2012-12-21, 13:12
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
För det första har du fel efternamn (om du menar personen, som skrivit inlägget du refererar till), men det spelar ingen roll, för det är det bara onödigt att skriva ut.

För det andra kanske en anledning till att CÅ inte diskuteras i detta sammanhang, är att han inte jobbade i Mariestad vid tiden för Helenas försvinnande (utan i Stockholm), och inte ska ha varit i Mariestad denna helg.

En annan anledning kan vara att inget (som i alla fall jag vet om) har framkommit, som tyder på att CÅ ska ha varit inblandad.

Hänvisar nu till skövde Nyheter med reportage " Mercenaries Mc noland" där CÅ publiceras med namn och bild.
därav namnet Christer Åhlund skrivs ut text och bild reportaget. Eller har han nu fått något annat nytt efternamn efter reportaget? Vilket då såfall?

Och vad vet Vi eller andra som läser på tråden helena om CÅ jobbade stockolm natten 14-juni -92 eller inte?
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-12-21 kl. 13:19.
Citera
2012-12-21, 13:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Hänvisar nu till skövde Nyheter med reportage " Mercenaries Mc noland" där CÅ publiceras med namn och bild.
därav namnet Christer Åhlund skrivs ut text och bild reportaget. Eller har han nu fått något annat nytt efternamn efter reportaget? Vilket då såfall?

Och vad vet Vi eller andra som läser på tråden helena om CÅ jobbade stockolm natten 14-juni -92 eller inte?

Nej, han har inte fått annat efternamn. Om du menar killen som dömdes för Bua-mordet och som skrivit inlägget du refererar till, så hade han ett annat efternamn än Åhlund vid domen - och han heter samma nu. Vad, spelar ingen roll, men det är liknande det du skrev.

Om vi som skriver i tråden vet, spelar mindre roll. Det är väl viktigare att de som ska veta, vet?

Eftersom du tar upp CÅ, har du några uppgifter som pekar mot honom? Eller varför tycker du att han skulle vara intressant att diskutera nu, efter flera år?
Citera
2012-12-21, 21:55
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
länk på svar av Christer Åhl*nd: https://www.flashback.org/sp15231494

insatta som läser tråden helena vet att P.U "Per Ullberg" jobbat som väktare/ordningsvakt bl.a på statdshotellet Mariestad.

killen Christer Åhl*nd ovan kan vara intressant diskussionen helenas försvinnande fortfarande.
varför har Christer Åhl*nd dundvikit radarn sista tiden flera år tillbaka?

det är ca 3-4 år sedan Christer Åhlund diskuterades på tråden men jag får känslan att diskussionen på helena tråden om Christer Åhlund rann ut i sanden.... varför?
.

nä då jag följer tråden och har inget att tillägga som är av någon vikt här så därför väljer jag att inte skriva något. gällande Mercenaries Midland south som jag var president så är den klubben nedlagd i skrivandets stund. och har absolut inget med detta att göra. fler frågor?
Citera
2012-12-21, 21:57
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Nej, han har inte fått annat efternamn. Om du menar killen som dömdes för Bua-mordet och som skrivit inlägget du refererar till, så hade han ett annat efternamn än Åhlund vid domen - och han heter samma nu. Vad, spelar ingen roll, men det är liknande det du skrev.

Om vi som skriver i tråden vet, spelar mindre roll. Det är väl viktigare att de som ska veta, vet?

Eftersom du tar upp CÅ, har du några uppgifter som pekar mot honom? Eller varför tycker du att han skulle vara intressant att diskutera nu, efter flera år?

ja det kan man ju fundera på, men är man straffad som jag så är det aldrig nog.
Citera
2012-12-21, 22:10
Medlem
gasten2s avatar
Citat:

docktorkurt verkar ha en teori om detta på föregående sida... tjing
Citera
2012-12-21, 22:20
Medlem
Citat:
....

Du Prinzessan uttrycker dig , som du brukar, på ett nyanserat sätt.

Men egentligen vet du, likväl som jag, att den du citerar i detta inlägg är 'Getabocken i Helenas trädgård'.

Jag och ett flertal andra väntar fortfarande på en redogörelse över "Getabockens" förehavande de datum Helena försvann.

/DoktorKurt
Citera
2012-12-21, 22:55
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKurt

Men egentligen vet du, likväl som jag, att den du citerar i detta inlägg är 'Getabocken i Helenas trädgård'.

Jag och ett flertal andra väntar fortfarande på en redogörelse över "Getabockens" förehavande de datum Helena försvann.

/DoktorKurt

är det mig du menar så är det bara att fråga på
Citera
2012-12-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasten2
är det mig du menar så är det bara att fråga på

Nix, nu missförstår du mig.

Den "Prinzessan" citerade var "kungkarl12e"

Det var honom jag pekade ut.

/DoktorKurt
Citera
2012-12-21, 23:05
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Nix, nu missförstår du mig.

Den "Prinzessan" citerade var "kungkarl12e"

Det var honom jag pekade ut.

/DoktorKurt

får be om ursäkt ,, verkar lite rörigt här men e de något så finns jag här
Citera
2012-12-21, 23:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

/DoktorKurt

Ja, jag vet vem jag citerade. Men hur menar du med "getabock i Helenas trädgård"? Jag ser att du menar KK12, men förstår inte riktigt metaforen. (Jag kanske är för trött för att fatta?)
Citera
2012-12-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ja, jag vet vem jag citerade. Men hur menar du med "getabock i Helenas trädgård"? Jag ser att du menar KK12, men förstår inte riktigt metaforen. (Jag kanske är för trött för att fatta?)

Du förvånar mig.

Har du alldrig hört ordstäven "Att sätta bocken till trädgådrsmästare", alt, "att sätta geten till trädgårdsmästare"

I.o.f sig att har jag förvanskat dem en smula, men innebörden är väl helt klar.

Här har vi en inidivid som gör allt i sin makt att undfly rättvisan.

/DoktorKurt
Citera
2012-12-22, 04:51
Medlem
Bulldozzers avatar
Den personen GW har i kikaren är ?
U....l...l.b........e....r....g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto