2019-09-07, 21:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vill minnas att hjärnblödningen inträffade 2012. Om inte minnet sviker, dog även hennes mamma detta året och hon var av stor betydelse för Karin.
Endast en av 50 överlever den typen av hjärnblödning, och vårdens hand räcktes då bara för det mer fysiska kring åkomman. Vad som sker med det psykiska blir som i alla fall i Sverige upp till patienten själv, och sviterna av en sådan typ av hjärnblödning verkar minst sagt komplexa.

Det stora skälet till att det blev skit mellan henne och Henrik var nog när hon kom på honom med en annan man i sommaren 2013. Det resulterade i ett misshandelsfall tilldömt Karin, men det där med svartsjukan inleddes under tidigare delen av 2013 där det verkade vara mycket mysko beteende med både Henrik och Karin.
Om det beror på att Henrik börjat smyga med andra män, eller att Karin börjat må konstigt i sviterna efter hjärnblödningen vet jag inte, men gissar en kombo av både och.

Alkoholen kom nog in under 2013 någon gång.
Djävla soppa är det ja, och det finns dom som återkommande gånger försökt granska Henrik likväl som Karin men kammar noll.
Tex, så bär hon riktigt otäcka ärr över buken och bålen, som man återkommande försökt nosa på Henrik som ansvarig för.
Det är ett två skitsvåra individer.

Det är väl i stort rubbet jag vet om historik bakåt.

Okej. Om du sitter med vetskapen så låter det som väldigt komplexa personligheter.

Och sen kanske hon då kunnat bemästra sviterna av hjärnblödningen om hon inte tagit till flaskan?

Sen att de då samtidigt kör på en uppslitande tvist (om hon är så oberäknelig, låter ju skitläskigt att vara i tvist med någon som man är medveten om, kan komma och mörda en. Vilket ju HOL var om han kunde säga till polisen på plats att hon kunde ha lejt en mördare) låter väldigt destruktivt från bådas håll.

Varför ska han bråka så om kosingen med henne om hon blivit så knasig?
Han kan ju klara sig ändå så det räcker och blir över?

(Ett tag så tänkte jag på det hela som en slags hämndaktion från hennes sida. Jag vet inte om du följt detta med att en pappa la upp en livevideo, samtidigt som han förtvivlat beskyllde sin fd kvinna för hur jäklig och otrogen hon varit. Han hade just skjutit ihjäl barnen och nu så tog han sig själv av daga efter videon släckts. Det var som en enda stor destruktiv hämndaktion från denna pappas sida. (FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

Jag tänker på detta i det här fallet också. Men man vet ju inte än så länge, mer om det.

Men i och med att barnen tytt sig till pappan (det har väl kommit fram här i tråden?) och bott hos honom, inte velat veta av mamman,
så är det lätt att tänka att det hela är någon destruktiv hämndaktion mot pappan som har det bättre i sin lägenhet?)
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-07 kl. 21:19.
Citera
2019-09-07, 21:09
Medlem
ROTESEU

VAR DET EN MAN SOM HENRIK VAR MED när K.Lilja kom på dom?
Eller skrev du fel?
Citera
2019-09-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drexx
https://minfil.com/ndYfl0bfb6/Stockholms_TR_B_633-14_Dom_2016-03-07.pdf

Skriv ut vad länken handlar om. Tex i detta fall MGM tidigare dom rörande våld mot tjänsteman
Citera
2019-09-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykisksjuk
Båda systrarna har/hade enorma alkoholproblem. Storasyster söp helt enkelt ihjäl sig men bör nog betecknas som (relativt) psykisk frisk. Båda Systrarna var/är närmast briljanta och extremt högpresterande.

Källa?

Mig själv.
Citera
2019-09-07, 21:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det märks att du har noll koll på diagnoser. Paranoid schizofreni är någon som ser hemliga meddelanden i tidningar och på text-tv. De flesta med schizofreni är lågfungerande. Klarar inte av hygien och behålla ett arbete. ADHD hör inte hemma inom autismspektrat överhuvudtaget.

Det rör sig om en klockren psykopat. Charmig, intelligent, social, högpresterande. Lär du känna dem är de lata och försöker ta genvägar och låta andra göra skitjobbet. Ljuger obehindrat. Manipulativ. Noll empati. Blir rasande vid motgångar. Hämdlystna. Impulsiv och fattar korkade kortsiktiga beslut, trots att de kan vara välutbildade och intelligenta.

Jag tror fortfarande mer på den softare, men ej lätta varianten, narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2019-09-07, 21:18
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Båda systrarna har/hade enorma alkoholproblem. Storasyster söp helt enkelt ihjäl sig men bör nog betecknas som (relativt) psykisk frisk. Båda Systrarna var/är närmast briljanta och extremt högpresterande.

