2019-09-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag kan också gissa på att dottern vill försvara sin mamma - och sin styvpappa.. av rent personliga skäl.

På vilket sätt försvarar hon sin mamma genom att börja trakassera JN?
Citera
2019-09-08, 13:22
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Otrohet, skilsmässan och arbetsoförmågan - är inte det för 5-6 år sen? Och föräldrarna ytterligare nåt år tidigare? Vad jag menar är att detta är historia. Varför hände mordförsöket just nu och vad låg den långvariga tvisten i? Det traumatiska som hände i närtid är just tvisten hon förlorade samt systern som gick bort.

Nej, du har absolut inte sagt något ang förmildrande, det var jag. Jag är totalt oförstående att man dödar sin partner.

Hon kan givetvis inte återgå till sin juristkarriär med tanke på allt som hänt. Hon verkar ju inte ha jobbat på många år och lever förmodligen på sjukpenning. Kan vara så att hon inte kan bli arbetsför överhuvudtaget igen ens i lågkvalificerade arbeten. Vad du inte verkar begripa är att det inte är historia utan det märks tydligt att alla svåra motgångar gjort att hon sjunkit längre och längre ned med polisingripanden, märkliga fylleuppträdanden etc.
Citera
2019-09-08, 13:24
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vad vinner SH på det? Förlåt att jag inte hänger med.
Spela inte korkad!
KL:s nya vän vill trakassera hennes f.d. man med hans nya partners dotter som proxy.

Vill du berätta hur du kan påstå att JN var "den enda som fanns" i USA? Vad känner du till om mejlen som inte framgår av rättsprotokollen?

Jag vill återigen varna andra för Efternamn08:s inlägg. Han driver en påverkanskampanj med desinformation, där han vill att tråden ska handla om något som inte har med saken att göra.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2019-09-08 kl. 13:30.
Citera
2019-09-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Sammanfattning: Mannen märker allt tydligare att kvinnan han älskar är mentalt sjuk och en skilsmässa påbörjas. Kvinnan fantiserar ihop massa otrohetsaffär med både män och kvinnor på grund av att hon känner sig kränkt och påbörjade ett korståg mot BO. Barnen märkte att mamman var rubbad och valde pappans sida såklart. Mamma känner sig ännu mer kränkt och intensifierar sitt korståg med torpeder och tvister. När hon inser att hon inte kommer få rätt nånstans fast hon har högt uppsatta kontakter betalar hon en värdelös torped med sitt arv eller ännu troligare i natura... Nu åker hon in för stämpling case closed

Vilket då kan jämföras med kriterierna för Borderline Personality Disorder (BPD). Det som då är relevant i detta fallet är konfliktbenägenheten, svårigheten att kompromissa, det svartvita tänkandet, de ständiga anklagelserna mot och det totala nedvärderandet/hatet mot den som lämnat.

Ett mera känt fall av (förmodad) Borderline är Julian Assange. Jodå, han har också en extremt lång vårdnadstvist bakom sig, liksom problem med laglydnad. Utan att för den skull vara inkapabel till att fungera väl och framgångsrikt på många sätt.

Vissa människor är bara stökiga i sina relationer ...
Senast redigerad av BigHalle 2019-09-08 kl. 13:30.
Citera
2019-09-08, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det framgår av rättens dokumentation att TOR har använts vid mejlandet. SH har tagit in en expert för att försöka tränga igenom TOR-nätverket och denne har kommit fram till att några av mejlen sannolikt har skickats från USA.
Ok, jag har ju inte läst den utredningen. Men om man har VPN aktiverat till en nod i USA & därefter startar TOR & skriver ett mail så borde det se ut som om det kom från USA, om man nu lyckas spåra vilka TOR-noder som använts.
Citera
2019-09-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
För att bättre förstå, åtminstone delvis, varför hela denna sorgliga tvist mellan KL och HOL hållit på och fortsätter, kan det vara av intresse att också ta med i beräkningen att båda har gjort äkta klassresor, i synnerhet KL. KL:s mor, EL, en gång ordförande i Fredrika Bremerförbundet, föddes av ensamstående mor i Kiruna 1936. KL:s far kom från ett arbetarhem likaså i Kiruna. KL:s föräldrar, inte minst mamman EL, har naturligtvis på alla sätt sporrat sin begåvade dotter att göra karriär och KL lyckas med – tills hon får en stroke. HOL kommer likaså från enkla omständigheter och har likaså lyckats göra karriär. KL:s stroke verkar vara den kritiska händelse som vänder på utvecklingen.
Jag är inte säker på vart du vill komma. Det finns ingen anledning att döda folk bara för att ens föräldrar kom från enklare förhållanden. Är man utbildad jurist, som båda var/är, så lär man stanna kvar där även om man genomgår en skilsmässa eller om föräldrarna avlider. Nu har inte KL jobbat på ganska många år om jag begripit rätt. Hon har krökat ner sig. Kanske beroende på ensamhet, ev stroke, arbetsoförmåga. Jättetrist. Verkligen. Hade KL tagit hand om sig, genomgått rehabilitering osv, då hade hon med all säkerhet kommit tillbaka till att arbeta inom juridiken. Även om det kanske blivit med andra arbetsuppgifter. Men hon valde att gå ner sig. Som jag ser det.

