2019-09-24, 20:14
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Så K som beskrivs i tråden som värsta fyllot med diverse diagnoser ska alltså vara kapabel till att meddela en annan person via media i intervjuer. Tillåt mig småle. Hon ska dessutom vara så pass att hon är anstiftare till mord. Det krävs ju en del till det och åklagarens klocka tickar men det ser inte ut som åklagaren får till lägsta misstankegraden ens. I alla domstolshandlingar ser man att K inte får till det öht utan är mest rörig och lämnar in försent och har inte undertecknat själv osv. Leif GW hade ju helt fel i precis allting här gällande häktning där han sa 100% häktas K. Samma med skytten han skulle hittas omgående, och hennes mobiler och datorer skulle ge åklagaren bevis. Nej, tiden går och det händer absolut ingenting.

Ett möjligt - för egen del; rent av troligt - alternativ är att hon inte alls är särskilt tossig, utan faktiskt fortfarande ganska klipsk i nyktert tillstånd. Sen synes det finnas en del oförätter (faktiska och/eller upplevda), en hjärnskada (mer eller mindre stor, mer eller mindre läkt?) och ett missbruk (mer eller mindre omfattande) under viss tid, vilka omständigheter kan grumla förnuftet en smula. I nyktert eller salongsberusat tillstånd kan det nog mycket väl kunna tänkas finnas kapacitet att både anstifta och klura ut ett meddelande genom pressen.

Nu tror jag för egen del inte att man bör överskatta uttalandet i pressen, då vi inte riktigt vet kontexten i vilken orden föll. Det kan mycket väl vara så att de bara talade generellt om mördare och sättet att komma åt dem, varvid hon broderade ut texten lite för mycket (med facit på hand, givet alla spekulationer) med hjälp av sin erfarenhet.

Att inte inlämna handlingar i tid ser jag inte som en motsättning till att kunna anstifta ett mord. Många personlighetstyper kan slarva med viktiga saker till men för sig själva, fast man vet bättre, och har man då dessutom ett missbruk är det kanske lätt hänt att skjuta på inlämnande av dokument. Har man däremot ett stort incitament för något man tycker är viktigt, så brukar de flesta kunna uppbåda energi till detta. Om incitament/väsentlighet föreligger här vet vi ju inte, men om så är fallet så ser jag som sagt ingen nödvändig motsättning mellan dokument och planera en hämnd.

Angående GW:s uttalande så är åtminstone min uppfattning att han ändå hade lite på fötterna när han uttalade sig om häktningen. Inte 100% såklart och enligt min mening inte därför att jag finner så värst mycket starka bevis mot KL, utan av den anledning att det faktiskt är tämligen enkelt att få någon häktad i Sverige. Jag håller för troligt är att en kvinna från en annan, lägre, social klass i en förort skulle häktats under likadana omständigheter.
Citera
2019-09-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför kör hon ombud istället för att skriva själv? Hon är uppenbart verbal, lär vara van skrift och formuleringar som f.d domare, säger att hon är van att bestämma.
Han skriver ju som en kratta, torde väl ge ett mer seriöst intryck om hon gjorde det själv?

Finns det en liten störning här i personligheten så kan den ha spelat en roll i det hela. Jag tänker att hon var rationell i sitt yrkesutövande men när det nu är en privat konflikt med prestige, eviga motgångar, stress, press så funkar hon helt enkelt inte. Då blir det tokiga beslut gällande advokaterna och ombud och då hoppar hundvakten in och ställer upp med mejl-möjlighet när hennes teknik strular eller tappats bort.

