2010-06-16, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2twilight
Förresten... (Vet inte om detta har stått i tråden, ber om ursäkt för att jag slänger in det igen isf) men gjorde de inte om E20 (E3:an då kanske det var?) och asfalterade om i närheten av Mariestads utfarterna? Letade de isf runt vägarbetet där?
nepp det var inget vägarbete pån det viset du tänker under den tiden !
Citera
2010-06-16, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror t o m polisen knackade dörr under måndagen/måndagskvällen och frågade ut denna kvinna. Hon kunde inte bestämma sig för vilken natt det handlade om innan hon pratade med sin man. Hon kontaktade polisen några dagar (en vecka?) senare, och sade att det var natten mot söndagen det gällde.

Jag reserverar mig för sakfel, men kan kolla upp närmare.
jag säger som tidigare.... tror inte "vittnet" är sakriktig snarare lite "ivrig" att figurera som "vittne"
Citera
2010-06-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
nepp det var inget vägarbete pån det viset du tänker under den tiden !

E3 (E20) breddades och asfalterades strax söder om Lyrestad, fram till ca 500 meter norr om grevby.
Citera
2010-06-16, 23:28
Medlem
Tack för infon, då vet ja att E20 inte vart aktuellt.
Citera
2010-06-17, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
E3 (E20) breddades och asfalterades strax söder om Lyrestad, fram till ca 500 meter norr om grevby.
kanske får ge mig på den punkten då !
men kan inte hitta nånstans att det var vägbygge DÅ !
vill minnas att det var 2 år senare, men har kanske helt fel
Citera
2010-06-23, 00:48
Medlem
Prinzezzans avatar
För exakt 18 år sedan i dag - den 23 juni 1992 - lät Helenas familj publicera ett personligt brev i TSL Mariestads-Tidningen (s. 3). Av hänsyn till familj, släkt och vänner så lägger jag brevet "dolt", men tycker att det är angeläget att påminna om vilken överjä*lig tid familjen måste ha fått utstå - och fortfarande får utstå. Kanske kan den/de det angår få sig en tankeställare.

Familjens brev:

Tack för anonyma tips! Till den/dem de berör: komplettera gärna uppgifterna!
Senast redigerad av Prinzezzan 2010-06-23 kl. 00:51.
Citera
2010-06-29, 01:04
Medlem
Bulldozzers avatar
Dagen då Helena försvann förlorade jag en skjorta! Tappade den i närområdet samma dag! (ca 200-300m från stigen ute på gärdet!) Kan skjortan vara i Polisens händer? Ska jag ta kontakt med dom?
Citera
2010-06-29, 09:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldozzer
Dagen då Helena försvann förlorade jag en skjorta! Tappade den i närområdet samma dag! (ca 200-300m från stigen ute på gärdet!) Kan skjortan vara i Polisens händer? Ska jag ta kontakt med dom?

Om polisen hittade din skjorta i närheten av platsen där Helena försvann, så kanske de skulle vara intresserade av att du tog kontakt med dem. (Jag utgår från att du inte var en av dem som förhördes i samband med försvinnandet alternativt att du hördes, men inte nämnde något om skjortan då).

Själva skjortan är nog ingenting du har nytta av i dag, men det skadar ju inte att höra av sig till dem och fråga. Du kanske har annan information, som de skulle ha nytta av? Bättre ett samtal till polisen för mycket, än ett för lite. Slå dem en pling!
Citera
2010-06-30, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldozzer

Du skall självklart ta kontakt med polisen om detta.
Citera
2010-06-30, 21:53
Medlem
GW har ju haft intresse i detta fallet tidigare, vad tror ni?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7391645.ab
Citera
2010-06-30, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
#Hanna hörde minst två män som var mycket aggressiva och hon hörde en flicka som gallskrek och grät.

-Jag hörde flickan ropa: -Nej, så får eller kan ni inte göra. Strax därefter blev allt tyst. En bildörr slogs igen. Jag tror därför att hon fördes bort med våld, fortsätter Hanna.#

Om hon nu hade hört att "Helena" gallskrek och grät, en kvinna som hon dessutom hade varit ute med hundarna tillsammans.
Varför gick hon inte ut och kollade eller larmade polisen direkt. Jag hade blivit livrädd om någon jag känner hade gallskrikit och gråtit mitt i natten och genast larmat polisen, vilket jag tror de flesta människorna hade gjort. Jag tror snarare att vittnet fått en efterkonstruktion i hjärnan.

Hej, nu har jag lite tid att titta i igen.

Jag torde vara den enda personen här som har pratat personligen med "Hanna" vid tre tillfällen. För mig råder det ingen tvekan om att "Hanna" vet vad hon hörde. Hon har själv sagt - när tumultet upphörde - att hon trodde att sallt hade lugnat ner sig och att de inblandade blivit sams igen. På den direkta frågan om varför hon inte gick fram och tittade svarade hon att hon var livrädd och inte på något sätt ville visa sig eller riskera att själv bli indragen. Och när tumultet tystnade kände hon att hon nog inte behövde oroa sig för att något konstigt hade hänt.
Det är svårt att redogöra för samtalen här i tråden, men jag ser ingen anledning att betvivla hennes utsaga.
Citera
2010-06-30, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
GW har ju haft intresse i detta fallet tidigare, vad tror ni?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7391645.ab

Intressant !
vilket stöder tidigar artiklar om att man försöker hitta kopplingar, mellan AE och flera olösta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in