Citat:
Ursprungligen postat av
RobocoprahWinfrey
Ett minus för mig som vanlig knegare är att de flesta tjejerna verkar vara högutbildade (blev bl.a. dissad tvärt av en vrålsnygg läkare när jag berättade vad jag jobbade med).
Äntligen något intressant i tråden!
Hur är det för andra? Många sådana matchningar?
Min erfarenhet är inte att många skulle vara högutbildade, men jag kanske inte använde mig av tillräckligt seriösa bilder eller så hade jag otur med kortleken.
Om det är många högutbildade kanske det beror på att man inte hunnit satsa på förhållanden medan man pluggat. Om man är högutbildad och söker något seriöst kan man dock fråga sig varför man använder en så ytlig och i grunden oseriös app som Tinder. Måste ju för en högutbildad person finnas bättre sätt att hitta folk på, exempelvis genom olika kontaktnät och vänners vänner. Går man inte ut och rör sig i offentliga miljöer? Använder man appen på grund av den barnsliga nyfikenheten att mannen i livet kan finnas bakom nästa svep; ungefär som pensionärer i tobaksbutiker som fortsätter köpa lotter eftersom chansen att bli miljonär alltid finns. Eller är det helt enkelt ett roligt tidsslöseri utan ambitioner att hitta någon särskild?
Som sagt, kul med något substantiellt att diskutera!