2019-09-07, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Förundersökningen måste avslutas och hon avskrivas som misstänkt eller frikännas från brottet. Så det sker inte imorgon. Handläggningstiden i genomsnitt 6 månader enl Justitiekanslern: https://www.jk.se/skadestand/frihetsberovande/

Stört. Förundersökningar brukar inte avslutas när polisen slutar undersöka. De ligger tyst öppna i år och dagar för triviala brott som misshandel. Mord måste vara ännu värre. Att bli åtalad är typ enda sättet att få ersättning då.

Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Hetaste tipset just nu är att hon blir dömd - Så hon lär vara runt 60+ när hon kommer ut nästa gång.

Sveriges kriminella brukar klara av att beställa mord utan att åka dit. Sveriges jurister är inte nödvändigtvis sämre.
Citera
2019-09-07, 02:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Tror inte det är någon tvist om bostadsrätten. Han bor där med barnen. Det är nog avklarat sedan flera år. Men hon har inte ändrat folkbokföring. Simple as that.
Enligt uppgifter i tråden är tvisten om bostaden avgjord sedan flera år och han fick besittningsrätt och han bor där med barnen. Barnen ska inte vilja träffa henne.

Hon har fått ett stort arv, flera miljoner, och har ett ett hus i norr, Härjedalen om jag minns rätt.
Det finns inga trovärdiga uppgifter i tråden att hon ska ha haft en hjärnblödning.

Man kan inte tvinga någon att ändra folkbokföring så hon står nog bara skriven där för att jävlas.

Jag har läst domarna som är utlagda i tråden.
Hon är en fyllekärring som biter folk, spottar i polisbil, slår poliser, blir omhändertagen för LOB, stör gäster på restauranger, är så full så hon sluddrar och kan knappt gå osv...
Dessutom har hon försökt sätta dit sin exman, advokaten, för misshandel men då vittnade barnen om att det var falskt.
Såna där galna kärringar kallas för baginboxkärringar, hon är alltså alkis.

Citat från en dom:
"Efter separationen har följt en påfrestande vårdnadstvist. I den utredningen finns uppgifter om att hon har en alkoholproblematik."
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är en 4-5 år sedan de tvistat, minst. HOL är tilldömd rätten att bo på adressen, så det är noll ide att försöka "få" tillbaka bostaden. Det anmärkningsvärda är att KL fortfarande är skriven på adressen. Men systemet funkar väl så, att den som "flyttar" måste själv anmäla det, ingen annan kan flytta någon.

Det är superstor psykopatvarning på kvinnan, svårt nergången, våldsamt uppträde med polis mm. Hade det varit en man, hade han för länge sedan varit utslängd från det höga ämbetet, men nu är det "en stackars kvinna", då blir det alltid förmildrade omständigheter.....hon är supersjuk mentalt, men vi kan inte säga att hon har lejt en mördare för sin f.d. man, HOL, innan det är fastlagt i rätten ( där domaren kanske får sin slutgiltiga dom, så j*vla patetiskt).
Citera
2019-09-07, 02:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Enligt uppgifter i tråden är tvisten om bostaden avgjord sedan flera år och han fick besittningsrätt och han bor där med barnen. Barnen ska inte vilja träffa henne.

Hon har fått ett stort arv, flera miljoner, och har ett ett hus i norr, Härjedalen om jag minns rätt.
Det finns inga trovärdiga uppgifter i tråden att hon ska ha haft en hjärnblödning.

Man kan inte tvinga någon att ändra folkbokföring så hon står nog bara skriven där för att jävlas.

Jag har läst domarna som är utlagda i tråden.
Hon är en fyllekärring som biter folk, spottar i polisbil, slår poliser, blir omhändertagen för LOB, stör gäster på restauranger, är så full så hon sluddrar och kan knappt gå osv...
Dessutom har hon försökt sätta dit sin exman, advokaten, för misshandel men då vittnade barnen om att det var falskt.

Citat från en dom:
"Efter separationen har följt en påfrestande vårdnadstvist. I den utredningen finns uppgifter om att hon har en alkoholproblematik."

