2019-09-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Tror du inte? När jag flyttade ihop med min numera man- inte sambo så betalade jag hälften av alla räkningar, där huslån ingick, sen sålde han, vi köpte ett annat, gemensamt hus, där båda står som ägare, fortfarande samma, man betalar hälften..
Ja, madame Anna är kokt, rökt och stekt om Roberto lämnar boet..

Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Ser att hela den svenska kändiseliten är bjuden på festfixaren Micael Bindefelds 60-års kalas. Hemlig resa till Tel Aviv med chartrat plan och allt.
Kändisar som Camilla Läckberg, Carola Häggqvist, Pernilla Wahlgren, Ebba Bush Thor, Lisa Nilsson, Måns Herngren, Charlotte Perelli, Lena Philipson m. fl....
Men, det fattas väl någon?
Mona Sahlin? Nej Mona är också bjuden...

Åhh nej!! Han har visst glömt att bjuda Anna Book, eller...?

Ähh...säkert har Anna bara tackat nej till festen p.g.a professionella skäl då hon har viktigare saker att stå i, typ kolla att gräsmattan rullas ut med den gröna sidan upp...

Så klart att hon avbokat detta hon gick ut på en live och berättade att hon minsann var bjuden på alla dessa fester men hon valde att tacka nej för hon vill inte!!! Men är det kanske så att hon inte är bjuden, skit vad det svider i skinnet att inse att hon inte är erbjuden detta denna världsstjärna hon Är! 🤔
Citera
2019-09-18, 21:24
Medlem
Musslis avatar
Har de rullar ut gräsmattor nu, på hösten? Den gräsmattan lär vara trött till våren...
Citera
2019-09-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Ser att hela den svenska kändiseliten är bjuden på festfixaren Micael Bindefelds 60-års kalas. Hemlig resa till Tel Aviv med chartrat plan och allt.
Kändisar som Camilla Läckberg, Carola Häggqvist, Pernilla Wahlgren, Ebba Bush Thor, Lisa Nilsson, Måns Herngren, Charlotte Perelli, Lena Philipson m. fl....
Men, det fattas väl någon?
Mona Sahlin? Nej Mona är också bjuden...

Åhh nej!! Han har visst glömt att bjuda Anna Book, eller...?

Ähh...säkert har Anna bara tackat nej till festen p.g.a professionella skäl då hon har viktigare saker att stå i, typ kolla att gräsmattan rullas ut med den gröna sidan upp...

Hela Sveriges artistelit är bjuden på kalaset.

Men Märsta-Annas inbjudan kom säkert bort på posten. Eller så hade hon "inte tid"
Citera
2019-09-18, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake

Men Märsta-Annas inbjudan kom säkert bort på posten. Eller så hade hon "inte tid"
Usch höstrusk o elände sätter stopp för malligaAnna...fransarna kan flyga av vid minsta lilla vindpust.
Citera
2019-09-18, 23:51
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Har de rullar ut gräsmattor nu, på hösten? Den gräsmattan lär vara trött till våren...

Ja det verkar ju mycket märkligt. Naturen går ner i viloläge och då slänger de på gräs som höver ljus och värme.
Varför sa man inte ifrån på affären där de köpte gräset? Det hade varit bättre de köpt konstgräs i så fall.
Så där går det när stadsbor som knappt ens sett en blomma i vilt tillstånd ska låtsas vara torpare.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-09-18 kl. 23:54.
Citera
2019-09-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja det verkar ju mycket märkligt. Naturen går ner i viloläge och då slänger de på gräs som höver ljus och värme.
Varför sa man inte ifrån på affären där de köpte gräset? Det hade varit bättre de köpt konstgräs i så fall.
Så där går det när stadsbor som knappt ens sett en blomma i vilt tillstånd ska låtsas vara torpare.

