Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Nu gör vi en omröstning i tråden på våra favoriter/favorit till dådet.Min röst går till lärarspåret eller BW spåret.Om en tid kan vi sammanställa rösterna nu i detta valår.Hoppas ni inte tycker det är en dålig ide.
För att ditt förslag ska uppfattas mer seriöst, så borde väl postarna grunda sina misstankar om "kandidaterna" på någonting också. Annars blir det lite oseriös "enkätundersökning" över det hela, tycker jag. Och för att göra detta behöver man vara insatt i fallet, i alla fall någotsånär.
Sedan måste man också komma ihåg att personer som ev. tas upp som "favoriter" (märkligt ord i detta fall), kanske läser denna tråd och känner sig utpekade. Att diskutera personerna allmänt (med initialer), är en sak. Att "peka ut" dem som "favorit" till gärningsman i ett väldigt allvarligt och tragiskt fall, är en annan.
För övrigt förstår jag inte riktigt ditt syfte med en "omröstning" som sedan ska "sammanställas". Vad skulle detta resultat visa? Bara för att en "kandidat" skulle få flest "röster", så betyder ju inte det att han var inblandad i Helenas försvinnande. Eller hur tänker du?