2019-09-18, 22:14
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soundofscience
Ni är mer än välkomna att komma med tips! ✊

Allting handlar om Cissi Wallin!

På samma tema: När Gudrun Schyman .medverkade i samma podd som Virtanen startade Cissi ett enormt drev som gick ut på att allt handlar om Cissi Wallin. Det är förjävlig och förkastligt och sparkar alla hans offer (Cissi Wallin) i ansiktet, Cissi skulle själv hellre dö än att agera som Gudrun.

Folk påpekade att Cissi Wallin har medverkat i Nemos Hedéns podd och att Nemo är dömd för sexualbrott mot barn.

Det kan vid första anblick ses som dubbelmoral, och att han är dömd är en detalj som skiljer honom och Virtanen åt. Men det folk inte förstår är att allvarlighet och om något är förkastligt eller ej bedöms utifrån om det är CISSI WALLIN som är offret. Ett barn är helt enkelt inte lika viktigt, såklart. Och Cissi Wallin fick ju uppmärksamhet i podden, vilket väger upp eventuella negativa sidor av saken ganska rejält .

Edit: Cissi Wallin har fortfarande inte tagit avstånd från Nemo eller sin medverkan

Edit: HUR ska man kunna lita på barn ens? De kan ha npf
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-18 kl. 22:18.
Citera
2019-09-18, 22:18
Medlem
HermanSermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
På samma tema: När Gudrun Schyman .medverkade i samma podd som Virtanen startade Cissi ett enormt drev som gick ut på att allt handlar om Cissi Wallin. Det är förjävlig och förkastligt och sparkar alla hans offer (Cissi Wallin) i ansiktet, Cissi skulle själv hellre dö än att agera som Gudrun.

Folk påpekade att Cissi Wallin har medverkat i Nemos Hedéns podd och att Nemo är dömd för sexualbrott mot barn.

Det kan vid första anblick ses som dubbelmoral, och att han är dömd är en detalj som skiljer honom och Virtanen åt. Men det folk inte förstår är att allvarlighet och om något är förkastligt eller ej bedöms utifrån om det är CISSI WALLIN som är offret. Ett barn är helt enkelt inte lika viktigt, såklart. Och Cissi Wallin fick ju uppmärksamhet i podden, vilket väger upp eventuella negativa sidor av saken ganska rejält .

Edit: Cissi Wallin har fortfarande inte tagit avstånd från Nemo eller sin medverkan

Ursäkta en oinsatt - men är Nemo Hedén dömd för sexualbrott mot barn?
Citera
2019-09-18, 22:22
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Ursäkta en oinsatt - men är Nemo Hedén dömd för sexualbrott mot barn?

Ja. Orkar inte leta upp domen, men här är en artikel där Nemo grinar om att han utöver allt hemskt han drabbats av även blivit bannad från Facebook pga det

https://www.google.com/amp/s/nyheter...ebook-straffas

Han har upprepade gånger skammat och skuldbelagt offret.
Han hävdar även att det hela var i totalt samförstånd, så han förstår inte alls varför hon inte efter åratal av trakasserier från hans sida har velat prata med honom, så han kan be om ursäkt (för sin egen skull, 12-steg)
Mycket tårar och ilska över att hon "kom undan " och han fick ta all skit.

Edit: Han har ljugit om att han inte visste hur gammal hon var pga "Såg äldre ut", sen visade det sig att han visste mycket väl, eftersom hon var en familjevän.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-18 kl. 22:28.
Citera
2019-09-18, 23:13
Medlem
Glitterfeminists avatar
På ämnet diagnoser: För mig är det tydligt att hon har någon typ av antisocial personlighetsstörning i kombination med EIPS.

Vad hon har gått ut med är ADHD, men eftersom hon "tjatade"(!) till sig adhd-diagnosen efter att hon hade diagnosticerats med AST tvivlar jag på den. Starkt. Självklart är det möjligt att en dåligt skött utredning kan resultera i ett misstag, diagnoserna går ofta in i varandra; men då brukar det vara åt andra hållet.

ADHD var inne i samma veva som hon "fick" diagnosen, autism - not so much.
Det är garanterat som med allt annat hon använt för uppmärksamhet.

(Jag tror inte hon har autism heller)
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-18 kl. 23:40.
Citera
2019-09-19, 00:34
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jag sätter en månadslön på att CW den senaste halvtimmen har lusläst, och övertolkat samtliga inlägg i tråden från senaste dygnet, för tredje gången bara idag... Stackars Virren, som fick hela sitt liv raserat av denna flicka.

Är datum spikat för rättegång? Kan man streama den på någon betaltjänst?

Har hon skrivit om fb någonstans?
Citera
2019-09-19, 00:47
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
ADHD kommer inte alltid ensam. Glöm inte samsjukligheten. Ja ADHD är jobbigt men blir ännu jobbigare när det eldas på av andra saker, som några diagnoser till. Vad Cissi Wallin behöver är en grundlig utredning. Hemskt vore om hon fortsätter sitt liv i tron att hon bara är lite dampig och ska behöva självmedicinera med allt möjligt och vara en plåga för sig själv och andra.

Hon är ett tvättäkta psykfall. Hon är inte klok. Hon är locko locko. Det är helt ok jag säger inget om det. Men blir ännu charmigare om hon får hjälp för det. Och tänk så mycket tid hon kan få då, i alla tv soffor. Sitta där och gråta en skvätt och berätta hur jäkla bra det känns nu, när hennes liv inte är som en färd upp och ner i en brinnande hiss.

