2019-09-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Utanför min liga? Vad vet du om det, som sagt har dom uppenbarligen swipat på mig för att matcha med mig. Att kvinnor uppvisar ett dåligt beteende var vad mitt inlägg handlade om och vad vi som kollektiv kan göra för att få dom att bete sig som normala människor.

Varför blev du så butthurt din lilla fjolla

Hur är jag butthurt? Är det jag som säger att vi ska sitta och raportera tjejer för att dom inte skriver till en? Visst dom matchar med dig, varje tjej matchar med typ 1000 personer, vad är poängen med att hon ska skriva först till dig om 99.9% av personer skriver till henne först? Och hon är ett swipe iväg från någon som ser bättre ut än dig med en bättre utbildning än dig, som väljer att skriva först..
Citera
2019-09-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag tänker precis så! Är hon intresserad så skriver hon. Jag skriver aldrig först Är ingen idé att fylla hennes inkorg ännu mer.

Fast alltså.. Jag är tjej och jag upplever att killarna är extremt dåliga på att skriva först. Jag brukar vara den som får skriva först för det mesta faktiskt
Citera
2019-09-23, 19:38
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Hur är jag butthurt? Är det jag som säger att vi ska sitta och raportera tjejer för att dom inte skriver till en? Visst dom matchar med dig, varje tjej matchar med typ 1000 personer, vad är poängen med att hon ska skriva först till dig om 99.9% av personer skriver till henne först? Och hon är ett swipe iväg från någon som ser bättre ut än dig med en bättre utbildning än dig, som väljer att skriva först..

Som sagt, butthurt. Varför måste du annars gå till personangrepp som en tjej?
Om dom redan har 1000pers som dom skriver med borde det inte vara dags att pausa Tinder då, istället för att swipa på fler? Eller vill du göra gällande att dom är uppmärksamhets sökande horor kanske

Antingen är du tjej, eller en liten hanrej..
Senast redigerad av Framtyr 2019-09-23 kl. 19:40.
Citera
2019-09-23, 19:40
Medlem
Citat:
Som sagt, butthurt. Varför måste du annars gå till personangrepp som en tjej?
Om dom redan har 1000pers som dom skriver med borde det inte vara dags att pausa Tinder då, eller vill du göra gällande att dom är uppmärksamhets sökande horor

Vart har jag gått till personangrepp? Och det är väl för att det alltid kommer upp något intressant och folk gillar rent generellt och swipa, även om man har många matchningar.
Citera
2019-09-23, 19:43
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Vart har jag gått till personangrepp? Och det är väl för att det alltid kommer upp något intressant och folk gillar rent generellt och swipa, även om man har många matchningar.

Du pratar om mitt utseende och utbildning vilket du inte vet ett piss om. Och har uppenbarligen inte med saken att göra. Varför tjejer aldrig tycks kunna skriva först eller har problem att svara när man skriver till dom gällde saken, detta har tagits upp hundra gånger minst i tråden inte bara utav mig. Min frågeställning var vad vi män kan göra åt detta "problemet". Inte vilken utbildning du har, eller hur ful och töntig du är.
Senast redigerad av Framtyr 2019-09-23 kl. 19:45.
Citera
2019-09-23, 19:55
Medlem
Har haft samma tinderkonto nu i flera år har fått en hel del matchningar ( bor i en storstad ) nu verkar det som att matchningarna börjar sina. Det spelar ingen roll om jag lägger till en bild eller liknande det blir max en matchning på kanske 3-4 dagar nu. Är det så enkelt som att jag har swipat igen hela stan och vad ska man göra i så fall ?
Citera
2019-09-23, 20:07
Medlem
Citat:
Du pratar om mitt utseende och utbildning vilket du inte vet ett piss om. Och har uppenbarligen inte med saken att göra. Varför tjejer aldrig tycks kunna skriva först eller har problem att svara när man skriver till dom gällde saken, detta har tagits upp hundra gånger minst i tråden inte bara utav mig. Min frågeställning var vad vi män kan göra åt detta "problemet". Inte vilken utbildning du har, eller hur ful och töntig du är.

Men det var ju inte dig specifikt jag pratar om. Jag pratar om alla, inklusive mig själv. Jag kan matcha med en tjej och sen välja att inte skriva, sekunden efter så matchar hon med någon som är dubbelt så snygg som jag, bättre utbildning och allt, och den här killen väljer att skriva till henne, varför i helvete skulle hon då skriva till mig? Det är ju inte ens logiskt.

