2019-09-26, 10:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag vet inte om du uppfattade att jag skrev att det finns flera olika grader av skyddad identitet?

Jag skriver det mer pedagogiskt så att du förstår:
Det finns flera olika typer av identitetsskydd som alla går under paraplybegreppet ”skyddad identitet”. Googla gärna.

Varje typ av identitetsskydd har olika krav på själva behovet - dvs situationen måste uppfylla vissa nivåer av hot och risk för de olika typerna av identitetsskydd.

En av de lägsta varianterna av identitetsskydd är att ha hemlig adress eller att vara skriven på annan adress än där man bor. Lägsta kraven för att få igenom dessa identitetsskydd är samma som vid ett kontaktförbud, vilket uppenbarligen uppfylldes när KL fick just kontaktförbud 2016.

Att ha hemlig adress skulle högst troligt inte vara ett hinder för HOLs yrke och han skulle slippa att bli anfallen i sitt trapphus gång på gång.
Ansöker han inte om besöksförbud efter de flyttar isär - men innan torpedmissranken (han som kliver in på stationen). Först då får han väl (sketna) 4 månader?
Jag minns inte, det är många turer.
Isf och inledningsvis är det väl mer nivå som trakasserier om hon ränner där på fyllan eller kanske ringer i tid och otid.
Krumbuktar hon likt mot rättsväsendet så skulle väl vem som helst bli kollrig...
Vete fan om jag själv skulle tolka det som en hotbild direkt, snarare att ha ett gränslöst ex flåsande i nacken.
Vars mål är att djävlas för att ... vad då?
Målsättning flytta? Att det roar vederbörande som hämnd för nåt?
Det finns flera grader i helvetet.

Sen är det inte bekräftat att det är KL, även HOL ger alternativ teori.
Senast redigerad av develi 2019-09-26 kl. 10:27.
Citera
2019-09-26, 10:16
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du uppfattade att jag skrev att det finns flera olika grader av skyddad identitet?

Jag skriver det mer pedagogiskt så att du förstår:
Det finns flera olika typer av identitetsskydd som alla går under paraplybegreppet ”skyddad identitet”. Googla gärna.

Varje typ av identitetsskydd har olika krav på själva behovet - dvs situationen måste uppfylla vissa nivåer av hot och risk för de olika typerna av identitetsskydd.

En av de lägsta varianterna av identitetsskydd är att ha hemlig adress eller att vara skriven på annan adress än där man bor. Lägsta kraven för att få igenom dessa identitetsskydd är samma som vid ett kontaktförbud, vilket uppenbarligen uppfylldes när KL fick just kontaktförbud 2016.

Att ha hemlig adress skulle högst troligt inte vara ett hinder för HOLs yrke och han skulle slippa att bli anfallen i sitt trapphus gång på gång.

Hemlig adress är förmodligen bara en falsk trygghet för någon som är lätt att känna igen. Det har nog HOL redan konstaterat. Jag tror att den modell han valt nu kommer ge bästa möjliga effekt. Exponering. Nu blir det svårare att rekrytera för anstiftaren. Vem vill ta risken och ge sig in i det här getingboet efter allt som nu framkommit.
Citera
2019-09-26, 10:24
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Hemlig adress är förmodligen bara en falsk trygghet för någon som är lätt att känna igen. Det har nog HOL redan konstaterat. Jag tror att den modell han valt nu kommer ge bästa möjliga effekt. Exponering. Nu blir det svårare att rekrytera för anstiftaren. Vem vill ta risken och ge sig in i det här getingboet efter allt som nu framkommit.

Ja, det kan du faktiskt ha rätt i. Hela grannskapet både vid bostaden, kontoret, vid skolan etc lär vara uppmärksamma på "skumma" individer. Likaså de som känner KL till utseendet lär vara vaksamma på vem hon träffar.
Citera
2019-09-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Asöker han inte om besöksförbud efter de flyttar isär - men innan torpedmissranken (han som kliver in på stationen). Först då får han väl (sketna) 4 månader?
Jag minns inte, det är många turer.
Isf och inledningsvis är det väl mer nivå som trakasserier om hon ränner där på fyllan eller kanske ringer i tid och otid.
Krumbuktar hon likt mot rättsväsendet så skulle väl vem som helst bli kollrig...
Vete fan om jag själv skulle tolka det som en hotbild direkt, snarare att ha ett gränslöst ex flåsande i nacken.
Vars mål är att djävlas för att ... vad då?
Målsättning flytta? Att det roar vederbörande som hämnd för nåt?
Det finns flera grader i helvetet.

