2019-09-08, 19:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Någon som har lust att skvallra lite om KL nätverkande med nätverket Hilda?

https://www.advokatsamfundet.se/hilda/om-hilda/Hildas-medlemmar/

Som kompetensutvecklare inom Domstolsakademin är det ingen vågad gissning att KL har nätverkat med översta skiktet jurister.

http://www.gotahovratt.se/upload/Utbildning/Domstolsakademin/da_ht_2011_20110414_webb.pdf

Ingår anlitande av torpeder i det kvinnliga nätverkets metoder för kontrollera pappor som vill ha kontakt med sina barn? Hur många sådana här galna kvinnor finns det inom rättsväsendet?

Nja det som möjligen kan vara uppseendeväckande är att en av dessa kurser som KL då deltag vid under två utbildningsdagar 30/11 och 1/12 2011 leddes av den person som i januari 2018 mördade hela sin familj och därefter begick suicid i Bjärred: O*skar He*nkow.
Världen är inte så stor.

ONSDAGEN DEN 30 NOVEMBER 2011
09.00–12.00
12.00–13.00 13.00–16.30 19.00
Grundläggandegenomgångavsystematikenförmervärdessk att
Fördjupning genomgång av vissa avsnitt
Jur.dr. Os*kar He*nkow, Lunds universitet
Kammarrättsrådet Kristina Harmsen Hogendoorn, Kammarrätten i Göteborg
LUNCH
Forts.påGrundläggandegenomgång...
GEMENSAM MIDDAG
TORSDAGEN DEN 1 DECEMBER 2011
09.00–12.00 EU-rättsligfördjupning
Regleringen i mervärdesskattedirektivet respektive
mervärdesskattelagen Praxis från EU-domstolen Praktiska exempel och frågor Os*kar He*nkow
Kristina Harmsen Hogendoorn
12.00–13.00 LUNCH
13.00–16.00 Forts.påEU-rättsligfördjupning”
Senast redigerad av coli 2019-09-08 kl. 19:17.
Citera
2019-09-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
Hej
kommer inte ange källor eller dylikt men något som jag med största sannolikhet vet är att Fru L*lja under en längre tid har blivit fysiskt misshandlad så in i bomben av sin advokatmake. Ingen ursäkt till anstiftan till mordförsök men detta är den enda egentliga anledningen.

Sanningshalten i det tvivlar jag på,för då hade hon säkert sett till att få bevis med foton och annat och polisanmält exmaken och att han blivit dömd för detta.Med tanke på att hon orkat driva tvistemål i flera år mot exmaken så är jag tämligen övertygad att om det inte finns någon sanning i ditt påstående.
Citera
2019-09-08, 19:14
Medlem
Det måste finnas en konflikt för att få rättshjälp, enbart skilsmässa räcker inte för att stöd att lösa skilsmässor. Det har lett till att många par inte snabbt kan lösa meningsskiljaktigheter vid skilsmässor.

"Den tredje orsaken är den ändring av rättshjälpslagen som skedde 1997. Den innebar att det blev svå- rare att få rättshjälp endast på grund av skilsmässan i sig. Det måste finnas en konflikt.
– Det här har varit förödande enligt min mening. Tidigare kunde mannen och kvinnan träffas med sina advokater, göra upp om vad som gällde och många frågor löstes vid sittande bord. I och med att den möjligheten inte finns så blir det också fler tvister."

(Kopierat ur en artikel i tidningen med bilden på den förmodade flickvännen.)
Citera
2019-09-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ok, du bekräftade just att du är lite bakom. Överlagt mord? Försök till mord? Inte så allvarligt brott?
Flygbiljett och hotell och allt kan vara bokat och klart och planerat sedan länge, sen drar han direkt till Grekland i två veckor på eftermiddagen samma dag. Eller har han dragit från Stockholm och sitter och häckar i en sommarstuga i Hälsingland.

Polisen hade säkert koll på Arlanda efter skottdramat mot Henrik. Vittnen såg att mördaren var blodig så han måste ha bytt kläder och tvättat sig. De efterlyste säkert SUVEN så han måste ha gjort sig av med bilen.
Citera
2019-09-08, 19:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Om det stämmer att Advokaten gick till motattack mot sin tilltänkte mördare, var det mycket manligt gjort.
Det kan också mycket väl ha räddat hans liv.
Mycket bättre strategi än att stå och vädja.
- "Skona mig, jag har älskare, älskarinna, kidnappad hund, barn och knäpp exfru!"
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-09-08 kl. 19:26.
Citera
2019-09-08, 19:19
Medlem
Såg att det tidigare avhandlats i tråden, att advokaten själv skulle kunna ha "hittat på något hyss".