Du kan inte göra något åt problemet och jag har precis förklarat varför. Om killen är tillräckligt snygg så skriver hon möjligtvis först, dom som klagar på att tjejer inte skriver först till dom någonsin, är bara inte tillräckligt snygga för att få den uppmärksamheten, detta är något som aldrig kommer ändras, och hur mycket du raporterar deras profiler eller vad fan du nu gör, så kommer inget hända. Hon är ett swipe iväg från någon bättre än dig som väljer att skriva först istället för dig.
Citera
2019-09-23, 20:12
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Men det var ju inte dig specifikt jag pratar om. Jag pratar om alla, inklusive mig själv. Jag kan matcha med en tjej och sen välja att inte skriva, sekunden efter så matchar hon med någon som är dubbelt så snygg som jag, bättre utbildning och allt, och den här killen väljer att skriva till henne, varför i helvete skulle hon då skriva till mig? Det är ju inte ens logiskt.

Du kan inte göra något åt problemet och jag har precis förklarat varför. Om killen är tillräckligt snygg så skriver hon möjligtvis först, dom som klagar på att tjejer inte skriver först till dom någonsin, är bara inte tillräckligt snygga för att få den uppmärksamheten, detta är något som aldrig kommer ändras, och hur mycket du raporterar deras profiler eller vad fan du nu gör, så kommer inget hända. Hon är ett swipe iväg från någon bättre än dig som väljer att skriva först istället för dig.

Om alla vi som matchar med en tjej/tjejer som vägrar svara på våra medellanden anmäler dessa, finns risken att hon/dom inte får prata med någon alls. Såledess kanske dom blir lite försiktigare med sitt swipande och antal matchningar som hon jagar för att sedan ignorera.

För mig låter det som en win win, för alla parter. Män blir bemöta med respekten dom förtjänar och kvinnor tas ned på jorden igen.
Senast redigerad av Framtyr 2019-09-23 kl. 20:15.
Citera
2019-09-23, 20:46
Medlem
Citat:
Om alla vi som matchar med en tjej/tjejer som vägrar svara på våra medellanden anmäler dessa, finns risken att hon/dom inte får prata med någon alls. Såledess kanske dom blir lite försiktigare med sitt swipande och antal matchningar som hon jagar för att sedan ignorera.

För mig låter det som en win win, för alla parter. Män blir bemöta med respekten dom förtjänar och kvinnor tas ned på jorden igen.

Kommer inte hända
Citera
2019-09-23, 22:03
Bannlyst
Haha fan vad komiskt. Skapar om min profil och får genast typ 15 matchningar då tinder ger varje ny medlem noob-boost. En tjej börjar skriva och vi öppnar med det samma vanliga. Nämner att hon är vacker och vipps tar hon bort mig

Det här är fan mer roligt än sorgligt hur brudar funkar.
Citera
2019-09-23, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Har haft samma tinderkonto nu i flera år har fått en hel del matchningar ( bor i en storstad ) nu verkar det som att matchningarna börjar sina. Det spelar ingen roll om jag lägger till en bild eller liknande det blir max en matchning på kanske 3-4 dagar nu. Är det så enkelt som att jag har swipat igen hela stan och vad ska man göra i så fall ?
Gör som mig. Radera och skapa om. Genast får du många matchningar. Hände mig nyss. Sinade tre veckor för mig och fick 18 matchningar nu på typ en dag.
Citera
2019-09-23, 22:52
Medlem
Tjena jag behöver lite hjälp med mitt tindrande!
Skaffade tinder för första gången, hade rätt många schysta bilder från semestern och skrev en ärlig presentation, och de verkar gå hem, har ca 100 matchningar på några dagar nu.. Hur som helst, har skrivit med flera fina tjejer, vi har pratat om allt möjligt och konversationen är är bra, verkar som de är ömsesidigt och jag får många följdfrågor och intresserade svår osv. Men när vi har pratat några dagar så känns det som man kommer in i en "kompis-konversation" ungefär Hej hur är det, har du haft det bra idag" konverstioner, och visste det är ju trevligt men hur kommer msn vidare och frågar om man skulle tex ta en fika/öl ellrr hitta på något? Jag har jag flera som det känns som de kommer rinna ur sanden om man inte gör något snart! Har ni några tips? Ska man vara good guy och prata om väder och vind innan man går på frågan om att träffas eller vad föredrar tjejer? Man vill inte vara för på heller, och lära känna varandra innan antar jag är en bra början?
Senast redigerad av mediorer 2019-09-23 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in