Citat:
Ursprungligen postat av
EatableAcrobat
Sannolikt lär det bli någon enstaka ny rankingvinnare, men nog kommer de vanliga spelarna dominera även under den kommande säsongen. Förra säsongen vann de fyra giganterna 12/20 rankingtitlar tillsammans. Jag bli inte förvånad om vi får se något liknande i år.
Vi kan ju fortsätta hoppas på Bingtao och de andra kineserna, men någon självklar framtida storstjärna kan jag inte se.
Största chansen att få se en ny rankingvinnare är, tror jag, i tävlingarna över kort distans och med många deltagare, typ Paul Hunter Classic där det är först till fyra frames genom hela tävlingen. Sen förstås Shoot-Out. Den kan till och med en gammal räv som Jimmy White vinna, men troligtvis vinns den tävlingen av någon typ Gheorgiou som knappt varit i närheten av slutskedet i en rankingtävling.
Om jag ska hoppas på något så vore det inte helt fel om Ali Carter fick en efterlängtad seger i någon av de stora, Masters eller UK. VM vill jag att Ding ska vinna.
Kanske Maguire kan ställa till med något denna säsong. Obegripligt att en sådan talangfull spelare inte vunnit mer.
Bingtao ser jag gärna som turneringssegrare. Samma med Lyu Haotian. Ronnie får också gärna vinna en och annan tävling, gärna ett Triple Crown-event.
Jag är också nyfiken på vad en sådan som Akani kan göra. Han har i och för sig börjat bedrövligt så nu kan det bara gå uppåt.
Kyren Wilson och Barry Hawkins borde också ha en turneringsseger i sig.
Sen tror jag precis som du att de stora spelarna kommer att dominera.
Kul med en ny säsong!