2020-02-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Vilken mästare han är.

1 mål, 1 assist och flera nyckelpassningar.

Ja, levererar han så här bra blir det svårt för Janne att inte ta ut honom.
Citera
2020-02-09, 23:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja, levererar han så här bra blir det svårt för Janne att inte ta ut honom.

Förutom att Zlatan har slutat i landslaget.
Citera
2020-02-10, 00:22
Medlem
321js avatar
Tror ni att Z har skrivit i denna tråd?
Citera
2020-02-10, 00:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Tror ni att Z har skrivit i denna tråd?

Nej, det tror jag verkligen inte. Varför skulle flashback intressera honom?
Citera
2020-02-10, 00:29
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Om vi nu ska vara hypotetiska och matchen varit en ligamatch, så skulle Milan ha startat med Zlatan..

Okej, men vi gör så att vi skippar alla hypotetiska resonemang och bara fokuserar på vad som de facto hände: https://streamable.com/8xewm

Det vill säga: Zlatan missar öppet mål från en dryg meter, på övertid.

Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Ska vi vidga diskussionen ännu mer så finns det väl nåt fint med att representera AC Milan, en av de mest anrika klubbarna i Europa, om än i en mörk period. Fotbollen går ju i cykler, och förhoppningsvis kan Zlatan trots sina 38 år och 6.5-prestationer hjälpa till att påverka Milan i rätt riktning. Baresi var med att se Milan åka ned till Serie B två gånger i början på åttiotalet i en mörk skandalös period som bland annat innehöll matchfixningar. I mitten på åttiotalet var man ett mittenlag som fick kämpa för nå UEFA-cup kval. Sen med Berlusconi tog man nästa steg och blev dominanta. Förhoppningsvis kan Zlatan hjälpa Milan till Europaspel och fortsätta utvecklingen av serie A:s yngsta trupp. En försäljning i sommar är inte helt omöjlig. Bättre detta än harva i Kina eller USA i mitt tycke.

Här är jag principiellt helt med dig, när det kommer till Milan som klubb.

För mig är Milan synonymt med Van Basten, Baresi, Maldini, Gre-No-Li, Gianni Rivera, etc. Klass rakt igenom, alltså.

Det är tragiskt att se Milan i den belägenhet de befinner sig nu.

Men ett testa di cazzone som Zlatan är inte vägen tillbaka för den här klubben.
Citera
2020-02-10, 00:35
Medlem
TrolleriKontos avatar
Jag får väl helt enkelt citera mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ett plausibelt scenario är att Conte och Inter tar ner Zlatan och Milan på jorden i derbyt den 9:e, och efter det är smekmånaden och "zlatan-effekten" överspelad och stendöd.

En väldigt talande bild från matchen mot Inter var när Rebic gjorde 1-0 inför ett fullsatt San Siro, och Zlatan direkt vände honom ryggen och firade åt andra hållet - som om Rebic inte fanns. Så gör inte en riktig ledare. Ibrahimobitch är en mobbare och en sociopat. Det finns nog ingen spelare i historien som sett surare ut efter att ha gjort ett ledningsmål i ett milanoderby än Rebic. Man såg verkligen föraktet i hans ögon över Zlatans beteende.

Inte förvånande att Milan åkte på en dunderförlust. "Lejonet" "ledde" sitt lag till 0-4 i andra halvlek, en genomklappning som lika väl kunde ha varit 0-6.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2020-02-10 kl. 00:42.
Citera
2020-02-10, 00:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

En väldigt talande bild från matchen mot Inter var när Rebic gjorde 1-0 inför ett fullsatt San Siro, och Zlatan direkt vände honom ryggen och firade åt andra hållet - som om Rebic inte fanns. Så gör inte en riktig ledare. Ibrahimobitch är en mobbare och en sociopat. Det finns nog ingen spelare i historien som sett surare ut efter att ha gjort ett ledningsmål i ett milanoderby än Rebic. Man såg verkligen föraktet i hans ögon över Zlatans beteende.

Inte förvånande att Milan åkte på en dunderförlust. "Lejonet" "ledde" sitt lag till 0-4 i andra halvlek, en genomklappning som lika väl kunde ha varit 0-6.

Håller med. Ofattbart att det finns folk som vill ha in honom i landslaget igen, speciellt som vi redan har gott om anfallsspelare som levererar. Men Janne kommer naturligtvis inte att ta ut honom, han är inte som Hamrén som efter att ha blivit hånad av Ranegie i pressen kände sig manad att kalla vederbörande. Ett pinsamt ögonblick i svensk landslagshistoria.
Citera
2020-02-10, 01:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jaha, så nu är försvaret Zlatans ansvar också.
Citera
2020-02-10, 09:05
Medlem
MrSkargards avatar
Om Inter hade kunnat ställa upp med en icke-sopa mellan stolparna så hade bajaren från Rosengård troligtvis inte bidragit med några poäng överhuvudtaget. Trollfeeder lär dock påstå att målvakten stod för bra insatser i de aktuella situationerna och att enbart Manuel Neuer hade kunnat förhindra målen som Inter släppte in men så är inte fallet.

Nej, en bra insats mot ett defensivt svajigt Inter ska naturligtvis inte kunna leda till att Janne Andersson glömmer bajarens hatiska attacker och hutlösa narcissism.
Citera
2020-02-10, 09:30
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:

Att Zlatan vände sig bort från Rebic och firade sig själv noterade jag också. Men du övertolkar Rebic ansiktsuttryck och att det ska ha med Zlatan att göra.
Rebic ser alltid ut att som han vill dränka kattungar och önskar sig helst inte få några ömhetsbetygelser alls från sina lagkamrater.
Nu minns jag inte exakt vilken match det var, men han blev omfamnad efter ett mål nyligen. Rebic reaktion: Han tog demonstrativt och aggressivt bort sin lagkamrats arm. Tror det finns åtminstone två sociopater i Milan, eller så gillar Rebic bara inte kroppskontakt i större utsträckning.

(För övrigt reagerade jag också på hur Alexander Isak firade 1-0-målet för sitt Real Sociedad igår. Isak hoppade över reklamskyltarna och firade på egen hand med fansen, medan alla andra klappade om målskytten Portu. Har ännu inte sett någon kalla Isak för sociopat).
Citera
2020-02-10, 09:38
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
För demolering av statyn, och jag spyr på svensk medias Zlatan-rapportering, men fotbollsmässigt är det bara att lyfta på hatten.

MSM fördömmer Mattias Karlsson för att starta en tankesmedja men fördömmer inte förstörelsen av en staty. Otroligt.
Citera
2020-02-10, 11:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om Inter hade kunnat ställa upp med en icke-sopa mellan stolparna så hade bajaren från Rosengård troligtvis inte bidragit med några poäng överhuvudtaget. Trollfeeder lär dock påstå att målvakten stod för bra insatser i de aktuella situationerna och att enbart Manuel Neuer hade kunnat förhindra målen som Inter släppte in men så är inte fallet.

Nej, en bra insats mot ett defensivt svajigt Inter ska naturligtvis inte kunna leda till att Janne Andersson glömmer bajarens hatiska attacker och hutlösa narcissism.

Haha, det är alltid försvarets fel när Zlatan gör mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in