2019-09-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Senaste inlägget om Bowie var ju otroligt målande för hur CW resonerar. Kanske vi kunde bidra med lite andra exempel på hennes dubbelmoral. Det finns ju ett antal vid det här laget.

Ni är mer än välkomna att komma med tips! ✊

Allting handlar om Cissi Wallin!
Citera
2019-09-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jag sätter en månadslön på att CW den senaste halvtimmen har lusläst, och övertolkat samtliga inlägg i tråden från senaste dygnet, för tredje gången bara idag... Stackars Virren, som fick hela sitt liv raserat av denna flicka.

Hon är en vuxen kvinna, inte ens en ung kvinna. Fan vad trött jag blir på denna ständiga eländiga kvinnosyn som återkommer i tråden.
Tycker inte heller hon kan övertolka tråden, vi diskuterar på fullt allvar om hon är psykopat, narcissist, har borderline osv, dock av en anledning.
Men anledningen är inte att hon är en ”stackars liten trasig flicka” utan att hon hänsynslöst förtalar och hänger ut framförallt kvinnor till höger och vänster och har förstört en mans liv och karriär samt hans fru och barns, använder sexualbrottsoffer som nån slags legosoldater för egen vinning mm mm.
Citera
2019-09-18, 20:19
Medlem
Ursäkta men Cissi är själv en riktigt slemmig typ enligt egen utsago. Berättelserna om Virtanen som kom fram (kommentarer mest) var alla gamla, inte från nutid. Och jo, det var enbart pga hennes fans satte sådant tryck på Aftonbladet som dom kickade honom. Dom föll för trycket.

Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Nja han har förtjänat ihop det, en riktigt slemmig typ som det pratats mycket om sedan länge inom mediavärlden. Du tror väl inte att AB kickade honom enbart pga Cissis historia?
Citera
2019-09-18, 20:27
Medlem
Jag vet inte vad du menar med hennes relationer? Hon har väl ett stabilt äktenskap sedan många år.
Är du säker på att du inte pratar om ditt ex igen?

Politiska ledare i allmänhet? Jag har bara pratat om sektledare, inte jämfört alla politiska ledare med psykopater.

Persbrandt har väl heller inte direkt varit en fungerande människa men det hör ju inte hit...

Jag ser att hon narcissistiskt målar upp en perfekt bild för att få lojala följare. Glöm inte vilka följarna är och i vilket forum (feminismens) hon vill bli beundrad i.
Dagens västerländska feminism och Metoo målar upp kvinnan som ett offer som alltid talar sanning och män som förövare. Hon är perfekt enligt sina följare. Blondinbella har inte direkt samma status hos dessa följare. Inte heller kvinnor som är allmänt framgångsrika och verkar lyckliga, iallafall utåt.
För att bli en stjärna på den här scenen måste man som kvinna spela offer.

Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Nu gör du ett antagande om att jag ser männen som svin, vilket jag inte gör. Alla de tre männen du radar upp är tre separata fall. Virtanen och Persbrandt t.ex. har haft en tendens att spåra ur vid massa kokain/alkohol i blodet. Sen utanför detta inte haft problem med att vara fungerande människor.

Sen är alla "ledare" för politiska rörelser automatiskt insatta för att hamna i centrum, få uppmärksamhet, driva sin linje osv. Misstolka inte det för psykopati. Det är att besitta hög intelligens för grupp-psykologi. Vilket du måste ha om du ska bli någonting inom politiken.

Utifrån det hon skriver så ser jag det absolut som ett borderline-fall. Kan även instämma på psykopatspåret givetvis. Dock ser jag ganska bristande kontroll och egen vinning i hennes agerande. Jag ser inte att hon narcissistiskt målar upp en perfekt bild för att få följare. Jag ser inte att hon trampar snett med lagen mer än förtalsrättegången. De flesta psykopater har en rad lagöverträdelser som börjar vid tidig ålder. Det verkar inte vara brott för egen stimuli. Utan mer brott för att få uppmärksamhet. Provokationer för att röra om och hamna i centrum. Problem med känsloreglage och ett destruktivt leverne som följdsjukdom.

Jag ser en person med bristande kontroll, självdestruktiv och borderline-förhållande till relationer. Hade hon varit mer vinningsberäknande i halvkriminella gärningar samt också lyckats uppehålla en fasad för att inte avslöjas hade jag varit mer inne på ditt spår. Jag saknar självkontrollen, manipulationen och beräknande handlingar för att gå på ditt spår.

