Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Tack. Som sagt, det förefaller mig inte vara några särskilt betydande summor sett ur ett större perspektiv med beaktande av de skäl jag tidigare angivit. Om det förekommit några oegentligheter med anledning av arvet, kan man ju tycka att det borde kommit fram på något sätt.
Osäker på om man gör bäst i att bemöta Vresrosens inlägg framöver, eller bara låta det passera (såg precis att han gjort ett nytt med ungefär samma falsarier som tidigare). Förnuftiga läsare inser nog att det är trams, men jag är ändå lite brydd över att anhöriga, kollegor, framtida potentiella klienter etc. läser och ev förleds...
Min erfarenhet är att när någon likt dig, använder ord som
trams och
nonsens beror det på att vettiga argument saknas. Det blir till att du använder dig av den trovärdighet tror du har. Men utanför din egen intressesfär är du bara vilken hen som helst.
Det intressanta är att du koncentrerar dina påhopp på mig särskilt. Ännu mer intressant är att du har en allierad i tråden, dasslåset, som du IRL inte skulle befatta dig med annat än som klient.
Det jag ser är HOL, en karl, förvisso advokat, som spöas upp regelbundet, utan att det genom signalement och polisutredningar går att hitta gärningsmän. Dessa livsfarliga angrepp, kommer efter olika juridiska turer som alla kan härledas till ekonomiska tvister där brottsoffret HOL vinner tvisten men råkar ut för brott, där han kommer oskadd och orädd ur dessa incidenter, som borde gett honom kroppsliga men för livet.
Jag förstår att ingen vill diskutera lägenheten, trots att både KL och HOL har haft den i fokus, i en övertygelse att den kommer vara värd 30 miljoner, när den ska säljas. Jag har fokus på varför dessa personer agerar som de gör vid varje tidpunkt, därför att det är orsaken till att detta destruktiva beteende från båda parter pågår och eskalerar.
Likt filmen, Rosornas krig, som handlar om ett gift par som skall skiljas, men inte kan komma överens om hur hemmet ska delas. Är HOL och KL Sveriges motsvarighet till Michael Douglas och Kathleen Turner?
Det som gör mig mest skeptisk till HOL är att han vill barnens bästa i allt, med en specifik lägenhet i fokus. Barnen måste bo i en specifik lägenhet för att vara trygga. Men att det springer mördare och torpeder i anslutning till hemmet bekymrar inte HOL. Tryggheten finns ju enligt honom, i denna specifika lägenhet på 204 m2 med sjöutsikt!
Alltså kommer barnen var otrygga, i en adekvat lägenhet, som han har tillräckligt med pengar att köpa utan att reta upp KL med sin juridiska kreativitet.
Det är just denna lägenhet som per automatik ger barnen en god och trygg uppväxt, trots att det ränner folk i trappuppgången som vill se HOL död.
HOL agerar inte sunt som M*aria N*isells examan som ordnat med skyddad identitet efter att ha haft med patrasket att göra i KS härvan. En sak jag noterade när jag kollade alla bolag. HOL utsätter barnen för risken att de kan vara i sällskap med honom när torpederna dyker upp med jämna mellanrum. En risk, jag inte tror han tar och därför ser jag hela händelseförloppet som en kreativ finansieringsmodell.