2019-09-05, 23:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Så när ägde dessa vetandets fester rum? Vilket år?

Du visste mycket väl vem BW var innan Helena försvann, men du har försökt att förneka all kännedom om honom. Nu har du försökt att slingra dig igen, men bara gjort det värre för dig. Där stannar det.
Citera
2019-09-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu försöker du igen att vinna tid - både just "tid" och spaltmeter. Du försöker nu att "splittra" pressen. Detta funkar inte. Jag har bevisat att du och BW hade koll på varandra. Nu får det vara nog med dumheterna. Du har torskat.

Ja jösses!
Citera
2019-09-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ja jösses!

Vad tror du har hänt? Som ändå är från Mariestad och var ute den här kvällen. Någon måste ju även du ha misstänkt?

Mvh
Citera
2019-09-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ja jösses!
Hej Per. Jag har en fråga. Var brukade du parkera när du var på statt?
Citera
2019-09-06, 08:17
Medlem
Citat:
Det skall bli spännande att höra!

Du kan fortsätter förneka - Men hela ditt agerande säger ju att Du vet saker som Du inte vill bidra med. Istället ska Du tjafsa och försvara dig. Varför vill Du inte att detta ska lösa sig? Varför har du inga frågor och svar - Du var ju ute denna kvällen/natten - Eller?
Citera
2019-09-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Denna Björn Wallberg eller igentligen stavas Björn Vallberg har av någon anledning försvunnit plötsligt från facebok! Har jag fel eller har sökt fel?

Är intresserad av om någon på tråden har gamla eller nya skrivna uppsatser eller inlägg från andra social medier från björn V? Och även hans fru Katrin! Vill kolla upp språkbruket i satserna på dessa personer.

Vill också veta om Paret Vallberg har barn? de bör så fall vara kanske i 15-20 års åldern och kan skriva bra på svenska på sociala forum etc. Hur ser deras uppsatser ut på svenska? Någon som kan skicka kopior mail pm på det?

Sedan undrar jag över om fler vittnes mål sett att björn Vallberg dykt upp mellanåt och kollat läget på Micke`s Gym Mariestad där Helena A tränade.
Per Ullberg med kompani (Peter Kremer) höll hus där och pumpade muskler med hjälp av sterioder tiden -92 och tidigare.
Inte sagt att Helena med kompisar gjorde något sådant som ta till olagliga medel för att träna upp sina kroppar utan hon och de var väl bara där och ville träna helt normalt och fixa sig hyfsade kroppar och inget monstruöst med kropp som klientelet Per U med flera var ute efter med olagliga medel som gärna sätter sina spår mentalt psykiskt mentalt.
Per ullberg och Björn V har enligt uppgifter känt till varandra som bra kompisar sedan tidigare än -92!

Ja, sedan har ju Björn vallberg seglings intresse från den tiden... kanske en fin segel båt placerad nere vi Ekudden!
Om det nu kan vara intressant för andra har det talats om båtutflykt med helena dagarna innan Helena försvann.! Kan det varit i Björns segelskuta tro?
Inressant veta om Per ullberg kan ha varit med där eller någon eller några andra personer med intressanta initialer som, Ja vad heter Han/de nu!? Kan det vara de/där bröderna med kopplingen till Familjen Norlanders? Toyota Mariestad? Någon som vet kan gärna Pm:a mig och tipsa.

Vi behöver utreda dessa frågetecken ovan, tacksam över hjälp!

Så länge tråden varit igång har BW ploppat upp med jämna mellanrum. Vad har "alla" inblandade för hållhakar på varandra? KM,PU,BW är de i 1a hand jag tänker på.
Citera
2019-09-06, 09:50
Medlem
Citat:
Det där mötet mellan Helena och BW är intressant på många sätt. Om BW hade förstått att någon var i hasorna på Helena borde han ju ha märkt det och dessutom sagt det till polisen. Om någon var i hasorna på Helena, befann sig denna person då på ett typ "bevakande" avstånd? Som jag - och jag tror alla - har förstått det, var BW ensam under mötet med Helena. Så vad hände sedan?

