2019-07-21, 16:05
Medlem
Krappfiskarns avatar
Mycket botar på sistone, fått en 7-8 likes från trevliga kvinnor vid namn "Angela", "Dawn", "Lindsay", "Mary" med en bild och ingen text.
Citera
2019-07-21, 17:02
Medlem
SayKriss avatar
Nybliven singel och nu skaffat Tinder Plus, har tidigare bara haft vanlig konto. Märkt att det har tillkommit en del nya funktioner.
Hur funkar det här med läskvitton? Kan alla välja aktivera läskvitton eller kan bara Plus och Goldmedlemmar göra det?
Vill inte att tjejerna ska kunna upptäcka att jag har Pluskonto (tjejerna stämplar en som en riktig casanova eller player då).
Någon som vet?
Citera
2019-07-21, 18:17
Medlem
Hur upplever folk att tinder fungerar på sommaren? Själv tycker jag det är otroligt trögt.. kan ju bero på var man är någonstans naturligtvis.
Citera
2019-07-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey
Dags för utvärdering! Har haft Tinder en vecka nu.

40 likes
20 matchningar
2 dejter (båda vill ses igen)

Tycker det flyter på bra. Hade verkligen noll förhoppningar om att Tinder skulle funka för mig efter att ha följt den här tråden ett bra tag. Med facit i hand är det den klart bästa dejting- appen/sidan jag provat.

Ett minus för mig som vanlig knegare är att de flesta tjejerna verkar vara högutbildade (blev bl.a. dissad tvärt av en vrålsnygg läkare när jag berättade vad jag jobbade med). Hur ser det ut på Badoo, är det mer ”knegare” där tro?

Det där låter som otroligt bra siffror. Bor du i en storstad? Att kunna få till två dejter på en vecka låter helt overkligt för en som aldrig har varit på en dejt.

Jag har bestämt mig för att låta mitt Tinderkonto bara ligga så som det är för nu, och regga mig om igen till sensommaren eller hösten. Då har jag förhoppningsvis fått några bättre bilder på mig själv, och jag kommer nog se lite bättre ut eftersom min viktnedgång som jag konstant jobbar på gör att man får bättre ansiktsdrag.
Citera
2019-07-21, 18:46
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

40 likes
20 matchningar

Tycker det flyter på bra. Hade verkligen noll förhoppningar om att Tinder skulle funka för mig efter att ha följt den här tråden ett bra tag. Med facit i hand är det den klart bästa dejting- appen/sidan jag provat.

Ett minus för mig som vanlig knegare är att de flesta tjejerna verkar vara högutbildade (blev bl.a. dissad tvärt av en vrålsnygg läkare när jag berättade vad jag jobbade med). Hur ser det ut på Badoo, är det mer ”knegare” där tro?

Vad sa hon?
Citera
2019-07-21, 19:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ett minus för mig som vanlig knegare är att de flesta tjejerna verkar vara högutbildade (blev bl.a. dissad tvärt av en vrålsnygg läkare när jag berättade vad jag jobbade med).
Äntligen något intressant i tråden!
Hur är det för andra? Många sådana matchningar?
Min erfarenhet är inte att många skulle vara högutbildade, men jag kanske inte använde mig av tillräckligt seriösa bilder eller så hade jag otur med kortleken.

Om det är många högutbildade kanske det beror på att man inte hunnit satsa på förhållanden medan man pluggat. Om man är högutbildad och söker något seriöst kan man dock fråga sig varför man använder en så ytlig och i grunden oseriös app som Tinder. Måste ju för en högutbildad person finnas bättre sätt att hitta folk på, exempelvis genom olika kontaktnät och vänners vänner. Går man inte ut och rör sig i offentliga miljöer? Använder man appen på grund av den barnsliga nyfikenheten att mannen i livet kan finnas bakom nästa svep; ungefär som pensionärer i tobaksbutiker som fortsätter köpa lotter eftersom chansen att bli miljonär alltid finns. Eller är det helt enkelt ett roligt tidsslöseri utan ambitioner att hitta någon särskild?

Som sagt, kul med något substantiellt att diskutera!
Senast redigerad av lakritc 2019-07-21 kl. 19:21.
Citera
2019-07-21, 19:21
Medlem
Citat:

40 likes
20 matchningar

Tror det är många dysterkvistar i tråden som är bittra. Dock innebär ju en dejt inte alltid ett positivt resultat men en bra början 😁. Bor ju inte i sthlm eller annan storstad, men upplever att många kvinnor i sthlm har fina titlar på engelska i presentationen, men översätter man detta är det inte så flashigt 😁
Citera
2019-07-21, 19:42
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Det där låter som otroligt bra siffror. Bor du i en storstad?
Nej, mellanstor stad, topp-10. Jag är däremot ”medelålders”, vilket kanske förbättrar förutsättningarna för min del.
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Vad sa hon?
Inget alls. Hon blev knäpptyst.
Citera
2019-07-21, 20:29
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Inget alls. Hon blev knäpptyst.

vad jobbar du med?
Citera
2019-07-21, 21:52
Medlem
Vafan råkade ut för min första "unmatch" nu sen jag började för ungefär en vecka sen. I mitt tycke var hon ganska söt och jag hade gärna träffat henne, men samtidigt var hon ändå under min "nivå" vad gäller utseende så jag kan ju inte hjälpa att bli lite förvånad och sur när det skedde. Problemet är väl att även medelsnygga tjejer som denna får säkert otroligt många matchningar med 10-poängskillar. Fan, jag hatar att det ska vara så svårt för unga killar medan tjejer har det hur lätt som helst.
Citera
2019-07-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Fixade precis en Tinderprofil. Har dock inte orkat lägga upp någon bild eller presentation ännu, så min profil är helt tom. Dock så har jag redan matchat med en tjej. Känns lite skumt att få en match trots att man har en helt tom profil. Är det ett fejkkonto jag råkat ut för? Hon har bara en bild och hennes presentation är väldigt kort typ "jag gillar hundar och träning". Måste helt klart vara fejk, eller?
Ärligt talat, vad tror du själv?
Citera
2019-07-22, 07:05
Medlem
Tillbaka till tinder.

Fått mina första matchningar, men inte har jag skrivit till dom ännu. Under nattsömnen har en tjej skrivit till mig; ”hej lufttork, tror seriöst att tinder buggar för mig, ser att jag får notice. Men ser ingen som skrivit, var det du? Adda mig på snapchat heter xxxxxx där”

Jag är så säker på detta att jag kan sätta min nästa lön på två saker, 1: hon är inte den hon utger sig för att vara på tinder. 2: på snapchat vill hon ha pengar för att visa sig naken. Det brukar vara så när en tjej skriver och direkt föreslår snapchat utan att ha skrivit mer än första kontakt på tinder.

Hände mig ett par gånger under en månads användande av tinder för ett år sedan.

Har detta hänt er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in