2019-11-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Allt för pengar? Jisses mannen!
Han kliver inte in i Hammarby för att det kommer bli en guldgruva. Det kommer det inte och det vet han om. Snarare för att kunna fortsätta pyssla med fotboll även efter spelarkarriären.

Lite som alla andra saker han pysslat med utanför fotboll. Stor uppmärksamhet, men ingen lönsamhet. Allt har fått läggas ned. Vilket visar på at folk följer vad han sysslar med lite som en trafikolycka. Men det finns ingen som vill satsa på hans löjliga idéer.
Citera
2019-11-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Berätta för mig hur han skulle ha tagit sig till Ajax utan MFF. Han ville ju sluta spela boll men MFF såg potentialen och fick honom att fortsätta genom att ge det stöd han behövde.

Lägg ner det finns så mycket information om Zlatan och hans olika klubbar att du börjar bli pinsam.
Dom fick bud i Malmö på honom men han skulle mogna var en ursäkt. Det var nog så att man ville sko sig och ha bättre bud. Sen följde tränare som trodde på honom och han utvecklades. Malmö kan dra åt helvete helt enkelt.

Det här ser jag fram emot.
I intervjun berättar han om vad han vill göra för Hammarby.

– Jag vill att Hammarby ska ha den bästa ungdomsakademin i hela Sverige. Hammarby ska få de bästa talangerna och fostra de bästa talangerna. Jag har resurser som kan hjälpa och ett nätverk som öppnar upp för det som behövs för att kunna ha den bästa akademin, säger Zlatan.

https://malmo.lokaltidningen.se/nyheter/2019-11-27/-Zlatan-k%C3%B6per-in-sig-i-Hammarby-6678249.html

En sak till det handlar inte om aktieutdelning för det kommer inte att ske här, Hammarby vill nå sportsliga mål till skillnad frän Malmö som räknar varenda krona.
Citera
2019-11-27, 23:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Lägg ner det finns så mycket information om Zlatan och hans olika klubbar att du börjar bli pinsam.
Dom fick bud i Malmö på honom men han skulle mogna var en ursäkt. Det var nog så att man ville sko sig och ha bättre bud. Sen följde tränare som trodde på honom och han utvecklades. Malmö kan dra åt helvete helt enkelt.

– Jag vill att Hammarby ska ha den bästa ungdomsakademin i hela Sverige. Hammarby ska få de bästa talangerna och fostra de bästa talangerna. Jag har resurser som kan hjälpa och ett nätverk som öppnar upp för det som behövs för att kunna ha den bästa akademin, säger Zlatan.

https://malmo.lokaltidningen.se/nyheter/2019-11-27/-Zlatan-k%C3%B6per-in-sig-i-Hammarby-6678249.html

En sak till det handlar inte om aktieutdelning för det kommer inte att ske här, Hammarby vill nå sportsliga mål till skillnad frän Malmö som räknar varenda krona.

Hammarby har väl typ 1 egen produkt nu. Så de får bli många miljoner ztraffan får investera och massa tid och energi för att uppnå något.

Lycka till.
Citera
2019-11-27, 23:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han kan inte köpa MFF de är inget AB som Zlatanby.
Och där har du svaret, vi är alla medvetna om detta.
Och att han sen spelar för Hammarby.

Dock förstår jag besvikelsen, och håller med om det är tråkigt på många sätt.
Citera
2019-11-27, 23:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hammarby har väl typ 1 egen produkt nu. Så de får bli många miljoner ztraffan får investera och massa tid och energi för att uppnå något.

Lycka till.

varsågod.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sammanstallning-sa-manga-egna-spelare-hade-alla-allsvenska-lag-2019/?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_cam paign=sporten&linkId=77377733&fbclid=IwAR1ztrt5quT NBKCwLxeuVbWCHhAYdnnbjVogwEAwkx-ClIADO0_cCdH6PVM
Citera
2019-11-27, 23:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Hur skulle Zlatan ha tagit sig till Ajax utan MFF?
Citera
2019-11-27, 23:37
Medlem
Citat:

Det kommer inga pengar med honom. Han köper bara aktier.
Citera
2019-11-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det kommer inga pengar med honom. Han köper bara aktier.

Tror folk verkligen att han gav pengar till klubben? Han köpte en andel. De som sålde fick hans pengar. Inte Hammarby. Herregud.
Citera
2019-11-27, 23:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stugman
Från Wiki: Affärsman (om man) eller affärskvinna (om kvinna) är en person som sköter om kontakter och affärsuppgörelser samt ofta innehar en högre post i ett företag och gör affärer med andra företag.

Till saken hör att Zlatan kan bidra till klubben vad ingen annan svensk kan. Genom sitt Instagram-inlägg har han gjort internationell reklam för Hammarby i tiomiljonersklassen, bara genom ett inlägg. Samma dag han gick in.

Hans namn och kontakter kommer få vartenda talang att välja Hammarby före någon annan Allsvensk klubb. Du kommer att se stora profiler på Hammarbys matcher och jag kan lova att folk står i kö redan nu för att erbjuda Zlatan sina tjänster till Hammarbys favör. Free of charge förstås. Zlatan är affärsman av den kalibern att han inte ens behöver gå in med egna pengar för att ta andelar och tjäna pengar. Tänk om någon gav dig aktier till ett värde av 35 miljoner i Vitamin well bara för att du är du. Ja både Zlatan och Beckham är bättre affärsmän än vad dina åsikter (som tur nog inte räknas) någonsin blir.
Jag vet inte om du är ironisk eller lika knäpp som laul och zlatan själva. Skulle en 19 årig talang från säg jönköping gå till hammarby för att zlatan står där och håller låda? Talangerna går dit de får bäst betalt, störst chans att utvecklas och får spela i europa. Hade zlatan gett ett intryck av att vara en sansad och klok person med lojalitet mot klubben och medspelarna så hade det kunnat få en viss effekt,kanske. En xavi-typ. De senaste åren har dock mest varit rena freakshowen fylld av nästan sjukdomsliknande tendenser. Kallar sig för lejon eller pratar om sig själv i tredje person. Attackerar janne anderssons succelandslag, förmodligen grundat i att han själv var ett mästerskapsfiasko efter 2004 med 2016 som hela ems största besvikelse. Dessutom är han inte särskilt populär längre. Och den nästan mytiska auran kring honom ca 2009 har raserats. Både för att han i princip aldrig var bra i de största internationella matcherna som folk minns och det faktum att han nu är 38 år. Som mff supports ordförande sa så är inte zlatan kidsens idol längre. Är man 12 år var man 5 år senaste han spelade i en av de största ligorna.
Citera
2019-11-27, 23:50
Medlem
bagarn29s avatar
Niklas Turner Olovzon, varumärkesexperten:
Citat:
Han har inte en koppling till klubben på det sättet som han hade haft med Malmö FF och [b]han är inte större än Hammarby i Sverige på något sätt.

Jag undrar vad Zlatan säger om detta?
Citera
2019-11-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Niklas Turner Olovzon, varumärkesexperten:

Jag undrar vad Zlatan säger om detta?

Han bryr sig inte. För det handlar bara om att maximera effekten nu. Att trenda nu.

Han har aldrig vårdat sitt namn på sikt. Han lever i nuet. Som ett barn som vill ha uppmärksamhet nu. Vilket är anledningen till att alla affärsverksamheter han har gett sig in i nu är nedlagda.
Citera
2019-11-28, 00:05
Medlem
Zlatan-statyn borde ha bevakning dygnet runt som Gävlebocken, det är en viktig symbolfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in