Ha, butiken vill väl sälja förstås. Till våren står Tunnan och Halmpyntet i butiken igen och Tunnan kommer på sitt charmerande sätt kräva pengarna tillbaka för deras sönderfrusna gräsrullar. Butiken kommer vägra och Tunnan kommer föreslå den ett sammarbeta "they can't refuse" i utbyte mot nytt träd...😆
Citera
2019-09-19, 00:14
Medlem
Har de köpt gräsmatta på rulle, som de rullar ut nu i mitten på September?

När man inte trodde att tunnan kunde bli mer ointelligent
Citera
2019-09-19, 00:50
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Ha, butiken vill väl sälja förstås. Till våren står Tunnan och Halmpyntet i butiken igen och Tunnan kommer på sitt charmerande sätt kräva pengarna tillbaka för deras sönderfrusna gräsrullar. Butiken kommer vägra och Tunnan kommer föreslå den ett sammarbeta "they can't refuse" i utbyte mot nytt träd...😆
Citat:
Har de köpt gräsmatta på rulle, som de rullar ut nu i mitten på September?

När man inte trodde att tunnan kunde bli mer ointelligent
Det är inte ofta det händer men nu måste jag komma till Stolledanarnas försvar.

Tidig höst är perfekta tiden att rulla ut gräsmatta (been there, done that). Med utrullad gräsmatta är det absolut värsta som kan hända att den torkar ut innan rötterna hunnit växa ner från "det rullade" till underlaget. Hösten är, som vi alla vet, en ganska regnig period. Då behöver man alltså inte vattna konstant som man skulle behövt om man gjort det tidigare och sommaren varit het och torr. Dessutom hade grannarna då fått rycka in och sköta vattningen dagligen eftersom familjen befann sig i la segunda casa. Och har man (som de har) egen brunn vill man vara liiite försiktig med vattenförbrukningen.

Så för en gångs skull ett klokt beslut.

Sedan har Anna förstås även installerat automatiska vattenspridare över hela tomten för framtida behov.
Citera
2019-09-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendetta
Usch höstrusk o elände sätter stopp för malligaAnna...fransarna kan flyga av vid minsta lilla vindpust.

Haha, ja den vindpusten behöver inte vara stor
Citera
2019-09-19, 01:18
Medlem
Citat:

Lutar mer åt att hon inte är bjuden. Det får vi
garanterar läsa mer om
Citera
2019-09-19, 05:57
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Tror du inte? När jag flyttade ihop med min numera man- inte sambo så betalade jag hälften av alla räkningar, där huslån ingick, sen sålde han, vi köpte ett annat, gemensamt hus, där båda står som ägare, fortfarande samma, man betalar hälften..
Ja, madame Anna är kokt, rökt och stekt om Roberto lämnar boet..

Jag skrev att hon inte står på lånen. Hon är inte låntagare för bostadslånen. Hon är ju inte ägare till fastigheten. Att betala hälften av räkningarna är en helt annan sak. Men det gör hon inte heller. Hon har inga pengar till det. Stekt är hon.
Citera
2019-09-19, 07:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Det är inte ofta det händer men nu måste jag komma till Stolledanarnas försvar.

Tidig höst är perfekta tiden att rulla ut gräsmatta (been there, done that). Med utrullad gräsmatta är det absolut värsta som kan hända att den torkar ut innan rötterna hunnit växa ner från "det rullade" till underlaget. Hösten är, som vi alla vet, en ganska regnig period. Då behöver man alltså inte vattna konstant som man skulle behövt om man gjort det tidigare och sommaren varit het och torr. Dessutom hade grannarna då fått rycka in och sköta vattningen dagligen eftersom familjen befann sig i la segunda casa. Och har man (som de har) egen brunn vill man vara liiite försiktig med vattenförbrukningen.

Så för en gångs skull ett klokt beslut.

Sedan har Anna förstås även installerat automatiska vattenspridare över hela tomten för framtida behov.

Hm, du kanske har rätt. Jag bor högre upp i landet och vi hade i princip frost i natt och det var utifrån sådant jag tänkte det blir tokigt med en gräsmatta som behöver tid på sig att fästa i jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in