2019-10-09, 00:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Lätt för er som inte har invandrarbakgrund att spy galla på Zlatan. Även om jag inte håller med han helt så går det ju inte komma i från att blattarna oftast måste vara 2-3 gånger bättre än etniska svenskar för få samma chans. Spelar fan ingen roll om det är företag idrott eller whatever.

Sverige är smygrasismens vagga.

Vilket nonsens. Ta av dig offerkoftan och gör nånting rätt i stället. Det är så jävla lätt att skrika rasism så fort man misslyckas eller inte får precis som man vill.
Citera
2019-10-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Så vi har alltså en spelare som inte kan svenska i vårt landslag, kung.
Hoppas det är första och sista gången han är med.

Jag vill se:
Olsen-
Lustig, Vigge, Granqvist, Bengtsson-
Quaison, Olsson, Fransson, Forsberg-
Isak, Berg

Inte troligt att det blir Fransson från start men vill vila Ekdal inför Spanien och vill då ha en mer offensiv innermittfältare än Larsson.

In med Larsson och Ekdal mot Spanien på bekostnad av Quaison och Fransson.
Quaison är given mot Spanien om han är hel, även på kanten. Han tar defensivt jobb och är en av få offensivt farliga även mot bra lag. Larsson Olsson Ekdal Forsberg känns lite väl obalanserat. Quaison Larsson EKdal Forsberg är bättre då både bakåt och framåt mot en stornation imo.
Citera
2019-10-09, 01:05
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Quaison är given mot Spanien om han är hel, även på kanten. Han tar defensivt jobb och är en av få offensivt farliga även mot bra lag. Larsson Olsson Ekdal Forsberg känns lite väl obalanserat. Quaison Larsson EKdal Forsberg är bättre då både bakåt och framåt mot en stornation imo.
Jag tänkte att vi skulle behöva hålla i bollen därav Olsson, Larsson för att balansera laget bättre om vi har Olsson på mitten men jag köper din invändning.
Citera
2019-10-09, 01:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Lätt för er som inte har invandrarbakgrund att spy galla på Zlatan. Även om jag inte håller med han helt så går det ju inte komma i från att blattarna oftast måste vara 2-3 gånger bättre än etniska svenskar för få samma chans. Spelar fan ingen roll om det är företag idrott eller whatever.

Utifrån egna erfarenheter måste jag hävda att det där låter som ren bullshit.
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Frankrike floppade dock stenhårt i VM 2002, EM 2008, och VM 2010. De hade mycket interna stridigheter.
Det förnekar jag inte. Reagera mest bara på att mattep74 skrev "Frankrike med spelare med invandrarbakgrund 2002-2008 var ju helt under isen i mästerskap" vilket inte är sant. Deras största flopp lär va två år senare i VM-2010 men det är en annan femma.
Citera
2019-10-09, 01:41
Medlem
Citat:
Jag tänkte att vi skulle behöva hålla i bollen därav Olsson, Larsson för att balansera laget bättre om vi har Olsson på mitten men jag köper din invändning.
Köper även ditt perspektiv med faktiskt och hade inte varit fly förbannad om det var hur vi spela mot Spanien. Men jag ser faktiskt Quaison som en Claesson junior (Claesson är tamejfan oersättlig dock, som en jävla defensiv mittfältare OCH livsfarlig offensiv winger i 1 för oss) så är väl mer så jag tänker.

Gillar Koffe som fan med men han har en tendens att vara on & off och då är jag lite feg och kör gärna hellre Larsson / Ekdal centralt.

Men som du säger.. båda är acceptabla alternativ helt klart och Spanien, i all ärlighet, lär vinna oavsett. Drömmen är poäng men om vi förlorar hoppas jag vi håller siffrorna nere.
Citera
2019-10-09, 04:16
Medlem
Bara för att Janne körde en helarisk elva i fotbolls-VM hetsar nu judisk media mot honom.

Jag hoppas att Zlatans staty pulveriseras förövrigt.
Citera
2019-10-09, 09:05
Medlem
BarryHeros avatar
Förlåter Riccardo Gagliolo för att han än så länge låter sig intervjuas på engelska då han kallar Janne Andersson för kort och gott "Mister":

"It's up to Mister to decide where I play."

https://www.fotbollskanalen.se/landslag/gagliolo-jag-har-valt-sverige-for-karleken-till-min-mamma-och-det-har-landet/

Känns, beter sig, och ser ut som en helt vanlig Svensson förutom att språket saknas. Hoppas han får debutera under denna samling.
Citera
2019-10-09, 10:26
Avslutad
Citat:
Så vi har alltså en spelare som inte kan svenska i vårt landslag, kung.
Hoppas det är första och sista gången han är med.