Tack Timeout , "fyllesvin" har en förmåga att älta år ut och år in att det är så synd om dem. De brukar ofta ha stora personlighets störningar och vredesutbrott.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-09-07 kl. 03:03.
Citera
2019-09-07, 02:57
Medlem
Citat:

Sannolikt har Henrik misshandlat henne men barnen tyckt det var ok. Läs din egen beskrivning av Karin. Ibland behövs det våld för att kontrollera människor men om barnen tyckte våldet var okej så tycker jag inte att allmänheten och rättsväsendet ska lägga sig i.
Citera
2019-09-07, 02:59
Medlem
Motivet håller inte...det finns något annat i BO’s fil med säkerhet. Psykfall hyr inte mördare, de mördar själva....med eller utan titel...
Citera
2019-09-07, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Motivet håller inte...det finns något annat i BO’s fil med säkerhet. Psykfall hyr inte mördare, de mördar själva....med eller utan titel...

Uhm Fossmo, Möller, Piper...?
Citera
2019-09-07, 03:03
Medlem
Killen ligger på IVA nu! Och här raljeras det. Jag känner honom inte men jag lider med honom.
Jag borde inte mästra er andra, därför att jag är inte ett skit bättre än någon annan inom detta kuk-sällskap.
Jag hoppas verkligen att han överlever.
Citera
2019-09-07, 03:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Sannolikt har Henrik misshandlat henne men barnen tyckt det var ok. Läs din egen beskrivning av Karin. Ibland behövs det våld för att kontrollera människor men om barnen tyckte våldet var okej så tycker jag inte att allmänheten och rättsväsendet ska lägga sig i.
Då det inte finns någon dom på Henrik men en hel del om Karins fylleri, våldsamheter och falskanmälan om misshandel så vete fan hur du egentligen läser det jag skrev

Den trovärdigaste källan i tråden har skrivit mycket om familjen. Bland annat detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Stämningen i familjen har varit hotad väldigt länge hon har vid flertalet gånger spärrat in Henrik där hon hittat på historier. Exempelvis blev Henrik inspärrad ett dygn när de höll på att separera genom att förfalska ett hustrumisshandel men detta blev då avvisat pga barnen kunde styrka Henriks version. Dessutom har hon vid flertalet gånger gjort saker som hon borde bli inlåst för. Exempelvis har hon kidnappat (!!) sina egna barn. Du behöver inte dela min uppfattning, är bara här för att undvika att teorierna sinar iväg. Kan inte bekräfta att hon har kriminella kontakter men skulle inte förvåna mig då hon gått ner sig rejält i mörkret. Alla inblandade tror att hon skulle va kapabel till detta och bara väntat på att något skulle hända.. de är hemskt. Uppenbarligen missläste hon situationen om de är så som jag tror att hon ska ha beställt mordet. Hon anlitade troligtvis en billig missbrukar torped som visade sig inte kunna göra sitt jobb.. tack för mig.
Citera
2019-09-07, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där stämmer inte alls. Däremot om man är häktad på sannolika skäl så finns egentligen inte någon sluttid för häktning. Man kan omhäkta hur många gånger som helst. Det finns inte så himla många mordhändelser där det tar ett helt år. Jag känner knappt till nån.

Du vet inte vad du pratar om, titta bara på de senaste uppmärksammade morden så ser du att det stämmer. Exempel Blattelito, Guldheden, Tova Moberg osv.
Citera
2019-09-07, 03:11
Medlem
Det är märkligt hur tidningarna har hänger ut hans x. Hom kan vara helt oskyldig. Det finns flera anledningar till det. För det första är det helt enkelt orimligt att hon skulle anlitat någon för att mörda honom. För det andra så beter sig GM väldigt oproffsigt, inte som en yrkesmördare alls. Dessutom vat det ju hon själv som kom till lägenheten när det stod en massa poliser där.
Citera
2019-09-07, 03:15
Medlem
Trist för GM att han får skämmas å de grövsta... Hur kan man misslyckas så fundamentalt med att skjuta någon? I ett trapphus?
Ingen tokig Somalier iallafall, mer troligt en nervös svenne som blivit övertalad av en "försmådd" kvinna att rädda hennes heder och barn.

(Ångrar redan att jag postade, ursäkta OT...)
Citera
2019-09-07, 03:15
Medlem
Citat:
Då det inte finns någon dom på Henrik men en hel del om Karins fylleri, våldsamheter och falskanmälan om misshandel så vete fan hur du egentligen läser det jag skrev

Den trovärdigaste källan i tråden har skrivit mycket om familjen. Bland annat detta.

Din beskrivning av Karin gör henne till ett sannolikt offer för misshandel. Våldsamma och onyktra människor blir misshandlade mer ofta än nyktra pacifister. Det finns ingen dom för falskanmälan av misshandel och även om det gör det så är det bara slödder och patrask som bryr sig om vad som står i domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in