Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Zlatan målskytt i natt mot Real Salt Lake när man vann 2-1 och säkrade en slutspelsmatch. Nu blir det en transportsträcka för Galaxy fram till 19 oktober då slutspelet drar igång.
Zlatan har nu 49 mål på 53 matcher sedan han gick till Galaxy - ändå smått sensationella siffror. Ska bli intressant att se vart han tar vägen när Galaxy-kontraktet går ut i slutet av detta år. Blir det en återkomst till Europa? Blir det ytterligare en säsong i MLS? Går han till Boca Juniors? Lägger han av helt?
Om det var jag hade jag velat ha en CL-titel, vilket betyder att han måste flytta till Europa. Men det är väl svårt att finna en eventuell vinnare som vill satsa på honom.
Han verkar vara rehabiliterad från sin skada, men får nog först spela ett år i ett lag i Europa som inte har en chans på denna titel, för att någon favorit skall våga anställa honom. Han skulle då kunna vara i ett sådant lag våren 2021 eller 2022, när han är 39 eller 40 år. Kan han bidra med kvalitet så sent i sin karriär? Risken är att han bara blir en medresenär, och är det värt det då?
Samtidigt verkar det som att han fortfarande håller hög klass. Det tar slut en gång, men det är fullt möjligt att han är mer eller mindre lika bra om två-tre år.
Sedan tror jag inte han skämtar när han säger att han tycker att han är den bästa spelaren någonsin i MLS, för den sakens skull tror jag att han själv tittar på nya utmaningar. Hade jag varit han hade jag letat efter ett kontrakt med en europeisk klubb, och med hans ambition och självförtroende skulle jag ha skrivit till de största klubbarna först.