Sen är det inte bekräftat att det är KL, även HOL ger alternativ teori.

Nä, kontaktförbudet kommer 2016 efter misshandeln och torpeden 2015.

Jag tror också kontaktförbudet är pga trakasserier men tycker det är konstigt att HOL inte är mer rädd om han misstänker att KL anstiftar misshandel och försöker anstifta mord (förutsätter att han fått informatiom om ”torpeden”).

Jag skulle i alla fall bli rädd för personen om jag på riktigt misstänker en och samma person. Även om personen inte är dömd så skulle mina egna misstankar väga tillräckligt högt för att vilja skydda mig.

Därför förstår jag inte varför HOL bor kvar med sina barn och inte ansöker om någon form av identitetsskydd.

Jag tror verkligen inte på konspirationer om att HOL ljuger om allt eller att han själv ligger bakom det. Jag bara genuint undrar och försöker förstå varför han bor kvar om han gång på gång misstänker KL som anstiftare.
Citera
2019-09-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Vi vet att HOL ansöker om och får beviljat kontaktförbud. Det är en åtgärd som oftast har noll resultat mer än den parten som kontaktförbud kan dömas för att ha brutit det.

Om han anser sig ha behov av kontaktförbud så är det absolut inte orimligt att han bör vilja ha någon form av identitetsskydd. Till skillnad från kontaktförbud så ger identitetsskydd oftast ett visst skydd.
Men jag håller med om att ingen ger ett riktigt skydd och kan leda till falsk trygghet. Tror dock inte att HOL känner falsk trygghet, han borde ha mycket kunskap från sitt yrke om hur (icke) effektiva dessa åtgärder är.

Jag är inte övertygad om att exponering hindrar personer från att skada HOL. Jag tror att det har motsatt verkan.
Citera
2019-09-26, 10:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä, kontaktförbudet kommer 2016 efter misshandeln och torpeden 2015.

Jag tror också kontaktförbudet är pga trakasserier men tycker det är konstigt att HOL inte är mer rädd om han misstänker att KL anstiftar misshandel och försöker anstifta mord (förutsätter att han fått informatiom om ”torpeden”).

Jag skulle i alla fall bli rädd för personen om jag på riktigt misstänker en och samma person. Även om personen inte är dömd så skulle mina egna misstankar väga tillräckligt högt för att vilja skydda mig.

Därför förstår jag inte varför HOL bor kvar med sina barn och inte ansöker om någon form av identitetsskydd.

Jag tror verkligen inte på konspirationer om att HOL ljuger om allt eller att han själv ligger bakom det. Jag bara genuint undrar och försöker förstå varför han bor kvar om han gång på gång misstänker KL som anstiftare.
Ansöker skrev jag om dvs tecken på att det finns problematik. Var det 2014? Dvs innan torpederier.

Om nu inte rättsväsendet får fram tillräckligt med bevisning och besöksförbud sitter hårt inne - hur lätt vore resten du skriver om?
Andra nämner hans yrkesverksamhet, det lär vara komplicerat.

Sen är det väl oklart som sagt. Är hon bara tossig eller är det hotbild och rädsla?

Jävlas en person med mig så vore jag inte redo att inte ta strid och låta ett ex från helvetet vinna några segrar via att trakassera. Det är pågående rättsprocesser och innerst inne kanske man fullt ut inte vill tro att nån man levt med önskar livet ur en heller, speciellt om det inte går att ens finna fulla bevis via Fu.
Det är komplext med andra ord men är det nån som verkar ha stora problem så är det KL, sett till alla turer, domslut, utredningar och fylla.
Jag finner det tragiskt att hon aldrig hamnar under behandling.
Senast redigerad av develi 2019-09-26 kl. 10:44.
Citera
2019-09-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ok, tackar. Så Frivården skulle intervjua KL om hennes personliga bakgrund och förhållanden inför ev förestående rättegång i detta specifika case?

Ja precis, om man är misstänkt för ett beott där man kan få fängelse eller villkorligt så görs en personutredning av Frivården innan själva huvudförhandlingen hålls (då den misstänka dömes eller frikännes). Det är detta möte med Frivården i just detta specifika fall som hon uteblivit ifrån.

För andra fall bör hon också ha varit kallad till (och haft kontakt med) Frivården.

Här kan du läsa mer
https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/personutredning/
Citera
2019-09-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ansöker skrev jag om dvs tecken på att det finns problematik. Var det 2014? Dvs innan torpederier.

