Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Nej inte så. Utan snarare så att ifall han nu har känt sig hotad av henne under en längre period och dessutom anger att hon även tidigare har lejt en torped för att mörda honom, då låter det i mina öron ologiskt att vilja exponera sig för denna person i onödan, när någon annan skulle ha kunnat göra det likaväl.
Ungefär samma sak som kvinnor som säger sig vara "livrädda" för sina ex ändå väljer på olika sätt att ha kontakt med vederbörande.
Alltså, om du är en erfaren advokat, får en sådan här anklagelse riktad till anhörig /familj från före detta nära anhörig / familj, hade jag också gjort allt i min makt för att hjälpa till.
Det är ett mänskligt förfarande, det behöver inte finnas någon strategi bakom det beslutet, annat än möjligen advokaten vet att andra advokater kanske inte jobbar lika hårt för friande som han själv skulle göra.
Det BLIR en ickefråga sett till domstolens avgörande i frågan. Drar man upp detta, om och om igen, är det för att på klassiskt maner flytta fokus bort från tydliga gränser mellan offer/förövare till att sudda ut dessa så att läsare ska förvirras och inte veta vem som är vad.