2019-09-22, 23:16
Medlem
Götepallbocks avatar
Hänt flera gånger att tjejer skrivit först, dock är det väl dem som kanske är snäppet under vad gäller liga men hänt att nån riktigt goding med skrivit först!
Dock är det nog storstad som gäller för att det ska trilla in rikligt med matchningar.. :/
Citera
2019-09-23, 05:02
Medlem
Finns inget som dödar ens tro på kärlek & att kunna hitta en partner så som Tinder kan.
Citera
2019-09-23, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialkontroll
Skriver tjejer aldrig först? Jag har gjort det till en grej att bara swipea, och istället vänta ut de matchningar jag får och låta dem öppna konversationen. Jag föreställer mig att det bara rasslar in meddelanden hos alla tjejer och på ett sätt känns det meningslöst att bara vara en i deras sedan tidigare överfyllda inkorg. Problemet är bara att det ytterst sällan händer (om ens nånsin) att en tjej skriver första meddelandet.

Vad är era erfarenheter av detta? Händer det någonsin att tjejen tar initiativet och vad kan man göra med sin profil för att detta ska ske oftare?

Mina senaste 3 träffar har varit brudarna som skrivit till mig först.
Swipa jag allt varje dag har jag nog nästan alltid en tjej som skriver till mig först i veckan. Dock ignorerar jag ju dom som ser ut som skit.

Kör med 2 st bilder och är inte ens uppklädd. Jobb kläder och gym kläder.
Har bara emojis på bion.
Verkar gå hem antar jag
Citera
2019-09-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det där är fan löjligt. Feministmongon som rapporterar? Fick du något meddelande om det och vad stod det där?

Fick inget meddelande eller varning över huvud taget. Skulle öppna appen och då var jag utloggad. Loggade in och då stod det att mitt konto var spärrat pga dåligt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Seriöst...

Men fick du någon respons under den tiden profilen var uppe?

Fan får skaffa Plus och testa i någon stad.

Alltså respons från folk jag matchade med? Fick väl kanske två matchningar på den korta tiden som jag skrev med, men hann inte se om jag fick nåt svar eftersom jag blev blockad.
Citera
2019-09-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialkontroll
Skriver tjejer aldrig först? Jag har gjort det till en grej att bara swipea, och istället vänta ut de matchningar jag får och låta dem öppna konversationen. Jag föreställer mig att det bara rasslar in meddelanden hos alla tjejer och på ett sätt känns det meningslöst att bara vara en i deras sedan tidigare överfyllda inkorg. Problemet är bara att det ytterst sällan händer (om ens nånsin) att en tjej skriver första meddelandet.

Vad är era erfarenheter av detta? Händer det någonsin att tjejen tar initiativet och vad kan man göra med sin profil för att detta ska ske oftare?
Det händer lite då och då. Alltid ett bra tecken, men ibland måste man själv skriva först också. Tjejer gillar när man tar initiativ. Jag brukar vänta ett par timmar upp till en dag efter en matchning innan jag skriver, så de ges tillfälle att skriva först.

Det man bör ha i sin profil är någon form av beskrivning eller text som inbjuder till kommentar, som de kan använda i sitt öppningsmeddelande. Gärna något kul eller snitsigt som tyder på att du har självdistans, eller något harmlös men tydlig åsikt om något som tjejen kanske är för eller emot.
Citera
2019-09-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Jag tror seriöst att allt det där bara är bullshit. Sanningen är att man syns för aktiva brudar hela tiden. Har man 0 likes så har helt enkelt 20-30 talet brudar helt enkelt swipat vänster på dig. Har t.ex. haft min tinder nu i tre veckor och det går segt som sirap jämfört med från början. Helt plötsligt matchade jag direkt med en sån där catfish. Så visst fan syns man fortfarande...
Nä det är inte BS. Tinder reglerar hur mycket du visas. Du visas fortfarande för folk, men inte alls i samma uträckning som i början, då din ELO-rating bestämdes. Sen visades du i större uträckning men för de som Tinder ansåg är samma nivå. Men du swipade nog bort de flesta. Rent generellt minskar också frekvensen då tanken är att du ska bli lite sugen att köpa plus/gold eftersom du blivit lite beroende av den initiala bekräftelsen ("instant gratification") från matchningarna.
Citera
2019-09-23, 11:12
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Fick inget meddelande eller varning över huvud taget. Skulle öppna appen och då var jag utloggad. Loggade in och då stod det att mitt konto var spärrat pga dåligt beteende.

Garanterat inte blivit spärrat om du var en tjej som hade det som önskemål.
Citera
2019-09-23, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Nä det är inte BS. Tinder reglerar hur mycket du visas. Du visas fortfarande för folk, men inte alls i samma uträckning som i början, då din ELO-rating bestämdes. Sen visades du i större uträckning men för de som Tinder ansåg är samma nivå. Men du swipade nog bort de flesta. Rent generellt minskar också frekvensen då tanken är att du ska bli lite sugen att köpa plus/gold eftersom du blivit lite beroende av den initiala bekräftelsen ("instant gratification") från matchningarna.
Fast det där är bara ett luftslott som du kommer med utan några som helst belägg.
Citera
2019-09-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Garanterat inte blivit spärrat om du var en tjej som hade det som önskemål.

Haha nä då hade man blivit överöst av meddelanden!
Citera
2019-09-23, 12:46
Medlem
Citat:
Fast det där är bara ett luftslott som du kommer med utan några som helst belägg.
Okej, lev i din egna lilla värld då. Jag repeterar bara information baserat min egen erfarenhet och den allmänt vedertagna slutsatsen om hur Tinder fungerar.
Citera
2019-09-23, 13:08
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det händer lite då och då. Alltid ett bra tecken, men ibland måste man själv skriva först också. Tjejer gillar när man tar initiativ. Jag brukar vänta ett par timmar upp till en dag efter en matchning innan jag skriver, så de ges tillfälle att skriva först.

Det man bör ha i sin profil är någon form av beskrivning eller text som inbjuder till kommentar, som de kan använda i sitt öppningsmeddelande. Gärna något kul eller snitsigt som tyder på att du har självdistans, eller något harmlös men tydlig åsikt om något som tjejen kanske är för eller emot.

Fast jag tänker så att; är en tjej verkligen intresserad av en så skriver hon först. Är ingen idé att vara en i mängden i hennes inkorg.
Är hon intresserad av mig så skriver hon först, annars så är hon inte det. Ett lätt sätt att hitta de tjejerna som det faktiskt kan bli något med. Jag skriver aldrig först som kille.

Och är hon endast intresserad utav en när man tar ”intiativ” och skriver först, så kan ju inte det intresset vara så starkt? Om det försvinner av en sådan liten sak.
Citera
2019-09-23, 13:09
Citat:
Det har faktiskt hänt att tjejer skrivit först även om det är väldigt sällan. Upplevde att det hände några gånger då jag ha de tinder plus / gold.

Men det stämmer att det inte är någon idé att skriva först till en tjej. Har hon ett stort intresse för dig så kommer hon skriva först. Att börja skriva kommer till 70 % chans inte leda till något.

Jag tänker precis så! Är hon intresserad så skriver hon. Jag skriver aldrig först Är ingen idé att fylla hennes inkorg ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in