Citat:
Ursprungligen postat av
Feodor
Gemensamt för de flesta lag Zlatan varit i är att de blivit slagkraftigare när Zlatan lämnat. Det gäller för såväl Inter, Barcelona, United som svenska landslaget och jag skulle även påstå det i PSG:s fall även om de tappade en titel till Monaco.
Juventus och Milan går inte riktigt att räkna. Juventus blev tvångsnedflyttande och Milan hade en ekonomisk situation som gjorde att de sålde av många spelare utan att återinvestera i truppen.
Zlatan påstår sig garantera titlar man ska man se objektivt på det är han fake titlarna och de små titlarnas man. I Italien så fuskade man till sig titlarna eller så kom de till i efterdyningarna när motståndarna startade på minuspoäng och/eller var kraftigt desarmerade.
I Barcelona grinade han som en bebis och har inte kunnat släppa det än. Tillbaka till Italien så blev det ytterligare någon titel i en liga på dekis innan han drog till Frankrike där PSG hade vunnit ligan oavsett om Zlatan eller Gérard Depardieu spelat på topp.
I United vann han några låtsastitlar men slutade sexa i ligan och det var tydligt att United var bättre utan honom. Nu ser man ut att höja sig 4-liga placeringar denna säsong.
Zlatan är i grunden en loser men en mästare i att vinna små och betydelselösa titlar. När det gäller i stora turneringar har han alltid vikit ner.
Janne borde tydligt gå ut med att Zlatan inte är aktuell och säga att de mål Zlatan gör i plojmatcher de gör Toivonen i EM-kval mot Frankrike.

Det där var ett klockrent inlägg. Hatten av.
Italienska ligan kan man inte dra för stora växlar på pga korruptionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Muttmousse
Som jag ser det så är du ute efter att få till ett klatschigt inlägg, lite coolt sådär, och det tycker jag att du lyckas med också. Jag kan absolut gilla den stilen, när det inte går till fullständig överdrift -och jag tycker att du höll dig på rätt sida gränsen, om än ganska knappt.
Dock tror jag att du kan vara mkt mer nyanserad än sådär. Lite synd är det, för jag skulle vilja se dig pressa dig till ditt yttersta i ditt skrivande. Ok då. ÄVEN. Så att man även får de riktigt nyanserade inläggen, där man ser att skribenten verkligen ansträngt sig för att göra ett så bra jobb som möjligt.
När ett lag säljer Zlatan för en massa pengar, så får de delvis ett annat lag, så det går inte att rättvist bedöma hur de är utan eller med Z. Var det förresten inte så att Inter - innan Z kom dit - inte hade vunnit ligan på en väldig massa år? Och att de - med Zlatan - vann tre år i rad?
CL-året med Barca: Lottningen är inte utan värde för utgången, och nu fick de ett råtaggat Inter som hade köpt spelare (visst, de ska fungera i laget, men det gäller även när Z är med, och Inter fungerade bra även med Z - även om de inte vann CL. Det finns ju varje år topplag som åker i gruppen, i 8-del, i kvarten och de kan ju ha presterat riktigt bra - bara det att några andra lag fick till pricken över i:et just det året och just i CL).
Folk har otaliga gånger räknat upp en radda med riktiga toppspelare som aldrig vann CL, och mkt sämre spelare som vunnit CL både en och två gånger, så det går inte att avgöra sådant så enkelt.
Kan hända att Z under sin karriär var lite för rastlös, kanske lite för mkt på jakt efter CL-bucklan, och att hans jakt på den titeln till viss det hämmade hans karriär. När han gick till Barca så var det ju ett jättekvitto på hans status, och han var nog jävligt stolt, och tänkte nog att åtminstone 2-3 år här i Barca så har jag minst en CL-titel. Klart som fan att han i det läget kan bli besviken när han gör en sådan vansinnigt bra höst som helt ny i gänget - varpå det av en eller flera anl. blir friktion och helt plötsligt har det hela vänt från något väldigt positivt till något väldigt negativt. Eftersom ingen av oss vet exakt vad som hände så tycker jag att det är lite barnsligt att skriva att han grinade som en bebis. Jag förstår vad du vill åt, men jag tycker som sagt att det är särskilt nyanserat.
Barca - med Z - gjorde ett bra år, utan att få till pricken över i:et, thats all. Hade han varit kvar i t ex 2 säsonger till så är jag övertygad om att han idag hade haft en buckla hemma i skåpet. Och han kanske mkt väl kände att han på allvar förtjänade att vara kvar, och inte bli illa behandlad som han alltså ansåg sig ha blivit där under vintern/våren.
Säg att han hade gjort allt för att t ex gå till Bayern, och sedan hade spelat där i 4-5 år, då hade han nog nästan garanterat haft en CL-titel. Sedan kan man alltid hävda att han är krävande som spelare och person, och då kan kritiken absolut vara befogad, men det är också upp till tränaren att kunna handskas/hantera Z.
Har alltid varit lite förundrad över att han inte testade Bayern, men kanske ville han inte bo i Tyskland, kanske kände han att det skulle kännas som att det var för mkt rasism där? Vem vet. Men jag tror att han hade passat bra i det laget. Kanske gillade han t ex Italien så mkt som land, och att där få vara den stora stjärnan och inte mer av en av ett gäng stora/viktiga kuggar i ett väloljat maskineri, och då passade det väldigt bra för honom att spela i just Italien, och det kan ju ha kostat honom en titel i CL. Barca förlorade trots allt inte mot Inter i någon av matcherna, så det hade ju kunnat gå hur som helst det där dubbelmötet.
Och minns jag inte fel nu så har ju inte italienska lag direkt vunnit mängder av CL-titlar under Z:s år i storklubbarna runt om i Europa? Om jag då minns rätt, så fick just Inter med Mou just det året till det i CL, men det finns mer att säga än bara att Z just hade lämnat. Man kan lika gärna säga att Z - drar upp för laget som ska över när han har lämnat en given klubb, detta för att tala cykelspråk. Drar upp? Det handlar då i detta fallet om att mkt kretsar kring Z när han är där. De får inte ut precis max i just CL, men är ändå ett kanonlag, de bara väntar på säsongen där precis allt stämmer i just CL -------> Z lämnar -------> laget är fortfarande ruskigt bra + förstärkningar
kommer in -------> nu utan den stora stjärnan Z så vill laget minsann visa att de kan lika bra som lag som om Z hade varit kvar -----> de får till en förlösande effekt av denna viljan att minsann visa vad de kan prestera som LAG betraktat.
Alltså kan man då isf absolut säga att t ex Inter vann för att Z just hade lämnat - men isf med mitt dra upp för laget som ska ta över - så hade de alltså inte vunnit om Z inte hade gått dit från första början, eftersom han då aldrig kom dit och drog upp för de andra som sedan skulle visa sig vara de som ska ta över uppgiften.
Ditt inlägg osar "försvara zlatten" till varje pris.
Citat:
Ursprungligen postat av
YungSosa
Hahaha, han påstod att Toivonen stod för MAKALÖSA kvalprestationer pga målet mot Frankrike. En rullande boll i perfekt fart att bara stöta i tom kasse med en bredsida. Till och med en damjunior hade klarat av det. Han har en agenda, inget annat.
Om du riktar dig till mig så har jag ingalunda sagt att Toivonens mål var makalöst, men nog var det ett fint mål enbart skapat av Zebbes löparvilja.
Du tycker Toivonens mål från halva plan var enkelt, men zlattens miss i EM från 50 cm var OK? Han sköt fanimej över ribban från 50 cm. Trots det är han given i landslaget? Skulle inte tro det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso
Men det är precis det du gör ju. Du utgår från att Zlatan är större än Volvo, att han skulle bestämma innehållet i en stor och dyr reklamsatsning. Den dagen Zlatan släpper en egengjord video kan du kritisera honom för innehållet, nu får du snarare klaga på Volvo (och de som producerade filmerna).
Nej, jag utgår inte alls från att zlatten är större än Volvo. HAN tycker det. "Efter jag gjorde reklamfilmen började Volvo sälja bilar".
Ja, jag kritiserade Volvo som fan för den reklamen. Ska jag byta bil så blir det kanske inte en ny Volvo. Igen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Redrum.187
Ska bli skönt att hans karriär snart är över så man slipper se/höra divan. Hans reklamfilmer verkar ha försvunnit från rutan tack och lov. När Peter Forsberg gör reklam för cancerfonder gör divan reklam åt sitt eget spelbolag. Kräks!
Två stjärnor. Den ena så jävla ödmjuk och trevlig som vilken svensk som helst och den andra "osvensk" och enligt egen utsago stolt över det.