Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Jag noterade också att Paul Hunter Classic inte är en rankingtävling längre. Hur sker inbjudan dit?
Såvitt jag vet har det inte getts någon officiell förklaring angående vilka spelare som bjudits in.
http://www.snooker.org/res/index.asp?event=853
Det ska in ytterligare en amatör på den lediga platsen i lottningen.
Som jag har förstått det finns det i grunden inte ekonomi för att arrangera turneringen på samma sätt som den spelats under de senaste åren. Känslan är att man verkligen har försökt behålla ett "värdigt" format som samtidigt påminner (lite) om hur det hela började, alltså en pro-am-turnering.
Matthew Stevens var mycket nära vän till Hunter och också den spelare som Paul besegrade i finalen i Fürth 2004. Jag antar att fler av de äldre spelarna som är med i årets turnering hade någon slags relation till Hunter, dessutom är King, Holt, Hawkins och Murphy spelare som gick till final och vann turneringen under de tidigare åren.
Så min gissning är att man bjudit in äldre spelare med koppling till Hunter och/eller turneringen och kryddat med unga, lovande talanger samt den regerande mästaren Kyren Wilson.