Jag har flera gånger funderat över varför BW inte togs med i radioprogramserien. Nog hade man väl kunnat ge Helenas vän BW typ 15 sekunders radiotid för att få berätta om det där sista mötet? Men icke. Är det ändå så att även Pernilla hyser någon slags obehagskänsla om BW? Enligt flera tråddeltagare är BW inblandad. Badboy rider har varit tydlig med sina misstankar och hävdat att BW varit inne på flera polisförhör. Badboy rider har också skrivit att BW:s mamma var utom sig av oro för vad hennes son faktiskt kan ha haft för sig den där natten. Kvasta-Sara skrev om att BW hade visat i Kohagen hur Helena tappade ena skon. Denna utsaga känns något "udda" dock, men man kan heller inte bortse från den. Det finns fler tråddeltagare som har uttalat sin misstro om BW.

Finns det någon som i polisens förundersökning har kunnat bekräfta att BW faktiskt pratade med Helena? Tänk om det är så att mötet mellan Helena och BW aldrig ägde rum? Tänk om detta är en ren bluff? Eller att BW vet att någon hängde på Helena men håller käften om det?

Kanske är BW en av GW Perssons gubbar? Tillsammans med Shane och/eller PU? Är det därför som Ulrika och Gabriella inte vill höra talas om GW Perssons teori, för att BW är en gubbarna? Ja, vem fasen vet?!

Och fortfarande: Om PK är PK och PK talar sanning om vad som hände i hans lägenhet tidigt på söndagsmorgonen, ja då … En annan mycket intressant sak i sammanhanget är att PU vägrar medge att han och BW kände/kände till varandra. Varför förneka detta när så många vet att PU och BW var på samma fester? Finns det anledning att misstänka att PU har ett mycket starkt skäl för att förneka kännedom om BW och att det skälet stavas Helena? Sannolikheten måste anses vara mycket stor.

Känsligt värre, värt att upprepas.
UA, PW och övriga nära känner nog till vad BW gjorde efter, vilken bil han körde och var han parkerat den. Frågan blir om deras ställningstagande genom åren visar att BW inte är inblandad? Kan vara förklaring på varför hans uppgifter direkt tystades ned.

Under de tidiga åren så blev PR huvudmisstänkt, parallellt med alla övriga indicier kring personer. Han tipsade om sej själv, undrar om han informerade UA om det innan för att skona fam?
Vilken uppfattning hade UA, PW , BW och övriga om det vid tiden?

Av vilken anledning skriver återvändsgränd här?
Verkar vara angelägen men till vad?
Ang fester...Vid tiden var UA vän med PKs dåvarande tjej. Träffade PU även UA och Helena vid tillfälle på någon fest? UA och PKs tjej var vänner. PU och PK hängde ihop. UA var vän med BW. Helena och UA var ofta ute tillsammans. Kanske naturligt att alla råkas på samma fest nån gång då och då? Att förneka kännedom står för något annat...
Citera
2019-09-06, 13:02
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Alvesta var nog det mest troliga ja, har för mig att någon för ett bra tag sedan postade en bild på en BW som inte var speciellt likt, detta i samband med upg. om aktuell bostads ort o iaf jag blev osäker. Man kan ju iofs förändras en del till det yttre med åren.
Detta bör alltså vara den rätte:

https://sv-se.facebook.com/photo.php?fbid=10201658639455512&set=a.10201658640 055527.1073741825.1465096638&type=1&theater
.................

Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Detta är BW. växte upp tillsammans. Bor han i alvesta?

Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Svar: Det är det många som inte velat genom åren. Men ändå så brukar det lösa sig
Sen ser jag inte risken vara stor . vi växte upp på samma gård. och vi känner varandra, har han inget att dölja så ser jag det inte som ett problem, ser mer att det är du som har problem med detta, Inte jag

Som framgår av citaten ovan så kände Kräm*r o BW varandra sedan barnsben o är dessutom nästan jämngamla, födda -67 resp. -68. Sannolikheten får väl då bedömas som ganska stor att PU under den tid han umgicks intensivt med Kräm*r vid x antal tillfällen hört talas om o stött på BW i olika sammanhang, i lilla M-stad.
Citera
2019-09-06, 14:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Om man börjar läsa tråden från början och läser kanske de första 100 sidorna hittar man många intressanta inlägg - som de här inläggen från Bulldozzer, till exempel. (De är dock spridda från sidan 79 till sidan 571.)

Citat:
Ursprungligen postat av Bulldozzer
Träffade Helena den aktuella dagen på Ekuddens badplats! Hon var ingen nära vän, men känns än i dag rätt hårt att det inte finns tillräckliga bevis mot BW ? (Alla vet men finns inga bevis!)