Enligt AB
"Aftonbladet kan nu avslöja att beslutet om kontaktförbud föregicks av en förundersökning där den kvinnliga toppjuristen utreddes misstänkt för att ha försökt anlita en torped som skulle skjuta advokaten.
Enligt en källa med insyn ska det ha varit den tilltänkta torpeden som vände sig till polisen och berättade om erbjudandet.
Samma källa uppger att förundersökningen lades ner eftersom det bara fanns ett muntligt erbjudande – ingen bevisning i form av exempelvis sms eller liknande dokumentation. Och eftersom kvinnan nekade landade utredningen i en ord mot ord-situation.

Aftonbladet erfar att bakgrundskunskapen kring den nedlagda utredningen – i kombination med advokatens snabba utpekande efter att skotten fallit blev orsaken till att polisen snabbt riktade resurser på att lokalisera den kvinnliga toppjuristen.

Under dagen förhörs kvinnan av polis tillsammans med sin advokat Ola Salomonsson, som inte har gått att nå för kommentarer.
Samtidigt letar polisen efter skytten som försökte mörda den kände advokaten i går morse.
Advokatens tillstånd har av polisen beskrivits som allvarligt med stabilt. Enligt TV4 är han redan på bättringsvägen och kommer att bli helt återställd."

Varför blev advokaten inte värre skadad av 3 skott än att han kan vara tillbaka på jobbet på mindre än 14 dagar? Det tycker jag låter helt mysko. Ska det kunna vara ett iscensatt "attentat" för att sätta dit exhustrun, som i och för sig inte verkar ha alla hästar hemma längre efter stroken. Men advokaten verkar också ha problem med sina hästar. Tror inte jag skulle ha något förtroende för honom, vilet tydligen ASAP Rocky inte heller hade.
Citera
2019-09-08, 19:22
Medlem
Under de första viktiga 48 timmarna lyckades polisen inte lösa gåtan med den misstänkte torpeden som försökte mörda advokaten på Kungsholmen i Stockholm i fredags.

För advokaten måste det vara en mardröm att skytten är på fri fot.

Den misstänkta uppdragsgivaren – toppjuristen som han haft en lång konflikt med – tiger i polisförhör och analysen av hennes mobil och dator har inte gett omedelbart resultat.

Förhoppningsvis kan DNA lösa fallet med tanke på skyttens agerande.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skjutne-advokatens-mardrom-polisen-hittar-inte-torpeden/
Citera
2019-09-08, 19:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Sanningshalten i det tvivlar jag på,för då hade hon säkert sett till att få bevis med foton och annat och polisanmält exmaken och att han blivit dömd för detta.Med tanke på att hon orkat driva tvistemål i flera år mot exmaken så är jag tämligen övertygad att om det inte finns någon sanning i ditt påstående.

Instämmer helt och hållet. Dessutom stämmer det väldigt bra in på en kvinnlig psykopat att försöka smutskasta och sprida lögner om exmannen. Hon har säkert gått runt och sagt så till folk för att få sympati. Sen verkar hon ju rätt bra på att slåss själv. Både knytnävsslag och bitas kan hon. Enligt de domar som finns i tråden.
Citera
2019-09-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Enligt uppgifter är torpeden nu namngiven och KL kommer officiellt häktas i morgon. Polisen har en god bild av dådet och vet betydligt mer än det som förekommer i media så här långt. Just wait until tomorrow

Antingen ljuger du eller Fredrik Sjöshult

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skjutne-advokatens-mardrom-polisen-hittar-inte-torpeden/

På söndagen har jag fått en del insyn i utredningen och fått veta att hittills har den misstänkta kvinnan valt att tiga om anklagelserna. Hon nekar till brott och samarbetar inte med polisen

Står dessutom att skytten är okänd.
Citera
2019-09-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Polisen har en god bild av dådet och vet betydligt mer än det som förekommer i media så här långt. Just wait until tomorrow

Om inte annat framgår hela historien i den här tråden för den som orkar nysta igenom de mest kärnfulla inläggen (...och med förbehåll att man får filtrera en del befängda påståenden till KL:s försvar...) Ingen med sunt förnuft kan vara förvånad över händelseutvecklingen. Dock oroväckande att mannen som utfört själva mordförsöket fortfarande inte plockats in av polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag vill återigen varna andra för Efternamn08:s inlägg. Han driver en påverkanskampanj med desinformation, där han vill att tråden ska handla om något som inte har med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag tror att allt var frid och fröjd 2003 och att problemen började i samband med stroken. Hennes beteende kan mycket väl ha att göra med att hon fått en skada i frontalloben.

