Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-09-16, 12:48
Medlem
Man märker i media en mättnad i klimatfrågan. Senast bensinpriset, där media och (snart) också politiker inser att man gått för långt i sin hysteri. Men svenska politiker är världsbäst i brist på konsekvensanalys så det skall nog bra det här också...
Med sabotaget i gulfen tar bensinen en stor del av hushållskassan.

Nästa bensinuppror måste samla stora skaror.
Intressant att se om Löfven och miljömupparna vågar behålla skattehöjningen. Om inte S och Mp reduceras och försvinner till nästa val, är den politiska kulturen i Sverige konstaterat på u-landsnivå.
Mp kan väl inte överleva, dock 20 år för sent och efter stor skada på Sverige.
Citera
2019-09-16, 13:28
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Varför skulle den frågan ens komma upp? Målet gällde ju Tim Ball som stod åtalad för förtal. Data från mbh 98 har funnits ute i mer än ett decennie. Fy fan Wishie. Du sväljer all desinformation du kommer över. Varför skulle en sida, som klimatskeptisism ägna sig åt desinformation och publikationer i rovtidsskrifter om de hade sanningen och vetenskapen på sin sida?

Om Mann skulle förlora denna rättegång innebär det att Tim Ball blir friad. Inte att Mann blir fälld eftersom rättegången inte är ett åtal mot honom öht.
Vadå desinformation?
Ombads Mann att visa upp sina dataserier? Gjorde han det?
Vänligen, uppvisa var "desinformationen" i ovanstående är? Eller knip igen kakhålet.
Den enda som försöker blanda bort korten här och nu är du.
Citera
2019-09-16, 15:21
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vadå desinformation?
Ombads Mann att visa upp sina dataserier? Gjorde han det?
Vänligen, uppvisa var "desinformationen" i ovanstående är? Eller knip igen kakhålet.
Den enda som försöker blanda bort korten här och nu är du.
Dataserierna finns ju publikt, som länken jag gav visade. Så. Vad har du för belägg för att detta hänt?
Citera
2019-09-16, 15:26
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Dataserierna finns ju publikt, som länken jag gav visade. Så. Vad har du för belägg för att detta hänt?
Belägg för att Mann vägrade visa upp sina dataserier nu senast i förtalsrättegången? Hoppas du skämtar eller att jag missuppfattat dig
Citera
2019-09-16, 16:31
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Belägg för att Mann vägrade visa upp sina dataserier nu senast i förtalsrättegången? Hoppas du skämtar eller att jag missuppfattat dig
Ja. Det är precis vad jag syftar på. Vad har du för belägg för det?

Förnekarbloggar?
Citera
2019-09-16, 17:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ja. Det är precis vad jag syftar på. Vad har du för belägg för det?

Förnekarbloggar?
Njae, jag tror faktiskt jag läst/hört från annat håll att Mann inte ville lämna ut uppgifterna, men är inte helt säker.

Bäst är väl om Wishie länkar till trovärdig källa.
Citera
2019-09-16, 17:17
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Njae, jag tror faktiskt jag läst/hört från annat håll att Mann inte ville lämna ut uppgifterna, men är inte helt säker.

Bäst är väl om Wishie länkar till trovärdig källa.
Ja, Mann har ju varit anklagad tidigare, tidigt 2000-tal(och blev frikänd). Och data har presenterats, som länken jag postade visar. Men nu pratar vi om "nu senast i förtalsrättegången".

Och jag har läst vilken desinfornation, som inte minst faller på sin egen orimlighet, som förnekarbloggar framför. Vilket också är vad jag anklagar Wishie för att sprida. Så visa dina data Wishie.

Om Mann visat några data i detta målet är det för att ge evidens i anklagelsen mot Tim Ball. Inte för att svara upp till någon anklagelse mot Mann, eftersom någon sådan inte finns i denna rättegång.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2019-09-16 kl. 17:29.
Citera
2019-09-16, 17:48
Medlem
matsqqs avatar
Tips till skeptiker :

1) läs början av denna tråd där man år 2004 diskuterade just hockeyklubban och hur skeptikerna där idiotförklarade Mann och förkastade hockeyklubban

2) konstatera sedan att 9 av de 10 varmaste åren sedan 1880 har inträffat efter just år 2004 (finns en tabell på Wikipedia )

3) fundera över oddsen för att punkt 2 skulle vara en slump

4) fundera över varför skeptiker inte har någon förklaring till punkt 2

Jag tror att punkt 1-4 borde vara nog för de flesta förnuftiga människor ihop med det faktum att den överväldigande majoriteten av världens klimatforskare är övertygade om människans påverkan och att den är väldigt stor
Citera
2019-09-16, 17:56
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Tips till skeptiker :

1) läs början av denna tråd där man år 2004 diskuterade just hockeyklubban och hur skeptikerna där idiotförklarade Mann och förkastade hockeyklubban

2) konstatera sedan att 9 av de 10 varmaste åren sedan 1880 har inträffat efter just år 2004 (finns en tabell på Wikipedia )

3) fundera över oddsen för att punkt 2 skulle vara en slump

4) fundera över varför skeptiker inte har någon förklaring till punkt 2

Jag tror att punkt 1-4 borde vara nog för de flesta förnuftiga människor ihop med det faktum att den överväldigande majoriteten av världens klimatforskare är övertygade om människans påverkan och att den är väldigt stor
Det är även väldigt signifikativt för hur långt (läs kort) förnekarna i tråden tagit sig. Stampat på samma ställe i 15 år. Det är ju inte som att senare rekonstruktioner saknas, som bekräftar MBH 98-resultatet. Så går det när man är för dum för att släppa förnekarbloggarna.
Citera
2019-09-16, 18:11
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Det är även väldigt signifikativt för hur långt (läs kort) förnekarna i tråden tagit sig. Stampat på samma ställe i 15 år. Det är ju inte som att senare rekonstruktioner saknas, som bekräftar MBH 98-resultatet. Så går det när man är för dum för att släppa förnekarbloggarna.
Man kan leda åsnan till vattnet, men man kan inte tvinga den att dricka ...
Citera
2019-09-16, 19:12
Medlem
avrogados avatar
Det är nog en viktig omröstning i klimatfrågan snart...

BBC har sänt ut flera äldre klimatreportage (från 2016 och 2017).

Någon *profeassor* påstår att det aldrig varit så alarmerande!
Men, vänta, ratten är ju redan på 11...

Men, varför är det inte lika intressant att titta på vad som hänt 2018 och 2019 i klimatfrågan?

Min klubbfavorit (Tony Heller med fakta):
https://www.youtube.com/watch?v=cWgdD-TYxKo

Bra låt, bra budskap, vare sig det gäller uppväxt eller klimatpolitiker...
Citera
2019-09-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om inte jag minns fel så startade flera utredningar med anledning av ovan nämnda rapport och alla utredningar kom fram till liknande slutsatser, ungefär;

Inget fusk men ovilja att visa rådata eftersom syftet att begära ut rådata inte hade med forskning att göra.

Aah, du har alltså läst vad sektens medlemmar skriver om kritiken av sekten, men inte läst kritiken själv? Och du är omedveten om att utredningen av sekten gjordes av sektmedlemmar?

All information om fusket finns tillgänglig för dig att läsa, men du låter bli att läsa den. Säger det något om kritiken, eller säger det något om dig?

https://www.lavoisier.com.au/articles/greenhouse-science/climate-change/climategate-emails.pdf
Senast redigerad av LifeIsElectric 2019-09-16 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in