Citat:
Ursprungligen postat av
Flyktbeteende
Jag vet inte om du uppfattade att jag skrev att det finns flera olika grader av skyddad identitet?
Jag skriver det mer pedagogiskt så att du förstår:
Det finns flera olika typer av identitetsskydd som alla går under paraplybegreppet ”skyddad identitet”. Googla gärna.
Varje typ av identitetsskydd har olika krav på själva behovet - dvs situationen måste uppfylla vissa nivåer av hot och risk för de olika typerna av identitetsskydd.
En av de lägsta varianterna av identitetsskydd är att ha hemlig adress eller att vara skriven på annan adress än där man bor. Lägsta kraven för att få igenom dessa identitetsskydd är samma som vid ett kontaktförbud, vilket uppenbarligen uppfylldes när KL fick just kontaktförbud 2016.
Att ha hemlig adress skulle högst troligt inte vara ett hinder för HOLs yrke och han skulle slippa att bli anfallen i sitt trapphus gång på gång.
Ansöker han inte om besöksförbud efter de flyttar isär - men innan torpedmissranken (han som kliver in på stationen). Först då får han väl (sketna) 4 månader?
Jag minns inte, det är många turer.
Isf och inledningsvis är det väl mer nivå som trakasserier om hon ränner där på fyllan eller kanske ringer i tid och otid.
Krumbuktar hon likt mot rättsväsendet så skulle väl vem som helst bli kollrig...
Vete fan om jag själv skulle tolka det som en hotbild direkt, snarare att ha ett gränslöst ex flåsande i nacken.
Vars mål är att djävlas för att ... vad då?
Målsättning flytta? Att det roar vederbörande som hämnd för nåt?
Det finns flera grader i helvetet.
Sen är det inte bekräftat att det är KL, även HOL ger alternativ teori.