2019-08-21, 19:06
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag vet inte om jag mår bra, eller dåligt.
Allt står bara still.
Suget efter alkohol och cannabis är borta.
Jag vill inte umgås med nån, men lite knulla skulle göra gott.
Citera
2019-08-21, 19:08
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vissa människor har kommunikationssvårigheter. Du märker ju på hennes handlingar att hon inte vill ha med dig & göra. Vissa saker här i livet kan man tyda genom att se hur en person reagerar/agerar...hen behöver inte alltid säga det bokstavligt.

T.ex.

En tjej går på gatan och du säger hej och hon kollar med en arg blick på dig bara = Hon blir arg och vill bli lämnad ifred och tänker "Vem fan är han och varför pratar han med mig".

Ett annat exempel: Du frågar en person om hen har några syskon men personen undviker att svara på frågan och hoppar över frågan hela tiden och fortsätter prata om annat = Personen vill inte svara på frågan och vill inte vara otrevlig genom att säga "Jag vill inte svara på det" utan ger dig en hint istället att personen gärna skippar att svara på den frågan.

Allt behöver man inte säga med ord, vissa saker visar man med andra gester eller kroppspråk och det är lite det som personer med aspergers har problem med att uppfatta och det är därför det sker så många konflikter och missförstånd för er.
Men ja. Jag förstår. Jag låter henne vara nu. Jag blir bara så frustrerad när det inte är tydligt för mig. För jag vill så gärna och hon säger aldrig nej. Att jag sedan ibland får kontakt gör det bara ännu svårare. För hon verkar ju tycka om mig och jag tycker ju om henne så jag ser inte vad problemet är. Men helt plötsligt blir hon arg och ska skrämma mig igen. För hon klarar inte av att prata om vad som hände. Det är jätte tråkigt. Men jag förstår att det är så. Jag har bara svårt att acceptera det och gå vidare. Men jag måste det.
Citera
2019-08-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Därför att han först försökte få in dig på psyket. Det gör man väll för att man tror att det ska hjälpa? Sen när han märker att du mår sämre där inne. Så försöker han få ut dig igen. Därför tror jag det.

Han är en hysterisk person som förstört mitt liv. Kontrollbehov har inget med omtanke att göra. Svårt att förstå kanske... Men jag skulle ha brytit med dem 😢. Jag hade så svårt med ensamheten. Hur klarar folk ensamheten? Detta hade jag velat skriva en tråd om.
Citera
2019-08-21, 19:14
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Jobbig uppväxt du haft . Vet inte vad jag ska säga. Min familj betyder inget för mig nu. Önskar att jag brytit med dem tidigare.
Tyckte jag läste att du tagit upp kontakten med din mamma igen?
Men din mamma då? Varför kan du inte hålla kontakten med henne så du inte blir precis ensam?
Citera
2019-08-21, 19:15
Medlem
zammas avatar
Citat:
Han är en hysterisk person som förstört mitt liv. Kontrollbehov har inget med omtanke att göra. Svårt att förstå kanske... Men jag skulle ha brytit med dem 😢. Jag hade så svårt med ensamheten. Hur klarar folk ensamheten? Detta hade jag velat skriva en tråd om.
Folk klarar inte av ensamheten. Det är inte meningen att vi ska vara ensamma.
Citera
2019-08-21, 19:16
Medlem
Donanobispacems avatar
Citat:
Men ja. Jag förstår. Jag låter henne vara nu. Jag blir bara så frustrerad när det inte är tydligt för mig. För jag vill så gärna och hon säger aldrig nej. Att jag sedan ibland får kontakt gör det bara ännu svårare. För hon verkar ju tycka om mig och jag tycker ju om henne så jag ser inte vad problemet är. Men helt plötsligt blir hon arg och ska skrämma mig igen. För hon klarar inte av att prata om vad som hände. Det är jätte tråkigt. Men jag förstår att det är så. Jag har bara svårt att acceptera det och gå vidare. Men jag måste det.

Du ska inte sluta kontakta henne. Du ska bara förändra dig själv och bli mindre ruskig tills hon möter dina kontaktförsök med uppsluppenhet och fascination. Klockan halv tolv fortsätter resan, för rötmånadshettan är sen länge över, liksom det lättjefulla plaskandet i sommarböljor.
Citera
2019-08-21, 19:17
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donanobispacem
Du ska inte sluta kontakta henne. Du ska bara förändra dig själv och bli mindre ruskig tills hon möter dina kontaktförsök med uppsluppenhet och fascination. Klockan halv tolv fortsätter resan, för rötmånadshettan är sen länge över, liksom det lättjefulla plaskandet i sommarböljor.
Hahahaha nej. Du är riktigt rolig.
Citera
2019-08-21, 19:22
Medlem
zammas avatar
Citat:
Jag har levt totalt isolerad i flera år. Man vänjer sig inte. Men jag trodde det. Det var ett stort misstag. Gör inte det.
Citera
2019-08-21, 19:23
Medlem
Citat:
Men din mamma då? Varför kan du inte hålla kontakten med henne så du inte blir precis ensam?

Ja det var ju precis det misstaget jag ångrar, skulle ha brytit med min familj. Ångrar att jag pratade min mamma.
Citera
2019-08-21, 19:29
Medlem
Idag dog min pappa

Han hängde sig och min mamma hittade honom efter att hon varit och handlat .

Han var 84 år och hade börjat tackla av fysiskt och psykiskt sen i oktober

innan det har alltid varit kärnfrisk.
Fick prostata besvär och kateter och började då känna sig ofräsch, gammal och blev deprimerad
Han gjorde ett självmordsförsök i februari och blev då intagen på psyk i 3 veckor
Blev utskriven utan någon större psykisk hjälp mer än Sobril
I måndags bad han mamma återigen att köra in honom till akutpsyk, hon förklarade att han var suicidal
de skickade hem honom med 10 extra sobril
Nu är han död
Citera
2019-08-21, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Idag dog min pappa

Han hängde sig och min mamma hittade honom efter att hon varit och handlat .

Han var 84 år och hade börjat tackla av fysiskt och psykiskt sen i oktober

innan det har alltid varit kärnfrisk.
Fick prostata besvär och kateter och började då känna sig ofräsch, gammal och blev deprimerad
Han gjorde ett självmordsförsök i februari och blev då intagen på psyk i 3 veckor
Blev utskriven utan någon större psykisk hjälp mer än Sobril
I måndags bad han mamma återigen att köra in honom till akutpsyk, hon förklarade att han var suicidal
de skickade hem honom med 10 extra sobril
Nu är han död
Beklagar!

Låter som en kraftig felbedömning av psyket då han uppvisat flera riskfaktorer: manligt kön, fysiska och psykiska lidanden, hög ålder, tidigare suicidförsök etc. En anmälan är nog på sin plats.
Citera
2019-08-21, 19:34
Medlem
Citat:
Jobbig uppväxt du haft . Vet inte vad jag ska säga. Min familj betyder inget för mig nu. Önskar att jag brytit med dem tidigare.
Tyckte jag läste att du tagit upp kontakten med din mamma igen?

Jag förstår det där.

Jag har LC (low contact) med min mor nu. Vi pratar bara under högtider, dvs. Funkar rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in