2010-06-05, 00:00
Medlem
Det här är min synpunkt:

Den här tråden började som en plats där folk tog och GAV teorier, egna erfarenheter och synpunkter på BO och misstänkta GM. Andra delar med sig av kunskap om M-stad med omnejd. En del bidrar med fackkunskap om sådant som vi "dödliga" inte känner till.

Sen hände något. En del personer började kräva uppgifter utan att föra tråden vidare, ja det blev nästan obehagligt med en del påpekanden och krav om utlämnande av dels egen identitet och inblandades eller nära stående personer till Helena. Samtidigt så gavs sken om att det var vattentätt, 100%-igt osv. hos en del skribenter vem den skyldige var. Men inget som förde tråden vidare.

Ni som har lösningen kan ge den till polisen. Men på detta FORUMET diskuterar vi fortfarande våra erfarenheter, teorier och en diskussion går åt båda håll, dvs man ger och tar, inte bara tar.

De som kräver får inget!
Citera
2010-06-05, 12:28
Medlem
Bulldozzers avatar
Så sant!
Citera
2010-06-07, 19:11
Medlem
Ett ämne som jag aldrig kommer att kunna släppa förrän Helena hittas. Jag kände inte henne men detta har ändå berört mig djupt. Jag har all min släkt i Mariestad men bor inte där själv, min kusin gick i hennes klass osv.. Tänker på hennes föräldrar, fattar inte hur dom orkar i denna ovisshet. Varför kan inte den som gjort Helena något skicka något anonymt tips till tex Polisen var hon finns så att anhöriga iallafall får begrava Helena och få en plats att gå till. Det är väl det minsta man kan begära, men dom/de som har gjort detta har väl ingen medkänsla med andra människor.
Citera
2010-06-07, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Ett ämne som jag aldrig kommer att kunna släppa förrän Helena hittas. Jag kände inte henne men detta har ändå berört mig djupt. Jag har all min släkt i Mariestad men bor inte där själv, min kusin gick i hennes klass osv.. Tänker på hennes föräldrar, fattar inte hur dom orkar i denna ovisshet. Varför kan inte den som gjort Helena något skicka något anonymt tips till tex Polisen var hon finns så att anhöriga iallafall får begrava Helena och få en plats att gå till. Det är väl det minsta man kan begära, men dom/de som har gjort detta har väl ingen medkänsla med andra människor.
Monster har ingen själ, empatilösa personer kan inte förstå en sådan önskan.
Citera
2010-06-09, 00:03
Medlem
Bulldozzers avatar
Så Sant!
Citera
2010-06-09, 00:46
Medlem
Bulldozzers avatar
Varför allt detta dravel? Majoriteten av er vet absolut ingenting och kommer antagligen aldrig få veta. Prytz eller va fan ditt alias är! Ge dig!(vet vem du är) Nåt nytt Tack! ( Skit i personangreppen ni andra, och ta detta seriöst). Alla vill vi att detta löses! Eller?
Citera
2010-06-09, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldozzer
Varför allt detta dravel? Majoriteten av er vet absolut ingenting och kommer antagligen aldrig få veta. Prytz eller va fan ditt alias är! Ge dig!(vet vem du är) Nåt nytt Tack! ( Skit i personangreppen ni andra, och ta detta seriöst). Alla vill vi att detta löses! Eller?

Vadå dravel?? Är det för mycket begärt att anhöriga får veta vad som hänt och eftersom du verkar veta så kan du ju tala om det eftersom du skriver så!
Jag tror att dom flesta tar detta seriöst, iallafall gör jag det!
Citera
2010-06-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Vadå dravel?? Är det för mycket begärt att anhöriga får veta vad som hänt och eftersom du verkar veta så kan du ju tala om det eftersom du skriver så!
Jag tror att dom flesta tar detta seriöst, iallafall gör jag det!

Nu gör vi en omröstning i tråden på våra favoriter/favorit till dådet.Min röst går till lärarspåret eller BW spåret.Om en tid kan vi sammanställa rösterna nu i detta valår.Hoppas ni inte tycker det är en dålig ide.
Citera
2010-06-09, 17:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Nu gör vi en omröstning i tråden på våra favoriter/favorit till dådet.Min röst går till lärarspåret eller BW spåret.Om en tid kan vi sammanställa rösterna nu i detta valår.Hoppas ni inte tycker det är en dålig ide.

För att ditt förslag ska uppfattas mer seriöst, så borde väl postarna grunda sina misstankar om "kandidaterna" på någonting också. Annars blir det lite oseriös "enkätundersökning" över det hela, tycker jag. Och för att göra detta behöver man vara insatt i fallet, i alla fall någotsånär.

Sedan måste man också komma ihåg att personer som ev. tas upp som "favoriter" (märkligt ord i detta fall), kanske läser denna tråd och känner sig utpekade. Att diskutera personerna allmänt (med initialer), är en sak. Att "peka ut" dem som "favorit" till gärningsman i ett väldigt allvarligt och tragiskt fall, är en annan.

För övrigt förstår jag inte riktigt ditt syfte med en "omröstning" som sedan ska "sammanställas". Vad skulle detta resultat visa? Bara för att en "kandidat" skulle få flest "röster", så betyder ju inte det att han var inblandad i Helenas försvinnande. Eller hur tänker du?
Citera
2010-06-09, 18:11
Medlem
Hej mina vänner!!
Jag ämnar inte röra till tråden ytterliggare då jag ej vet så mycket om detta fall.
Dock har jag läst varje sida och är glad över att pajasen "Henis" hette han så? försvann.
Vad jag märkt är att en medlem kan ha 2 eller flera medlemsskap,så att man kan sitta och
"glassa" över varandra,till trots att det är samma person..
Denna tråd måste bevaras,likaså de övriga som har gärningsmän som till varje pris skall åtalas.
En stor eloge till er som är allvarligt sinnade att lösa detta och andra fall,beundrar er och följer ert arbete.
Vänligen Blote
Citera
2010-06-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl

Ursäkta men vad fan är det frågan om??Melodifestivalen??
Hur i helvete kan du vara så jävla dum så att du vill ha en omröstning då vi talar om ett mord??
Försvinn ifrån denna tråd omedelbart!!
Citera
2010-06-09, 18:53
Medlem
Jag är en fridens man men var nu tvungen att argumentera..
Sluta tramsa sönder tråden om denna flicka!!!
Konstruktiv kritik men inte personangrepp.
Vänligen Blote
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in