Lösryckta spekulationer... Stroke och hjärnblödning... Ständigt dessa upprepningar av KL:s egna försvar till sitt irrationella och olämpliga beteende i diverse pinsamma sammanhang. Mängder av insinuationer att brottsoffret på något sätt agerat med ont uppsåt i alla dessa år.

Varför denna angelägenhet att hitta en annan förklaring än den mest uppenbara? Ren och skär personlighetsstörning. Borderline och/eller NPD och/eller ASPD. L*lja har levt gott på samhällets oförstånd och uppenbarligen skyddats under sin nedåtgående spiral.
Citera
2019-09-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Såg att det tidigare avhandlats i tråden, att advokaten själv skulle kunna ha "hittat på något hyss".

Enligt AB
"Aftonbladet kan nu avslöja att beslutet om kontaktförbud föregicks av en förundersökning där den kvinnliga toppjuristen utreddes misstänkt för att ha försökt anlita en torped som skulle skjuta advokaten.
Enligt en källa med insyn ska det ha varit den tilltänkta torpeden som vände sig till polisen och berättade om erbjudandet.
Samma källa uppger att förundersökningen lades ner eftersom det bara fanns ett muntligt erbjudande – ingen bevisning i form av exempelvis sms eller liknande dokumentation. Och eftersom kvinnan nekade landade utredningen i en ord mot ord-situation.

Aftonbladet erfar att bakgrundskunskapen kring den nedlagda utredningen – i kombination med advokatens snabba utpekande efter att skotten fallit blev orsaken till att polisen snabbt riktade resurser på att lokalisera den kvinnliga toppjuristen.

Under dagen förhörs kvinnan av polis tillsammans med sin advokat Ola Salomonsson, som inte har gått att nå för kommentarer.
Samtidigt letar polisen efter skytten som försökte mörda den kände advokaten i går morse.
Advokatens tillstånd har av polisen beskrivits som allvarligt med stabilt. Enligt TV4 är han redan på bättringsvägen och kommer att bli helt återställd."

Varför blev advokaten inte värre skadad av 3 skott än att han kan vara tillbaka på jobbet på mindre än 14 dagar? Det tycker jag låter helt mysko. Ska det kunna vara ett iscensatt "attentat" för att sätta dit exhustrun, som i och för sig inte verkar ha alla hästar hemma längre efter stroken. Men advokaten verkar också ha problem med sina hästar. Tror inte jag skulle ha något förtroende för honom, vilet tydligen ASAP Rocky inte heller hade.

Du menar att båda föräldrarna kan tänka sig att mista vårdnaden om och kontakten med sina barn? Det tror jag inte. Det är en av föräldrarna som saknar konsekvenstänk och beter sig som en slugger på gatan, utan en tanke på att barnen blir lidande. De kommer inte kunna fungera som vanligt nästa vecka. Det har inträffat en fullständig katastrof i deras liv. Hur hanterar de sina känslor för mamman? En mor som betyder så mycket, och fungerar inte den relationen, så påverkar det alla delar av livet, vare sig man vill det, eller inte. Hon har svikit sina barn helt och hållet nu. Att resonera om en lösning finns inte längre. Allt är förstört, för gott. Det är från den punkten man måste jobba vidare, barnen får inte lämnas i sticket. De kan inte börja nästa vecka som om inget har hänt. Finns en del psykon i tråden som tror det.

Det handlar inte om någon lgh, utan om överlevnad, på alla plan. Nätverken runt barnen måste träda in och få förstå de garanterat kluvna känslorna som finns hos både barn, och kanske även exmake. Alla normala människor frågar sig om de kunnat göra något annorlunda, man känner skuld, ilska, kanske rädsla, hat, sorg framför allt, tror jag. Det är nog ingen skön känsla att känna hat till sin mamma, som man vill känna något helt annat för. Barnen är moderlösa i den verkliga bemärkelsen. En sådan tragedi, det går inte att föreställa sig. Mammor ska ge trygghet i första hand, någon man kan lita på... det verkar ju som om pappan kunnat skapa en bra tillvaro för sig och barnen, trots allt. Han har ju levt som en änkeman i princip och sedan träffat en ny.

Mamman kunde ha hämtat barnen till sig efter en splittring, till vilken koja som helst. Den vägen valde hon inte.
Senast redigerad av rappytt 2019-09-08 kl. 19:38.
Citera
2019-09-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott

Tanken har slagit mig också. Visst är det teoretiskt möjligt, men det låter ändå rätt osannolikt.
Skulle nog inte låta någon skjuta mig i huvet frivilligt, inte ens för en så god sak som att sätta dit ett störande ex. Det är verkligen ett högriskprojekt i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in