Sen kan det absolut vara svårt att gränsdra mellan dessa två diagnoser även om de är fundamentalt olika "fel" på personen.
Citera
2019-09-18, 20:44
Medlem
Gissa vem som ska vara med i "Fråga mig vad du vill" i P3. Ställ inga kritiska frågor nu pojkar och flickor för då kanske CW blir lite ledsen i ögat.
Citera
2019-09-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Ursäkta men Cissi är själv en riktigt slemmig typ enligt egen utsago. Berättelserna om Virtanen som kom fram (kommentarer mest) var alla gamla, inte från nutid. Och jo, det var enbart pga hennes fans satte sådant tryck på Aftonbladet som dom kickade honom. Dom föll för trycket.
Inte enbart pga hennes "fans" det fanns andra besvärande saker iaf enligt de i branschen jag känner (och de är inga Cissi fans)
Citera
2019-09-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Inte enbart pga hennes "fans" det fanns andra besvärande saker iaf enligt de i branschen jag känner (och de är inga Cissi fans)

Varför säger kvinnan i Uppdrag granskning, anställd på Aftonbladet som sett den internutredningen, att det inte fanns några särskilt besvärande saker då? Hon sa dels att det rörde sig om saker långt bak i tiden, och att det handlade om anonyma tips. Verkar mycket vagt och hon sa ju också att hon inte tyckte det fanns skäl att sparka Virtanen. Och det är såklart därför Aftonbladet illa kvickt förstörde allt som rörde det där, för de vill inte stå till svars för det avskedet. De böjde sig för skitstormen. Som alla andra när denna vansinniga häxjakt fick härja fritt.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-18 kl. 21:11.
Citera
2019-09-18, 21:13
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Gissa vem som ska vara med i "Fråga mig vad du vill" i P3. Ställ inga kritiska frågor nu pojkar och flickor för då kanske CW blir lite ledsen i ögat.

https://www.instagram.com/fragavadduvillip3/
https://www.instagram.com/p/B2jjutnCx0B/

https://www.facebook.com/87672377912...type=3&theater
https://www.facebook.com/Fråga-vad-d...6723779123472/

"När rättssystemet inte lyssnar tycker Cissi att det är bra att kvinnor höjer rösten om sina förövare. Risken är att det leder till förtal.

Hur ser hon på det och vad tycker hon är värt att offra? Vi ska snacka med henne om deplatforming, makt och hennes syn på hur den får användas.

Imorgon, torsdag, är hon med. Passa på att ställ frågor om det här!"
Citera
2019-09-18, 21:26
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Jag vet inte vad du menar med hennes relationer? Hon har väl ett stabilt äktenskap sedan många år.
Är du säker på att du inte pratar om ditt ex igen?

Politiska ledare i allmänhet? Jag har bara pratat om sektledare, inte jämfört alla politiska ledare med psykopater.

Persbrandt har väl heller inte direkt varit en fungerande människa men det hör ju inte hit...

Jag ser att hon narcissistiskt målar upp en perfekt bild för att få lojala följare. Glöm inte vilka följarna är och i vilket forum (feminismens) hon vill bli beundrad i.
Dagens västerländska feminism och Metoo målar upp kvinnan som ett offer som alltid talar sanning och män som förövare. Hon är perfekt enligt sina följare. Blondinbella har inte direkt samma status hos dessa följare. Inte heller kvinnor som är allmänt framgångsrika och verkar lyckliga, iallafall utåt.
För att bli en stjärna på den här scenen måste man som kvinna spela offer.

Här kan du läsa hennes ord om hennes relationer innan nuvarande

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...jag-ratt-hjalp

Jag hör vad du säger och vi får enas om att vi tycker olika helt enkelt i slutsatsen.
Citera
2019-09-18, 21:34
Medlem
Allt är väl en tolkningsfråga Men visst var det mer än CW:s sk "fans" som ställde till det för honom men var och en blir salig på sin egen tro.
Citera
2019-09-18, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Det är nog inte lagligt va?

Ingen aning - dock tror jag att CW skulle önska det, hon älskar ju både sin egen röst, sin blotta uppenbarelse och är ett offer.
Citera
2019-09-18, 22:05
Citat:
Hon är en vuxen kvinna, inte ens en ung kvinna. Fan vad trött jag blir på denna ständiga eländiga kvinnosyn som återkommer i tråden.
Tycker inte heller hon kan övertolka tråden, vi diskuterar på fullt allvar om hon är psykopat, narcissist, har borderline osv, dock av en anledning.
Men anledningen är inte att hon är en ”stackars liten trasig flicka” utan att hon hänsynslöst förtalar och hänger ut framförallt kvinnor till höger och vänster och har förstört en mans liv och karriär samt hans fru och barns, använder sexualbrottsoffer som nån slags legosoldater för egen vinning mm mm.

Att CW skulle ha borderline, tvivlar jag inte en sekund på, hon är nog ingen utstuderat "ond människa", däremot är hon ju sjuk, tyvärr. Hoppas hon får vård, för hennes barns skull, om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in