Om nu inte rättsväsendet får fram tillräckligt med bevisning och besöksförbud sitter hårt inne - hur lätt vore resten du skriver om?
Andra nämner hans yrkesverksamhet, det lär vara komplicerat.

Sen är det väl oklart som sagt. Är hon bara tossig eller är det hotbild och rädsla?

Jävlas en person med mig så vore jag inte redo att inte ta strid och låta ett ex från helvetet vinna några segrar via att trakassera. Det är pågående rättsprocesser och innerst inne kanske man fullt ut inte vill tro att nån man levt med önskar livet ur en heller, speciellt om det inte går att ens finna fulla bevis via Fu.
Det är komplext med andra ord men är det nån som verkar ha stora problem så är det KL, sett till alla turer, domslut, utredningar och fylla.
Jag finner det tragiskt att hon aldrig hamnar under behandling.

Ah, läste lite snabbt. Jag vet faktiskt inte när ansökan om kontaktförbud trillade in. Har haft alldeles för lite tid för att sätta mig in i alla handlingar som generöst delats i tråden. Här kan säkert Timeout hjälpa med datum.

Om han får igenom besökförbud är det lätt att få igenom identitetsskydd av adress då de har samma krav. Jag nämnde själv problematiken att han är offentlig i sitt yrke men skyddad adress skulle åtminstone hindra överfall i anslutning till hans bostad. Förmodligen skulle han då istället bli överfallen i anslutning till sin arbetsplats. På nått inbillar jag mig att den risken är att föredra.

Jag tror ju inte heller att kontaktförbudet var kopplat till rädsla för KL men som sagt om han gång på gång misstänker att hon ligger bakom anstiftan så borde han vara rädd för henne. Trots avsaknad av bevis. Och det är det som jag har svårt att släppa - varför är han inte rädd? Varför bor han kvar?

Och ja, jag håller fullständigt med dig om att det är KL som har problem. Allvarliga problem. Och det är hon som är orsaken till den här komplexa härvan och utdragna rättsprocesser. Jag är verkligen inte ute efter att svartmåla HOL, jag vill bara förstå. Av de handlingar som postats i tråden så är det inga konstigheter med HOLs beteende.
Senast redigerad av Flyktbeteende 2019-09-26 kl. 11:02.
Citera
2019-09-26, 11:02
Medlem
Läkarintyg/tjänsteanteckning från den 10 maj 2017. Vad ska man tro egentligen?

https://minfil.com/8cc2Le68nb/L_karintyg_K_Lilja_pdf
Citera
2019-09-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Vill man verkligen misstro KL så är det lite märkligt att hon svimmar när hon ska packa väska för resa till Hovrättsförhandling dagen efter.
Hovrätten som dessutom är en plats som inneburit något helt annat för henne många år tidigare, förtroende,stolthet, kunskap, anseende, makt osv. Lite omvänd roll i sammanhanget nu typ.

Hon var nog inte supersugen att inställa sig även om svimningen absolut inte hade med ovilja att göra.
Känns som hon strutsar rätt hårt på sitt eget anmärkningsvärda sätt.

(Mer om man vill misstro: Inte ovanligt att en alkoholist krökar hårt dagen innan jobbig aktivitet för att mota ångest inbillar jag mig.)
Senast redigerad av Avel 2019-09-26 kl. 11:26.
Citera
2019-09-26, 11:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Om inte annat så kom detta sjukhus besök väldigt lägligt för KL
Citera
2019-09-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vill man verkligen misstro KL så är det lite märkligt att hon svimmar när hon packar väska för resa till Hovrättsförhandling dagen efter.
Hovrätten som dessutom är en plats som inneburit något helt annat för henne många år tidigare, förtroende,stolthet, kunskap, anseende, makt osv.

Hon var nog inte supersugen att inställa sig även om svimningen absolut inte hade med ovilja att göra.
Känns som hon strutsar rätt hårt på sitt eget anmärkningsvärda sätt.

(Mer om man vill misstro: Inte ovanligt att en alkoholist krökar hårt dagen innan jobbig aktivitet inbillar jag mig.)
Ja, det är mycket märkligt alltihop. Men hon låg väl inne närmare en vecka om jag minns rätt från dagboksbladet. Har det inte tillgängligt på den här datorn jag är vid för tillfället. Med det menar jag att det är nog ganska svårt att fejka en sådan sjukdom och sådana symptom så pass länge. Men man svimmar inte och slår i huvudet så hårt att man får sådana symptom. Väldigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in