iallafall..

Jag tror inte Janne är rasist dock vill jag poängtera.
Citera
2019-10-08, 19:16
Medlem
Mich13s avatar
När är det tillräckligt med mångfald? När är det för mycket mångfald?
När vårt landslag ser ut som Frankrike eller Schweiz, där det nästan bara är invandrare som spelar?

Vi får alltid höra att det är för lite mångfald, men när är tillräckligt i sådana fall?

Hade vårt landslag sett ut som Frankrikes hade massmedia jublat och sagt hur fantastiskt det är att det är så många med invandrarbakgrund som spelar. När det är ett landslag där majoriteten är etniska svenskar är det fel eller åtminstone "problematiskt" enligt media och PK-människor.

Ett svenskt landslag som ser ut som ett svenskt landslag har gjort genom hela historien är nu helt plötsligt något som skapar "debatt". Det mest naturliga som finns att ett folk representerar sitt land i idrott är helt plötsligt något konstigt. Då har någonting verkligen gått sönder.

Det är vidrigt om något.
Citera
2019-10-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
När Sebastian Larsson säger att alla har rätt till sin åsikt när han får frågor om Zlatans angrepp på Janne Andersson så kan man bara sucka. Ska inte spelarna stå upp för deras förbundskapten?
Skönt att Quaison endå sa ifrån lite.

Citat:
Lätt för er som inte har invandrarbakgrund att spy galla på Zlatan. Även om jag inte håller med han helt så går det ju inte komma i från att blattarna oftast måste vara 2-3 gånger bättre än etniska svenskar för få samma chans. Spelar fan ingen roll om det är företag idrott eller whatever.

Vafan gör Durmaz i landslaget så många gånger då när han vart iskall eller kass? Det finns spelare som vart kassa som blivit uppkallade som både har invandrar bakgrund och "helsvenska". Skitsnack att invandrarbakgrunds-spelarna vart 2-3gånger bättre än svenskarna.
Citera
2019-10-08, 20:18
Medlem
Zlatan, det är okej att bara vara också
Du kan ta det chill och bara leva också, inte behöva känna att alla är på dig jämt och ständigt ha garden uppe, för tro mig, det finns bra mycket mer som är mer relevant än en fotbollsspelare som heter Zlatan Ibrahimovic..

Förut var han bäst tyckte man ju, den största idolen när man var yngre, men nu för tiden, vad fan har hänt med honom?
Citera
2019-10-08, 20:29
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

Det där hör man ibland, själv blivit kallad rasist av spelare.
Du förstår väl också hur orimligt det där är, visst det är säkert någon invandrare som fått det tufft för att han just är invandrare men många gånger får ni frikort.

Jag har haft turen att träna många bra invandrare men det är även också bara invandrare som har ifrågasatt mina beslut och då t.ex. kallat mig rasist, ni är oftare också mer egoistiska, har inte lika bra skolning och ser inte fotboll som en lagsport, att kunna dribbla gör dig inte till en bra fotbollsspelare.

Zlatan pratar om att han har öppnat dörrar för invandrarna, han har även förstört en hel del av dem då de tror att de ska bete sig som honom och att det är okej.
Zlatan är 38 år men argumenterar som om han vore 15.
Citera
2019-10-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
När är det tillräckligt med mångfald? När är det för mycket mångfald?
När vårt landslag ser ut som Frankrike eller Schweiz, där det nästan bara är invandrare som spelar?

Vi får alltid höra att det är för lite mångfald, men när är tillräckligt i sådana fall?

Hade vårt landslag sett ut som Frankrikes hade massmedia jublat och sagt hur fantastiskt det är att det är så många med invandrarbakgrund som spelar. När det är ett landslag där majoriteten är etniska svenskar är det fel eller åtminstone "problematiskt" enligt media och PK-människor.

Ett svenskt landslag som ser ut som ett svenskt landslag har gjort genom hela historien är nu helt plötsligt något som skapar "debatt". Det mest naturliga som finns att ett folk representerar sitt land i idrott är helt plötsligt något konstigt. Då har någonting verkligen gått sönder.

Det är vidrigt om något.

Frankrike med spelare med invandrarbakgrund under ett par mästerskap var ju helt under isen i mästerskap och de hade väl rejäla stridigheter i gruppen och näst intill slagsmål på planen. Holland när Van Basten och Gullit var med hade ju också rejäla problem med slitningar, men de försökte iaf spela som ett lag. Zlatan var starkare mentalt än Hamrén och man kan ju säga att det var Zlatan som tog ut laget och då kom flera av hans polare med. Vad Janne gör är att bygga gemenskap och få in ett lag som kämpar 90 minuter för varandra som mot Italien.
Senast redigerad av mattep74 2019-10-08 kl. 21:37.
Citera
2019-10-08, 21:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Frankrike med spelare med invandrarbakgrund 2002-2008 var ju helt under isen i mästerskap
Frankrike kom för helvete till final i VM-2006 och förlora på straffar. Är det nån form av sarkasm jag missar här eller är du allvarlig?
Citera
2019-10-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Frankrike kom för helvete till final i VM-2006 och förlora på straffar. Är det nån form av sarkasm jag missar här eller är du allvarlig?

Jag som hade mindre bra koll. Jag kom ihåg hur de valsade ut 2002 och 2008 eller 2010 med problem i truppen
Citera
2019-10-08, 22:13
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Frankrike floppade dock stenhårt i VM 2002, EM 2008, och VM 2010. De hade mycket interna stridigheter.

Gagliolo i intervju med SVT nyss efter sin första träning med landslaget på knagglig engelska.

Dags att lära sig ordentlig svenska!
Citera
2019-10-08, 22:36
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Frankrike floppade dock stenhårt i VM 2002, EM 2008, och VM 2010. De hade mycket interna stridigheter.

Gagliolo i intervju med SVT nyss efter sin första träning med landslaget på knagglig engelska.

Dags att lära sig ordentlig svenska!
Så vi har alltså en spelare som inte kan svenska i vårt landslag, kung.
Hoppas det är första och sista gången han är med.

Jag vill se:
Olsen-
Lustig, Vigge, Granqvist, Bengtsson-
Quaison, Olsson, Fransson, Forsberg-
Isak, Berg

Inte troligt att det blir Fransson från start men vill vila Ekdal inför Spanien och vill då ha en mer offensiv innermittfältare än Larsson.

In med Larsson och Ekdal mot Spanien på bekostnad av Quaison och Fransson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in