Citat:
Tyvärr kan jag inte berätta mer då det kan störa utredningen! Vi kör på PM.

Citat:
Varför allt detta dravel? Majoriteten av er vet absolut ingenting och kommer antagligen aldrig få veta. Prytz eller va fan ditt alias är! Ge dig!(vet vem du är) Nåt nytt Tack! ( Skit i personangreppen ni andra, och ta detta seriöst). Alla vill vi att detta löses! Eller?

Citat:
Dagen då Helena försvann förlorade jag en skjorta! Tappade den i närområdet samma dag! (ca 200-300m från stigen ute på gärdet!) Kan skjortan vara i Polisens händer? Ska jag ta kontakt med dom?

Citat:
En av de misstänkta GM träffade jag på en fest i det utpekade området ca 2 veckor efter Helenas försvinnande. Vet att han hade kompisar där!

Citat:
"Lockerud"

Citat:
Träffade Helena den kvällen och vill gärna att ni som vet något av värde skickar PM till mig. Tack..

Citat:
Nu är det lekstuga i tråden. Kungen gör något som inte är acceptabelt. Detta liknar stekta sparvar !
Att jag skickat förtäckta hot är skitprat. Har anat ugglor i mossen när det gäller Kungen !
Hans frenetiska jakt på gänet runt K.L och D.L måste bli mera snävt. Kungen gör människor illa med
sina hot om mera bilder och namn på dessa som var i den kretsen då. När det gäller Per U och Nicklas
M är det OK då de är psykopater med böjelser utöver det vanliga ! Kommer Kungen och hans stekta sparvar fortsätta göra så här slutar det med att Kungen själv blir uthängd som personen som förstörde utredningen om Helena. Thats It....

Bulldozzer.

Citat:
Den personen GW har i kikaren är ?
U....l...l.b........e....r....g

Citat:
Hela Världen är full av fegisar. T.E.X Pär U. Ansvar ?

Några frågor till Bulldozzer. Svara gärna i tråden så att alla kan ta del av svaren.

1) Vem av de misstänkta träffade du på en fest på Lockerud? BW? Om det var BW (eller annan person), utmärkte han (denne) sig på något sätt som kunde kopplas till Helenas försvinnande och som gjorde att du reagerade?
2) Du skriver att du träffade Helena på kvällen. Var detta på inflyttningsfesten hos Pernilla i Töreboda eller var det på Stadt? Eller vad annars menar du med "kvällen"? Och var någonstans?
3) Om du träffade Helena på Stadt (vilket väl måste vara det rimliga), märkte du då något konstigt runt Helena? Minns du någon som typ "limmade" på henne eller betedde sig konstigt på något annat sätt?
4) Du hänger ut PU på slutet. Ska jag tolka det som att du är hyggligt övertygad om att PU är inblandad?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-09-06 kl. 14:35.
Citera
2019-09-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Så länge tråden varit igång har BW ploppat upp med jämna mellanrum. Vad har "alla" inblandade för hållhakar på varandra? KM,PU,BW är de i 1a hand jag tänker på.
Kanske att de alla befann sig på plats? De behöver inte vara vänner för det. Deras vägar kanske korsades. Bråk uppstod. Helena gick imellan. Olyckan slog till och Helena trillade, fick ett slag, hamnade mitt i. BW står nära, kan inte berätta att han gjort något så hemskt, även om det var en olycka. Skuldkänslor. Vad de andra ska skydda vet jag inte då jag ej vet mycket om dem alls. Men alla har något att skydda. Ren spekulation. Svårt att gå tillbaka på lögner när man väl börjat. Det är inte vilken lögn som helst. Ren spekulation. Skulle Helena avvärja bråk genom att kasta sig imellan?
Senast redigerad av PelleSmultron 2019-09-06 kl. 17:32.
Citera
2019-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Min fetning: En till som i vart fall umgås med riksdagens före detta talman är Th*mas S (sannolikt kände de varandra redan när Helena försvann). Vet någon vad han sysslade med runt 1992?

Missat detta, men diskuterades ju sommaren 2017. Han jobbade som lärare, därav bekantskapen med UrA misstänker jag (som också jobbade som lärare).
Citera
2019-09-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Missat detta, men diskuterades ju sommaren 2017. Han jobbade som lärare, därav bekantskapen med UrA misstänker jag (som också jobbade som lärare).

Har TS vid tillfälle studerat på samma ställe som GA i Göteborg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in