Hon har nu fått flippa ur med hela Svedala som publik. Och borde tycka det börjar räcka snart. I dagarna hotade hon med självmord när hon sett vad Stina Wolter tittat på för sida på fejjan. Det kan fan inte vara lätt.
Jag undrar: Var är hennes man i allt detta? Han måste ju se vad som pågår? Förstår han inte? Han, om någon, borde ju se till sin älskades bästa och till sina barns bästa? Jag förstår inte alls.
.
Senast redigerad av Annaconda 2019-09-19 kl. 01:39.
Citera
2019-09-19, 07:33
Medlem
Ja, fast du är inte psykolog eller psykiatriker du heller för det första. Du har redan sagt att du på eget bevåg raderar diagnosen posttraumatisk stress och själv ger alla kvinnor som utsatts för trauma diagnosen borderline (fortfarande utan att du har legitimation eller utbildning för det).
Jag lyssnar hellre på tex Jane Ussher, professor i women’s health psychology. Hon har lite längre utbildning än 3 år på socionomlinjen. Inom rätt ämne också. Man blir inte psykolog av att ha läst om socialt arbete.
https://theconversation.com/amp/dsm-...-madness-14508

Jag håller med dig om Nemo. Helt otroligt exempel på dubbelmoral. Det han är dömd för är mycket värre än det hon anklagar FV för.

Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
På ämnet diagnoser: För mig är det tydligt att hon har någon typ av antisocial personlighetsstörning i kombination med EIPS.

Vad hon har gått ut med är ADHD, men eftersom hon "tjatade"(!) till sig adhd-diagnosen efter att hon hade diagnosticerats med AST tvivlar jag på den. Starkt. Självklart är det möjligt att en dåligt skött utredning kan resultera i ett misstag, diagnoserna går ofta in i varandra; men då brukar det vara åt andra hållet.

ADHD var inne i samma veva som hon "fick" diagnosen, autism - not so much.
Det är garanterat som med allt annat hon använt för uppmärksamhet.

(Jag tror inte hon har autism heller)
Citera
2019-09-19, 07:34
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Jag undrar: Var är hennes man i allt detta? Han måste ju se vad som pågår? Förstår han inte? Han, om någon, borde ju se till sin älskades bästa och till sina barns bästa? Jag förstår inte alls.
.
Han aktar sig nog mycket mycket noga för bråk. Inte roligt att föreställa sig den skiljsmässoprocessen.

För övrigt är han en kul påminnelse om vad Cissi egentligen är; undersysselsatt hemmafru försörjd av äldre rik man.
Citera
2019-09-19, 09:22
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Ja, fast du är inte psykolog eller psykiatriker du heller för det första. Du har redan sagt att du på eget bevåg raderar diagnosen posttraumatisk stress och själv ger alla kvinnor som utsatts för trauma diagnosen borderline (fortfarande utan att du har legitimation eller utbildning för det).
Jag lyssnar hellre på tex Jane Ussher, professor i women’s health psychology. Hon har lite längre utbildning än 3 år på socionomlinjen. Inom rätt ämne också. Man blir inte psykolog av att ha läst om socialt arbete.
https://theconversation.com/amp/dsm-...-madness-14508

Jag håller med dig om Nemo. Helt otroligt exempel på dubbelmoral. Det han är dömd för är mycket värre än det hon anklagar FV för.

Jag ogillar starkt att du fortsätter att rapa upp slutsatser du dragit ur röven pga bristande läsförståelse, det var inte vad jag sa om PTSD. Jag har inte sagt ett ljud om min utbildning, det enda jag har nämnt är inom vilken sektor jag arbetar.

Vad säger Jane Ussher i den länkade artikeln som ens snuddar vid vad jag skrev i kommentaren du svarade på? Jag hittar ingenting, ett tips är att du läser igenom saker innan du copypaste'ar.

Det är min teori, ja. Du -vars okunskap lyser igenom något oerhört när du spekulerar i ämnet- anser att du får lägga fram dina (vilket du gör, gång på gång) vad är skillnaden?

(Fokus i den kommentaren var adhd och AST, det andra har ältats sen trådens begynnelse och jag tror att många är på rätt spår. Har du något att tilägga kan vi diskutera det i nåt annat forum, det verkar bli väldigt personligt för dig så fort någon nämner EIPS och jag orkar inte kapa tråden genom att svara dig här)
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-19 kl. 09:31.
Citera
2019-09-19, 11:03
Medlem
Glitterfeminists avatar
Jag har på relativt good authority hört att LD avvaktar med att avslöja Cissi för vad hon är tills efter rättegången är avslutad, detta för att inte för evigt bli anklagad för att vara anledningen till en eventuellt fällande dom. (Av Cissi och de dumma spån som skulle spinna det till att LD tystar våldtäktsoffer)

Jag tror personligen att LD helst inte säger någonting alls, men att hon kommer att göra det om Cissi fortsätter pusha gränserna. Och det tror jag inte att Cissi har några planer på att sluta med.
Citera
2019-09-19, 11:11
Medlem
HermanSermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Flashback.

Att Cissi Wallin är en flashback-knarkare av rang, är ingen hemlighet.

https://twitter.com/cissiwallin/stat...56597103972352
Citera
2019-09-19, 11:49
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
.

Det är väl ganska uppenbart att han är en passiv person som låter henne härja på. Annars hade de inte varit i ett äktenskap öht. Sen jobbar han väl, hon "tar hand om" familjen då hon är så gott som hemmafru.

Många människor blir medberoende när man lever med en sjuk människa. Dvs ställer upp på att personen är lite egen, de anpassar sig.

Men visst. Han lär vara en av Sveriges största tofflar förmodligen. Han betalar och hon pekar. Köp den där designerväskan din jävla vita man, sen går du till jobbet och tjänar mer pengar till mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in