Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Då var det klart med en ny turneringsvinnare! Härligt för Luca Brecel att äntligen på allvar bryta igenom. Skön slant får han också (150.000 pund) och som grädde på moset ett ordentligt uppsving på rankingen.
Underbara nyheter! Även om det inte är någon klassisk traditionstung turnering så kan jag lova att toppspelarna var riktigt motiverade med tanke på prispengarna. Ingen kan ta den här fina turneringen ifrån Luca.
Förmodligen extra nyttigt för snookern med sin första fastlandseuropé som vinnare. European Masters som spelas i början av oktober hålls ju i Belgien i år. Jag kan tänka mig att den här segern för Luca även kommer ge den turneringen en del positiv uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
lidden
Han är bra på att skjuta i bollar men verkar ganska ointresserad av de mer taktiska aspekterna av spelet. (från vad jag sett i den här matchen, jag har sett väldigt lite av honom tidigare och dra slutsatser av en halv match är inte helt rättvist)
Det är så han spelar. Han måste nog lära sig att spela mer taktiskt kyligt, men han är inte oäven i det spelet när han blir tvungen att göra det.
Det är många unga spelare som börjar på det sättet. Om man vill gå långt i turneringarna mer kontinuerligt måste man dock runda till spelet lite. Vissa lär sig den hårda vägen, andra fortsätter attackera ohälsosamt mycket och kan ändå knipa en titel här och där.