2020-01-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Jag fick en matchning för någon dag sedan. Det stod att det var tack vare boost. Själva boosten körde jag en vecka före aktuell match. Jag frågade tjejen ifråga vilken dag hon swipade höger på mig och då sa hon ”idag” och att hon skaffade Tinder ”idag”. Denna tjej fanns med andra ord inte ens på Tinder när jag boostade. Och ändå säger Tinder att det är tack vare boost.

Jävla bluff 😂

Att Tinder bara har nerver att bedra sina kunder så. Antipatier mot Tinder börjar öka.
Citera
2020-01-22, 01:39
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Jag fick en matchning för någon dag sedan. Det stod att det var tack vare boost. Själva boosten körde jag en vecka före aktuell match. Jag frågade tjejen ifråga vilken dag hon swipade höger på mig och då sa hon ”idag” och att hon skaffade Tinder ”idag”. Denna tjej fanns med andra ord inte ens på Tinder när jag boostade. Och ändå säger Tinder att det är tack vare boost.

Jävla bluff 😂

När jag körde en boost så var det fortfarand separat fördelat dvs. det kom in både sådana som var tack vare den boosten och andra som inte var det.

Frågan här blir snarare varför du tycks lita mer på någon tinderbrud som har ett egenintresse av att framställa sig mer pryd för dig och som att hon inte alls är en kukslyna som hängt på Tinder sedan tidernas begynnelse utan hon har precis skaffat Tinder och bara var där en enda dag och sen råkade hon matcha med dig?

Skulle säga att det kommer vara ett större problem i ditt liv ifall du tar kvinnor på orden än ifall någon dejtingsajt rånar dig på en värdelös extrafunktion för 75 spänn.
Citera
2020-01-22, 11:21
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Själva Tinder-appen måste väl vara den sämsta dejtingappen som någonsin utformats.

På Badoo som visserligen har mycket sämre utbud så har man i alla fall mer kontroll över sin upplevelse på appen, samt att man kan gå utanför matchingsfunktionen och faktiskt se hur många aktiva användare som finns i ditt område.

Jag fick precis 50 matchningar/gillningar den första helgen som jag använde Tinder. De följande tre veckorna så har jag fått 0 matchningar eller "gillningar". Det känns ju lite märkligt att ha fått 50 på en helg och sedan efter det 0 under flera veckor? Det är ju svårt att veta vad det beror på. Om appen "sorterat" bort mig eller om det faktiskt inte finns fler användare som är aktiva och intresserade i närheten.

Jag hade en väldig tur och några av de tjejerna jag började snacka med och sen träffade var riktigt trevliga och passade mig perfekt. Men man blir ju lite fundersam över hur appen fungerar.
Citera
2020-01-22, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
När jag körde en boost så var det fortfarand separat fördelat dvs. det kom in både sådana som var tack vare den boosten och andra som inte var det.

Frågan här blir snarare varför du tycks lita mer på någon tinderbrud som har ett egenintresse av att framställa sig mer pryd för dig och som att hon inte alls är en kukslyna som hängt på Tinder sedan tidernas begynnelse utan hon har precis skaffat Tinder och bara var där en enda dag och sen råkade hon matcha med dig?

Skulle säga att det kommer vara ett större problem i ditt liv ifall du tar kvinnor på orden än ifall någon dejtingsajt rånar dig på en värdelös extrafunktion för 75 spänn.

Jag vettefan. Tjejen i fråga är en blyg och tillbakadragen tjej. Jag misstänker att hon har asperger. Hon har aldrig fått uppmärksamhet från en kille enligt henne själv då hon har stora problem att föra normala samtal. Det går hyfsat i text, men IRL är det som att prata med en vägg. Utifrån det så litar jag på henne. Hon verkar inte vara så insatt i det game både killar och tjejer kör med.

Jo jag har träffat henne. Det var den märkligaste dejt jag gått på. Inte ett pip sa hon. Vettefan om jag orkar träffa henne mer. Okej om dom är blyg, det är ändå lite charmigt, men ett samtal ska ändå gå att föras.
Citera
2020-01-22, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyska-latsdrag
Själva Tinder-appen måste väl vara den sämsta dejtingappen som någonsin utformats.

På Badoo som visserligen har mycket sämre utbud så har man i alla fall mer kontroll över sin upplevelse på appen, samt att man kan gå utanför matchingsfunktionen och faktiskt se hur många aktiva användare som finns i ditt område.