Jag är inte riktigt säker på vart du ville komma med ditt inlägg.
Citera
2019-09-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHalle
Vilket då kan jämföras med kriterierna för Borderline Personality Disorder (BPD). Det som då är relevant i detta fallet är konfliktbenägenheten, svårigheten att kompromissa, det svartvita tänkandet, de ständiga anklagelserna mot och det totala nedvärderandet/hatet mot den som lämnat.

Ett mera känt fall av (förmodad) Borderline är Julian Assange. Jodå, han har också en extremt lång vårdnadstvist bakom sig, liksom problem med laglydnad. Utan att för den skull vara inkapabel till att fungera väl och framgångsrikt på många sätt.

Väl uttryckt jag hade faktiskt inte tänkt på den diagnosen men det förefaller väldigt troligt
Citera
2019-09-08, 13:29
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ok, jag har ju inte läst den utredningen. Men om man har VPN aktiverat till en nod i USA & därefter startar TOR & skriver ett mail så borde det se ut som om det kom från USA, om man nu lyckas spåra vilka TOR-noder som använts.
Ja, mycket tyder på att SH själv skickat mejlen som "trakasserat" honom för att få en förevändning att trakassera HOL genom att dra hans partners dotter JN inför skranket. Så här skrev nämligen rätten:
[JN] är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.
Citera
2019-09-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej inte så. Utan snarare så att ifall han nu har känt sig hotad av henne under en längre period och dessutom anger att hon även tidigare har lejt en torped för att mörda honom, då låter det i mina öron ologiskt att vilja exponera sig för denna person i onödan, när någon annan skulle ha kunnat göra det likaväl.

Ungefär samma sak som kvinnor som säger sig vara "livrädda" för sina ex ändå väljer på olika sätt att ha kontakt med vederbörande.

Alltså, om du är en erfaren advokat, får en sådan här anklagelse riktad till anhörig /familj från före detta nära anhörig / familj, hade jag också gjort allt i min makt för att hjälpa till.

Det är ett mänskligt förfarande, det behöver inte finnas någon strategi bakom det beslutet, annat än möjligen advokaten vet att andra advokater kanske inte jobbar lika hårt för friande som han själv skulle göra.

Det BLIR en ickefråga sett till domstolens avgörande i frågan. Drar man upp detta, om och om igen, är det för att på klassiskt maner flytta fokus bort från tydliga gränser mellan offer/förövare till att sudda ut dessa så att läsare ska förvirras och inte veta vem som är vad.
Citera
2019-09-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Av vilken anledning skulle denna Joh*nn* velat trakassera Joh*n? Känns extremt långsökt.

De kanske känner varandra från ridskolan!!? Om KL:s och HOL:s dotter red där så kanske även Joh*nna även red där. Hon bor väl i Bromma så det är väl inte allför långsökt?
Citera
2019-09-08, 13:31
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du verkar inte kunna läsa innantill. Jag skriver ju i början att det kan bryta ned folk. Och vad vet du om min livserfarenhet? Det som gick katastrofalt fel var väl att mannen inte dog och att hon inte fick lägenheten.
Att en huligan dyker upp och hotar djurbutiksägaren när hon inte får sin hund och att hon tar barnen och går till en restaurang där hennes man sitter med en annan man, skvallrar ju ganska tydligt om en empatistörning. Det är ju knappast för barnens bästa hon gör det. Det görs ju för att ställa till med en scen och skämma ut mannen.
Och då har de ju separerat och flyttat isär. Han har ju skaffat en egen lägenhet. Varför ska hon storma dit med barnen? Jag har så pass mycket livserfarenhet att jag kan se vad som är ett empatiskt beteende och vad som inte är det. Noll tanke om barnens känslor när hon utsätter de för den situationen att konfrontera mannen offentligt på en restaurang med att han är bisexuell.

Sorry, men det är nog du som har svårt att läsa. Jag pratade inte om att HON skulle ha empati, utan vi utomstående läsare som tar det av hennes trasiga liv. Jag tar inte henne i försvar på något sätt utan noterar hur mycket tuffa händelser hon gått igenom som fått henne fylld av hat och hämnd.
Citera
2019-09-08, 13:34
Medlem
LeifMohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Tror ni Henrik var ett svin? Ser ut som en typisk svensk medelåldersman i kostym, dom har ofta narcissistiska/psykopatiska personlighetsdrag. Man blir ju dessutom sällan skjuten utan anledning...
Haha, ja vem vet? Kanske lät ha sig skjutas för att sätta åt exet rejält?? 🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in