2019-09-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Enligt uppgifter är torpeden nu namngiven och KL kommer officiellt häktas i morgon. Polisen har en god bild av dådet och vet betydligt mer än det som förekommer i media så här långt. Just wait until tomorrow
Länk till dina uppgifter vore bra.
Citera
2019-09-08, 17:18
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HON kanske grälade och skrek? Ingen av oss vet var blödningen satt eller hur relationen såg ut. Att försöka lugna en människa som inte har insikt är inte det lättaste, framförallt inte om de avskyr varandra redan. Blödningen kan dessutom varit väldigt liten och kanske inte märktes speciellt mycket. Jag har inte minsta aning.

Nu får du ge dig. Du har inte en minsta aning för du har inte följt tråden. Du ifrågasätter precis allting. Hade du läst tråden så hade du sett att bekanta som känner personerna i fråga har skrivit en hel del och hon fick tydligen en arachnoidblödning. 2011 eller 2012.
Citera
2019-09-08, 17:18
Medlem
Citat:
Vad skriver media 2015? Det kan ju vara så att de var lika okunniga som jag innan jag googlade.

Säkert är det så. Media skriver oftast delad vårdnad när de menar gemensam vårdnad.

Skulle inte förvåna mig om de skriver anstiftan istället för stämpling.
Citera
2019-09-08, 17:24
Avstängd
Något som ingen kommit på är att KL har en försvarare* - alla de som omnämnts vet mycket väl
vem advokaten Henrik är.

KL lär inte vara så stursk - oberoende av sjukdom o ilska - efter ett par dygn i solitaire confinement
under restriktioner o med papperslakan o järngardiner.

Ingen av dessa advokater* eller en normal gangsteradvokat* kommer att uppmana henne att ljuga o hitta på en massa - eller uppmana henne att säga No Commentz till allt. Med den bevisning som redan finns blir hon garanterat häktad även om hon skulle knipa. Så hennes enda chans att komma ut är en trovärdig historia - kan hon prestera det o försöker hon prestera detta.

*när det gäller offentliga försvarare råder det advokatmonopol o en privat försvarare som inte är
advokat lär inte få besöka henne i enrum. Sen han man ju fundera över om det är lämpligt med
advokat som försvarare i ett case som denna. Vi talar inte om en advokat där gangsterklient robbat
guldklockan eller snott plånboken (bådadera har hänt)
Citera
2019-09-08, 17:33
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Länk till dina uppgifter vore bra.

Har ingen länk att delge. Avvakta morgondagen är allt jag kan säja
Citera
2019-09-08, 17:35
Medlem
Citat:
Har ingen länk att delge. Avvakta morgondagen är allt jag kan säja
Spännande. Tack!
Citera
2019-09-08, 17:39
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det ju inte JAG som har hittat på detta att ”män luras in i äktenskapet”. Det är männen själva och då hjälper inte graden av utbildning ens.

Han kan ha resonerat som så att det var ”för sent” eftersom han redan satt fast med ett barn ihop med den här kvinnan. Lika bra att köra på.

Jag tror att allt var frid och fröjd 2003 och att problemen började i samband med stroken. Hennes beteende kan mycket väl ha att göra med att hon fått en skada i frontalloben.

Mycket av personligheten sitter i frontalloben och det är inte helt ovanligt att någon som begått ett grovt brott misstänkts ha frontallobsskador (exempelvis pga tidigare yttre trauman såsom bilolyckor, fall, slagsmål etc). Även en stroke kan förstås ge skador i frontalloben.

Man kan tex mista sin förmåga att känna empati och i övrigt bli gravt personlighetsförändrad. En tidigare laglydig person kan förlora alla spärrar. Och det verkar hon onekligen gjort
Citera
2019-09-08, 17:42
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skulle inte förvåna mig om de skriver anstiftan istället för stämpling.
Varför skulle det inte röra sig om anstiftan i det här fallet?
Citera
2019-09-08, 17:42
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag tror att allt var frid och fröjd 2003 och att problemen började i samband med stroken. Hennes beteende kan mycket väl ha att göra med att hon fått en skada i frontalloben.

Mycket av personligheten sitter i frontalloben och det är inte helt ovanligt att någon som begått ett grovt brott misstänkts ha frontallobsskador (exempelvis pga tidigare yttre trauman såsom bilolyckor, fall, slagsmål etc). Även en stroke kan förstås ge skador i frontalloben.

Man kan tex mista sin förmåga att känna empati och i övrigt bli gravt personlighetsförändrad. En tidigare laglydig person kan förlora alla spärrar. Och det verkar hon onekligen gjort

Ja, att förlora spärrar efter stroke har jag sett på nära håll. Hon har ju uppenbarligen gjort det med alla rättstvister, polisingripanden och störande beteenden på restauranger etc.
Citera
2019-09-08, 17:49
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter är torpeden nu namngiven och KL kommer officiellt häktas i morgon. Polisen har en god bild av dådet och vet betydligt mer än det som förekommer i media så här långt. Just wait until tomorrow

Tack för ett sakligt inlägg mitt i allt brus och fantasier som förekommer i tråden.
Är väldigt goda nyheter du kommer med att polisen har en god bild av det inträffade.
Citera
2019-09-08, 17:52
Medlem
Citat:
Skottskador hade han ju. Men missar kulorna vitala delar så är det inte så svårt att lappa ihop. Huvudet var det märkliga. Måste missat hjärnan helt.

Underkäken är en del av huvudet. Näsan kanske är bortskjuten? Eller ett ytteröra. Extremt dålig skytt om skyttet var avsett att mörda HOL. Tre dåliga skott, som av en händelse.

Jag blir alltmer fundersam om HOL skulle skapa sig en offer-roll. En "hitman" som är ute efter att mörda någon kan inte missa så grovt. Var det bara för att skada och hota så skjuter väl sådana typer i knäna och liknande.
Citera
2019-09-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick

Jag säger inte emot. Jag försöker bara förstå kontrahenternas beteende utifrån det fakta vi tror oss veta.

För om det nu vore så att KL är helt personlighetsförändrad och sjuk, då återstår ändå frågetecknet kring varför HOL har slagits så intensivt om exempelvis lägenheten? Jag skulle ha förstått om han ansåg att hustrun inte är lämplig som vårdnadshavare ifall hennes empatiförmåga är totalt väck och därmed slagits sig blodig angående vårdnaden. Men lägenheten.. gentemot en sjuk människa?

Han skulle ha fått sina pengar och det var inga problem att köpa en ny fin lägenhet ensam eller tillsammans med sin käresta. Varför den gamla där hustrun brukade bo? Det är ju lite oempatiskt om du frågar mig.. Det blir lätt en känsla av att hon har ersatts av en annan – till och med möblerna och barnen finns kvar. Bara hon fattas.. som om hon hade dött – typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in