Man får hoppas på att det är nervositet, vet bland annat att Kolasinac vågade inte prata på bosniska när han blev uttagen där i början.

Citat:
Jag har varit varje sommar i Sundsvall hos min mormor och morfar och jag älskar landet.

Oerhört märkligt att mamman inte lärt honom svenska, med tanke på att han varit här varje sommar...
Citera
2019-10-09, 10:44
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Man får hoppas på att det är nervositet, vet bland annat att Kolasinac vågade inte prata på bosniska när han blev uttagen där i början.

Oerhört märkligt att mamman inte lärt honom svenska, med tanke på att han varit här varje sommar...

Vill minnas att jag läste i en intervju att Gagliolo förstår svenska skapligt men talet är kanske inte på samma nivå. Minns bara inte var jag läste det..
Citera
2019-10-09, 10:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azcii
Vill minnas att jag läste i en intervju att Gagliolo förstår svenska skapligt men talet är kanske inte på samma nivå. Minns bara inte var jag läste det..

Som Armand Duplantis, alltså, och det är väl ingen som tycker att han skulle ha petats ur VM-truppen bara för det?
Citera
2019-10-09, 10:49
Medlem
BarryHeros avatar
Ytterligare en intressant inblick i Riccardo Gagliolos första tid med landslaget:

Citat:
Språket nämns som en barriär för svensk-italienaren Riccardo Gagliolo. Den 29-årige Parmaförsvararen vet givetvis om situationen och rycker lite lätt på axlarna när han får frågan hur han kommunicerar med sina medspelare på planen.

- Vi använder oss av fotbollsspråket, säger han.

[...]

Hans nya kompisar i landslaget reagerar på liknande sätt när de får samma språkfråga.

- Hans svenska är väl inte jättebra men fotboll är ganska… Att kommunicera fotboll är inte jättesvårt. Om han inte redan kan det kommer han att lära sig det väldigt snabbt, säger Filip Helander och får medhåll av Sebastian Larsson:

- Vi satt och käkade middag i går (på måndagskvällen). Man får hitta andra vägar att kommunicera, han kan lite svenska och min italienska är inte lysande. Så vi hackade oss fram på lite olika språk. Han verkade glad att vara här och det finns ju lite killar i laget som kan italienska, säger han.
På planen är språket alltså inget problem.

Däremot kan det uppstå situationer vid sidan av där Gagliolo – även om han förstår det mesta – behöver viss hjälp med att hitta rätt ord.

Och det är därför som han ser till att sitta mellan Helander och Albin Ekdal när förbundskapten Janne Andersson och andra landslagsledare har genomgång på spelarhotellet i Stockholm.

- Albin hjälper mig med mycket. Han hjälper mig att prata svenska och ibland översätta till italienska. Han hjälper mig att hitta rätt ord, säger Gagliolo.

[...]

Riccardo Gagliolo var en av de första ut på Friends arena för tisdagens träning och efter ett att ha varit lite avvaktande klev han till slut in i den bolltrillande gruppen med bland andra Andreas Granqvist, John Guidetti, Mikael Lustig – och så klart Filip Helander.

Efter ett par snälla, enkla tillslag tog han allt mer plats och till slut satte han ner en hård nick på lagkapten Granqvists fötter – och fick omgående med sig de andra spelarnas jubel.

- Det var min första träning och det var verkligen en dröm som blev sann, säger han. Alla killar har varit fantastiska och det här är verkligen en bra grupp, [säger Gagliolo].

Läs mer: https://www.vt.se/sport/em-kvaldoldisen-vi-anvander-fotbollsspraket-om6330362.aspx
Citera
2019-10-10, 07:28
Medlem
Citat:

Vilket skitsnack, både när det kommer till företag och idrott. Det är sjukt vanligt att man kvoterar in invandrare bara för att det är just en invandrare och inte för att det är den bästa för jobbet. Att man sedan ser fler etniska svenskar är för att vi befinner oss just i Sverige där svenskar är i majoritet befolkningsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in