Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Jodå, jag gick med här för inte så länge sedan, så några inlägg har jag lagt in.
Jag gick med efter att min dotter tipsat om att jag omtalades här.
Jag är alltså den Micke som höll i en massa skallgångar..
// MickeR
Hej,
Vi har ju talats vid om materialet kartor skallgången från gruvområdet kusabron/trankärr med omnejd!
Hur gick flytten till med kartonger förråd? eftersom Du sagt materialet skallgång legat packat i lådor.
Och du lovade tjoa till. Flytten är väl färdig nu? det var ju ett par månader sedan vi diskuterade!?
I annat fall kanske detta kart material är under offentlighetsprincipen och kopierad lagrad någon annanstans?
kanske har polisen i Mariestad sparat uppgifterna om skallgången och är intresserad över om någon med juridiska erfarenheter vet om detta kartmaterial hamnar under sekretess lagen så fall? eller är till offentligheten till den som frågar om materialet?
Flera personer har gjort omfattande undersökningar runt Trankärr med Kusabron med omgivning och noterat och fotograferat allt möjligt sedan Mars/april i år! finns även foto material från tidigare år så långt tillbaka som till 2009 och tips har också kommit in från användare på tråden med mycket god kunskap bland gruvhålen från ungdomen som är nog så värde fullt!
Eftersom det visat sig på senare tid har en del av gruvhålen av någon anledning rasat igen än mera mer eller(bommats igen av mänsklig hand med stenar och bråte" gamla Trädgrenar och mindre sten och jord" men inte alltför mycket utan bara för att inte hålet skall synas)...Varför? är det ett Pojkstreck? Eller är det Moder natur som helt plötsligt rubbar jormassor och lägger för hål igen?
Kanske kan den eller de användare på tråden som från ungdomen göra sig ett försök nu igen och kolla upp dessa hål från minnet från ungdomen och komma in med undersökningen till mig per Pm för att kollas upp om något/några av hålen har öpnnats? ( De hål som av någon anledning är öppnade i dag och slarvigt gömda nu!?) från ha varit stängda tidigare? och stängts igen under denna period sedan -92 till nu!
Bra om du Micke.R har materialet skallgången från -92 med kartor med gruvhål/ kusabron och Trankärr skicka per Pm för undersökning efter önskemål från tidigare kontakt per PM mellan oss,.