Citat:
Ursprungligen postat av
zamma
Men varför kan idioten inte bara säga till mig att hon inte vill ha kontakt om det nu är så det är? Varför ska jag behöva gissa mig fram med henne hela jävlar tiden? Seriöst. Vill hon inte att jag kontaktar henne varför säger hon inte det? Varför försöker hon skrämma bort mig som en jävlar idiot?
Vissa människor har kommunikationssvårigheter. Du märker ju på hennes handlingar att hon inte vill ha med dig & göra. Vissa saker här i livet kan man tyda genom att se hur en person reagerar/agerar...hen behöver inte alltid säga det bokstavligt.
T.ex.
En tjej går på gatan och du säger hej och hon kollar med en arg blick på dig bara = Hon blir arg och vill bli lämnad ifred och tänker "Vem fan är han och varför pratar han med mig".
Ett annat exempel: Du frågar en person om hen har några syskon men personen undviker att svara på frågan och hoppar över frågan hela tiden och fortsätter prata om annat = Personen vill inte svara på frågan och vill inte vara otrevlig genom att säga "Jag vill inte svara på det" utan ger dig en hint istället att personen gärna skippar att svara på den frågan.
Allt behöver man inte säga med ord, vissa saker visar man med andra gester eller kroppspråk och det är lite det som personer med aspergers har problem med att uppfatta och det är därför det sker så många konflikter och missförstånd för er.