2019-09-25, 16:22
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Vart har du fått dessa siffror ifrån?
Både MLS och NHL har ju offentliga lönelistor. Inte särskilt svårt att få fram vad spelarna tjänar.
Citera
2019-09-25, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Både MLS och NHL har ju offentliga lönelistor. Inte särskilt svårt att få fram vad spelarna tjänar.

Vart hittar man dessa lönelistor ?
Citera
2019-09-25, 20:19
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tjäna pengar lär han göra, via fastigheter och kalsonger osv. Men han själv - hur ska HAN synas? Han älskar ju media. Att synas och höras. Försvinna helt från rampljus? Känns otänkbart.
Han blir superagent. Lärd av den bäste!
Citera
2019-09-25, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Han blir superagent. Lärd av den bäste!

Nej Zlatans agent är absolut inte den bäste och Zlatan kommer absolut inte bli en superagent
Citera
2019-09-26, 10:30
Medlem
BarryHeros avatar
Zlatan målskytt i natt mot Real Salt Lake när man vann 2-1 och säkrade en slutspelsmatch. Nu blir det en transportsträcka för Galaxy fram till 19 oktober då slutspelet drar igång.

Zlatan har nu 49 mål på 53 matcher sedan han gick till Galaxy - ändå smått sensationella siffror. Ska bli intressant att se vart han tar vägen när Galaxy-kontraktet går ut i slutet av detta år. Blir det en återkomst till Europa? Blir det ytterligare en säsong i MLS? Går han till Boca Juniors? Lägger han av helt?
Citera
2019-09-26, 10:33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Vart hittar man dessa lönelistor ?
MLS: https://mlsplayers.org/resources/salary-guide

NHL: https://www.hockey-reference.com/friv/current_nhl_salaries.cgi
Citera
2019-09-26, 11:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan målskytt i natt mot Real Salt Lake när man vann 2-1 och säkrade en slutspelsmatch. Nu blir det en transportsträcka för Galaxy fram till 19 oktober då slutspelet drar igång.

Zlatan har nu 49 mål på 53 matcher sedan han gick till Galaxy - ändå smått sensationella siffror. Ska bli intressant att se vart han tar vägen när Galaxy-kontraktet går ut i slutet av detta år. Blir det en återkomst till Europa? Blir det ytterligare en säsong i MLS? Går han till Boca Juniors? Lägger han av helt?

Om det var jag hade jag velat ha en CL-titel, vilket betyder att han måste flytta till Europa. Men det är väl svårt att finna en eventuell vinnare som vill satsa på honom.

Han verkar vara rehabiliterad från sin skada, men får nog först spela ett år i ett lag i Europa som inte har en chans på denna titel, för att någon favorit skall våga anställa honom. Han skulle då kunna vara i ett sådant lag våren 2021 eller 2022, när han är 39 eller 40 år. Kan han bidra med kvalitet så sent i sin karriär? Risken är att han bara blir en medresenär, och är det värt det då?

Samtidigt verkar det som att han fortfarande håller hög klass. Det tar slut en gång, men det är fullt möjligt att han är mer eller mindre lika bra om två-tre år.

Sedan tror jag inte han skämtar när han säger att han tycker att han är den bästa spelaren någonsin i MLS, för den sakens skull tror jag att han själv tittar på nya utmaningar. Hade jag varit han hade jag letat efter ett kontrakt med en europeisk klubb, och med hans ambition och självförtroende skulle jag ha skrivit till de största klubbarna först.
Citera
2019-09-26, 11:47
Medlem
Har han säkrat svenska guldbollen nu? Vem annars är i närheten av hans standard i år?
Citera
2019-09-26, 12:25
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Har han säkrat svenska guldbollen nu? Vem annars är i närheten av hans standard i år?
Måste ju vinna i år. Lindelöf för ojämn hittills under säsongen. Skulle väl vara om Forsberg får en riktig kanonhöst med Leipzig. Eller Isak för den delen, om han börjar ösa in mål. Sedan ska ju landslaget ta sig till EM också, en bragdmatch mot Spanien kan ju exempelvis skicka någon av dem till pole position.

Annars röstar jag Tankovic.
Citera
2019-09-26, 12:54
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ser inte att Zlatan skulle kunna vinna Guldbollen. En pensionerad landslagsman har aldrig vunnit den förut, ser inte varför det skulle vara annorlunda i år.

Mitt tips är Alexander Isak.
Citera
2019-09-26, 14:29
Bannlyst
Citat:

Nej han kommer inte vinna guldbollen i år för man måste spela i landslaget för att vinna den
Citera
2019-09-26, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om det var jag hade jag velat ha en CL-titel, vilket betyder att han måste flytta till Europa. Men det är väl svårt att finna en eventuell vinnare som vill satsa på honom.

Han verkar vara rehabiliterad från sin skada, men får nog först spela ett år i ett lag i Europa som inte har en chans på denna titel, för att någon favorit skall våga anställa honom. Han skulle då kunna vara i ett sådant lag våren 2021 eller 2022, när han är 39 eller 40 år. Kan han bidra med kvalitet så sent i sin karriär? Risken är att han bara blir en medresenär, och är det värt det då?

Samtidigt verkar det som att han fortfarande håller hög klass. Det tar slut en gång, men det är fullt möjligt att han är mer eller mindre lika bra om två-tre år.

Sedan tror jag inte han skämtar när han säger att han tycker att han är den bästa spelaren någonsin i MLS, för den sakens skull tror jag att han själv tittar på nya utmaningar. Hade jag varit han hade jag letat efter ett kontrakt med en europeisk klubb, och med hans ambition och självförtroende skulle jag ha skrivit till de största klubbarna först.

Han skadade ju sig för 2 år sedan 2017 och nu är det 2019 och han är absolut inte mls bästa spelare någonsin och nej han kan inte gå till någon av de 10 största klubbarna i Europa nu igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in