Har vi sett ’f.d domaren och toppjuristen’ glänsa i någon skrivelse till rätten? Det lilla jag läst ser ut att vara knapprat iväg på mån mobilmejl (knapptelefon) av någon som inte är vid sunda vätskor.
Gissar hon skrivit innehållet i mejlen själv. Och tolkar sättet det är skrivet på att hon försökt få det se ut som hon inte skrivit det. Slarvat till språket lite.
En KL i sina glans dagar som varit sjuk/skadad hade dikterat om hon inte kunde skriva själv, korrekturläst och varit inne och petat i en skrivelse som var så avgörande för henne. Inte brallat iväg det vi sett här. Resultatet blir: där kom nästa konstighet från KL.
Citera
2019-09-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Den sista gången Fredrik Olafsen syntes i Stockholm var vid 20 tiden den 21 Augusti. Fredrik träffade Julia under några dagar och festade med Julias bror och syster när systern fyllde år den helgen.

Hon verkar inte vara rädd för att bli slagen på käften den där tjejen. Låter lite mysko att bjuda in den som misshandlat ens syster till födelsedagsfirande. Men alla jobbar olika!

Några tankar om varför de fortfarande umgås?
Citera
2019-09-24, 20:30
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Du vet tydligen INTE vad du skriver om, på en rehabiliteringsavdelning för bl a strokepatienter är det riktigt lugnt och tyst, det är A och O inom rehabiliteringen.

Inom äldrevård och speciellt då demensavdelningar är det till 99% helt tyst.

Nej, det är det inte. Vissa patienter är väldigt oroliga och både utåtagerande och högljudda.
Citera
2019-09-24, 20:31
Medlem
flammers avatar
Citat:
Den sista gången Fredrik Olafsen syntes i Stockholm var vid 20 tiden den 21 Augusti. Fredrik träffade Julia under några dagar och festade med Julias bror och syster när systern fyllde år den helgen.
Uppgifter från någon med koppling till polisen?

(Sen undrar man ju på sin egen kammare vad det är för syskon som går ut och festar/firar födelsedag tillsammans med den som misshandlat ens syster...)
Citera
2019-09-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon verkar inte vara rädd för att bli slagen på käften den där tjejen. Låter lite mysko att bjuda in den som misshandlat ens syster till födelsedagsfirande. Men alla jobbar olika!

Några tankar om varför de fortfarande umgås?

Förklaringen ligger nog i sms:en mellan Richard och Fredrik. Såg du dom eller ska jag lägga ut dom igen?
Citera
2019-09-24, 20:33
Medlem
När Julia skickar sms till sin bror med bilder på sitt sönderslagna ansikte så svarar brodern att Fredrik är snäll och att hon ska låta Fredrik vara ifred.
Citera
Medlem
Om någon vill ha dom så kan jag lägga ut dom sms:en
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Nej, det är det inte. Vissa patienter är väldigt oroliga och både utåtagerande och högljudda.
Det stämmer. Det finns människor med kramper, som gör skitont, det finns oro, det finns rädsla, det finns sorg, det finns smärta. Jag tillbringar en dag på en rehabavdelning varje månad, i informationssyfte, och ibland är det tvärtyst. Ibland är det nån som ropar eller har ont. Men sällan aggressioner.
Citera
2019-09-24, 20:34
Medlem
Citat:
Jag har inte pratat mer med henne. Hon sa ju att hon ville ha distans till allt så jag vill inte höra av mig. Hon får höra av sig om hon vill prata. Nästa event är om en månad så då får vi se om hon kommer. Hon har inte anmält sitt deltagande ännu.

När hon sa att Fredrik var oskyldig så fick jag intrycket av att hon pratat med honom.

Vad var det som gjorde att du fick intrycket av att de pratat?

Känns lite risky med tanke på surret på stan och eventuellt span.
Citera
2019-09-24, 20:37
Medlem
Citat:
Förklaringen ligger nog i sms:en mellan Richard och Fredrik. Såg du dom eller ska jag lägga ut dom igen?

Jag har sett dem tack. Förstod de stod på god fot med varandra men också att FO och JL hade en tvist nu senast och kanske inte supersugna på att träffas.
Citera
2019-09-24, 20:41
Medlem
Citat:
Dom minns jag inte. Kan du lägga ut just dom igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in