Citat:
Ursprungligen postat av
socialkontroll
Skriver tjejer aldrig först? Jag har gjort det till en grej att bara swipea, och istället vänta ut de matchningar jag får och låta dem öppna konversationen. Jag föreställer mig att det bara rasslar in meddelanden hos alla tjejer och på ett sätt känns det meningslöst att bara vara en i deras sedan tidigare överfyllda inkorg. Problemet är bara att det ytterst sällan händer (om ens nånsin) att en tjej skriver första meddelandet.
Vad är era erfarenheter av detta? Händer det någonsin att tjejen tar initiativet och vad kan man göra med sin profil för att detta ska ske oftare?
Det händer lite då och då. Alltid ett bra tecken, men ibland måste man själv skriva först också. Tjejer gillar när man tar initiativ. Jag brukar vänta ett par timmar upp till en dag efter en matchning innan jag skriver, så de ges tillfälle att skriva först.
Det man bör ha i sin profil är någon form av beskrivning eller text som inbjuder till kommentar, som de kan använda i sitt öppningsmeddelande. Gärna något kul eller snitsigt som tyder på att du har självdistans, eller något harmlös men tydlig åsikt om något som tjejen kanske är för eller emot.