Jag fick precis 50 matchningar/gillningar den första helgen som jag använde Tinder. De följande tre veckorna så har jag fått 0 matchningar eller "gillningar". Det känns ju lite märkligt att ha fått 50 på en helg och sedan efter det 0 under flera veckor? Det är ju svårt att veta vad det beror på. Om appen "sorterat" bort mig eller om det faktiskt inte finns fler användare som är aktiva och intresserade i närheten.

Jag hade en väldig tur och några av de tjejerna jag började snacka med och sen träffade var riktigt trevliga och passade mig perfekt. Men man blir ju lite fundersam över hur appen fungerar.

Det är en noobboost som håller i sig i 48 timmar efter att man startat en profil så man kommer upp väldigt ofta för tjejer sen försvinner den boosten och du kommer nästan aldrig upp för tjejer.

Konstigt att du inte får en enda like efteråt bara... några likes ska man fortsätta få men inte i närheten av första 2 dygnen.
Citera
2020-01-22, 16:15
Medlem
Någon som kan bekräfta detta?

Om jag ställer in ålder 25-35 på de tjejer jag vill se i min kortlek. Betyder det att jag endast visas i denna åldersgrupp? Eller visas jag i övriga åldrar också om det är så att dessa ställt in min egen ålder?
Citera
2020-01-22, 17:04
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Om jag ställer in ålder 25-35 på de tjejer jag vill se i min kortlek. Betyder det att jag endast visas i denna åldersgrupp? Eller visas jag i övriga åldrar också om det är så att dessa ställt in min egen ålder?
Kan inte bekräfta, men vore möjligen ologiskt om du visades för de som inte ställt in din ålder eftersom det aldrig kan bli en match. Det är förstås tänkbart att dessa personer kan ändra till din ålder och då vore det praktiskt om du även visades för dessa trots att de inte har din ålder inställd.
Senast redigerad av lakritc 2020-01-22 kl. 17:06.
Citera
2020-01-25, 13:17
Medlem
SeanPenns avatar
Hur oskön är den här profilen på en skala 1-10?

https://imgur.com/a/UVAUiMe
Citera
2020-01-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Hur oskön är den här profilen på en skala 1-10?

https://imgur.com/a/UVAUiMe

En 9:a helt klart. Riktigt osnyggt sätt att skryta om sina bedrifter på. Jag vill inte låta som den typiska jante-svensken men ärligt talat, skrytet i samband med dessa fula jävla emjoiis gör mig spyfärdig haha
Citera
2020-01-25, 14:56
Medlem
Citat:
Någon som kan bekräfta detta?

Folk som av någon anledning redan har dig i sin kortlek från när du byter, kommer ha kvar dig tills de får chansen att svepa på dig. Dessa är relativt få dock. Från och med bytet däremot så kommer alla nya som får dig till sin kortlek vara 25-35. Dvs. ingen utanför detta åldersintervall kommer att kunna se dig (såvida det inte finns någon ny galen guld-fördel som jag missat... )
Citera
2020-01-25, 16:46
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
En 9:a helt klart. Riktigt osnyggt sätt att skryta om sina bedrifter på. Jag vill inte låta som den typiska jante-svensken men ärligt talat, skrytet i samband med dessa fula jävla emjoiis gör mig spyfärdig haha

Kvinnohaaaaat!

Beredd att hålla med. Det är möjligt att nämna olika bedrifter och skryta ifall man samtidigt gör det med finess och humor på ett charmigt vis. Zlatan har lyckats med det några gånger.

Men det där är ju bara en sån klassisk thot som vill godhetssignalera och besitter noll självdistans. Bitch, ingen bryr sig ifall du är vegan och du behöver inte nämna det i varannan mening. Såg att hon också var med att organisera metoo-evenemang i Sverige. Tala om varningsklockor på henne.
Citera
2020-01-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Kvinnohaaaaat!

Beredd att hålla med. Det är möjligt att nämna olika bedrifter och skryta ifall man samtidigt gör det med finess och humor på ett charmigt vis. Zlatan har lyckats med det några gånger.

Men det där är ju bara en sån klassisk thot som vill godhetssignalera och besitter noll självdistans. Bitch, ingen bryr sig ifall du är vegan och du behöver inte nämna det i varannan mening. Såg att hon också var med att organisera metoo-evenemang i Sverige. Tala om varningsklockor på henne.

Sliddjuren förtjänar att hatas

Ser jag en mer brud som älskar att skratta, resa, hundar & typ vin så skjuter jag mig alltså. Vad är det för fel på dessa brudar?
Är uppe i en cirka 30 dejter via tinder nu. Det finns ärligt talat inga tjejer som lämpar sig som flickvänner på denna appen. Kanske beror det på mig dock, att jag by default har en negativ inställning till tjejerna just pga att jag träffar de via Tinder, men vet inte riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in