Nyreggad på FB och verkar ha insyn, vad gjorde systern?
Föräldrarna verkade täta, vad pysslade de med?
Citera
2019-09-07, 21:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Citat:

Källa?

Mig själv.
Vad jobbade hennes syster med?
Citera
2019-09-07, 21:24
Medlem
Dumdrygs avatar
[quote=SC430|68632734]Köpter inte ovanstående - det stämmer ju på nästan alla judar o syrianer o då skulle de vara pzykopoter eller def överrepresenterade som sådana.

Suck. Det betyder ju inte att alla som är trevliga och social och rapp i käften är psykopater.... Jag menar ju att du inte märker vem som är psykopat på din arbetsplats förrän du gått emot dem eller förstört för dem. Psykopater är charmerande och fängslande i början.
Citera
2019-09-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Men du måste ha nån funktionsvariation, jag har på intet sätt förringatt hennes gärning om det är hon som har legat bakom skjutningen.
Det jag gjorde var att jag gav min analys kring hennes beteende med hunden som hon försökte få det till att den var hennes så barnen skulle hälsa på.
Vid det tillfället hade hon ju inte lejt någon mördare.
När man ser hela händelseförloppet så är det absolut inte hjärtskärande om det funnits orsaker till att hålla avståndet till henne. Självklart är det en sak att kunna sätta sig in i hennes känsloupplevelser och känna med henne men är hon skyldig så spelar tidigare metoder inte så stor roll eftersom det är en del av ett mönster du som "icke funktionsvarierad" inte kan se. Särbegåvning saknar du uppenbarligen, vilket ingår i ditt försök till att härska med nedsättning av funktionsvariation. Dvs högre intelligens. Tänk på det nästa gång du försöker göra dig märkvärdig som medelmåttig befolkningsmedlem. Att en i mängden enbart betyder genomsnittlig och variation inkluderar väldigt många som inte ligger på 100 snittet eller har full fysisk förmåga.
Citera
2019-09-07, 21:30
Medlem
https://www.svenskagravar.se/gravsatt/78828601

Torde vara K*rins familj. Finns inga minnessidor dock.
Senast redigerad av Smultr0n 2019-09-07 kl. 21:31. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-07, 21:33
Medlem
Intressant tråd, intressant dåd.

Nu är ju den misstänkta än så länge bara misstänkt och inte dömd, men ändå kan jag inte låta bli att undra över postare här som tycks se den misstänkta som ett offer.

Stroke jadda jadda

Stalkare är gravt kriminella fanskap.

Han hade nog änglavakt, advokaten.
Citera
2019-09-07, 21:33
Medlem
Även jag får som någon tidigare anses klart partisk då jag känt KL sedan unga år. Hela denna ”soppa” är djupt tragiskt för alla inblandade parter. KL var fram till hjärnblödningen en av de mest briljanta kvinnor jag känner (och är fortfarande så i sina klara stunder) .Dessutom vacker som få. Hon har alltid sett otroligt bra ut allt sedan unga år. Att begåvningsreserven hos vissa här inte är den högsta må väl vara väl känt, men att kalla henne bla ”ödla” ter sig lätt löjeväckande.

Som exempel var min ex fru inte alltid allt för ”överförtjust” i vår vänskap. Hon uttryckte sig alltid i termer liknade ”Det räcker inte med att hon är ”skitsnygg”, behöver hon dessutom vara så in i h..vete trevlig och briljant..man får ju ångest (fet, ful och dum) när man ser er skratta tillsammans..”. Var väl inte alltid helt positiva tongångar hemifrån de gånger vi skulle ses..

Att hon och HOL haft det jobbigt genom åren likt många par har är kanske inte så konstigt mtap på att bägge har haft yrkesutövningar som krävt mycket arbete både i volym och tid. Jag är som sagt part i målet, men det är inte alltid så att män i min och HOL:s generation har det så lätt med starka kvinnor som kräver sin rätt och även ett jämställt förhållande. KL och jag brukade ha långa diskussioner om en karriär verkligen var värd all uppoffring. Hon var/ är en briljant jurist som verkligen brann för sitt yrke.

Jag kan intyga att det som KL fått fått få igenom när hennes föräldrar och syster gick bort skulle knäcka de flesta individer ett antal gånger om.

Jag hoppas verkligen att HOL tillfrisknar och inte får allt för svåra men av det som drabbat honom. Dock känner jag mest för deras döttrar som jag hoppas kommer ”helskinnade” ur denna tragedi och kan få fortsätta färden mot vuxenlivet utan att bli allt för ”tilltufsade” av denna tragedi.

Vi får även hoppas att polisen lyckas lösa detta fall oavsett vems skuld det är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in